Snowboard

Snowboard
Det kan vara rätt obekvämt i början men till slut så vänjer man sig.

Frågan är ju hur höftkulan mår efter några år till (åkt i +20år)

Snowboard
Har åkt i 15+ år. Precis som snusare som har ett stort jävla hål efter prillan i läppen har man ett hål i ljumsken där en ankarlift passar in perfekt

Snowboard
Det är klart det gör ont i början.
Försök att få liften så den missar musklerna på insidan benen (adduktorerna).
Jag upplever det skönare att stå med benen nära varandra. Det blir vingligare men för mig gör det mindre ont då.
En annan variant är att göra som knasen säger och sätta den bakom, själv upplever jag det onödigt instabilt och väljer hellre mellan benen.
Testa dig fram, och härda ut, det ger sig.
Alltid oskönt i början av en säsong.

Snowboard
^vadå "sätta den bakom sig". ni menar sätta ena sidan mot ryggen eller ?

själv tar jag den under armhålan (säg de där som en norrlänning :D)

Snowboard
Jag trodde norrlänningar la den under läppen, så vältranade läppar som de har kan det ju inte vara några problem. Ja det trycker ganska mycket på insidan av låret men det skaver inte känns mer som träningsvärk. När de säger bakom så menar de att ha bygeln mot höften, som en skidåkare fast på tvären. Om liften är brant brukar jag ha den på höften, annars mot låret.

Som du formulerat din fråga tolkar jag det som att du drar någon koppling till ditt könsorgan, om du är extremt välutrustad och skippat kalsongerna kan det bli problem. Bygeln ska inte sitta längst upp i mumindalen utan en bit längre ned för de flesta iaf.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp