snowboard

snowboard
Hej jag ska börja åka snowboard i vinter jag har åkt skidor först men vill ha en snowboard som man kan åka på alla ställen med. Vilken skulle ni rekommendera till en ny börjare för att jag kommer åka ganska mycket i parken :)

snowboard
Capita indoor survival/ultrafear, Bataleon Global warmer/airobic/evil twin, Smokin MIP, Hooligan, Team series, Lane knaack.

Finns så många mer, men det där är lite brädor och märken jag har erfarenhet av och tycker är bra.

snowboard
så du vill ha en parkbräda som klarar det mesta?

Jag är en libtech fanboy, så jag säger Skate Banana haha =D Sjukt bra bräda!

snowboard
Tja, funderar att börja med snowboard jag med. Åkte när jag var en liten kid,, kunde åka svarta backar men kunde inte hoppa. Nu åker jag skidor hoppar och drar olika tricks. Jag tror att jag kommer det tar ca en dag att kunna åka vart jag vill med bräda. Åkte i 20 min i vintras och då började jag att få in det igen. Men min fråga är, Hur lång tid tror ni att det tar att börja hoppa och kanske dra någon flip? Har min brors gamla bräda och boots som jag kan ta.
Tacksam för svar :)

snowboard
Thomsson sa:
Capita indoor survival/ultrafear, Bataleon Global warmer/airobic/evil twin, Smokin MIP, Hooligan, Team series, Lane knaack.

Finns så många mer, men det där är lite brädor och märken jag har erfarenhet av och tycker är bra.
Tack för tipsen snygga snowboards men jag vill ha dendära Bataleon global warmer snowboarden vart beställer man den i från någon som vet

snowboard
Enligt Rasmus hos svenska leverantören så är GW slut hos bataleon. Kan finnas nån kvar i nån butik/webshop dock.
Sjukt bra bräda iaf, kan sälja min till dig om du vill. Storlek 157.

snowboard
Hur kan BT sälja fjolårsbrädor med 13% rabatt?? I Sverige är det i princip omöjligt att sälja fjolårsbrädor till något annat än minst 40% rabatt.

snowboard
^om jag visste att äldre versioner av samma jävla bräda kosta betydligt mycket mindre, hade jag inte köpt en up-to-date skate banana när jag köpte den 2011.

snowboard
KungMartin sa:
^om jag visste att äldre versioner av samma jävla bräda kosta betydligt mycket mindre, hade jag inte köpt en up-to-date skate banana när jag köpte den 2011.
Fast så är det många som inte resonerar. Många tycker att det är väldigt viktigt med nyaste årsmodellen oavsett pris på fjolårsmodellen.

snowboard
Doughboy sa:
Hur kan BT sälja fjolårsbrädor med 13% rabatt?? I Sverige är det i princip omöjligt att sälja fjolårsbrädor till något annat än minst 40% rabatt.
Du, kolla på de lite mer udda brädorna. den är inte kvar nu men har sett 2 år gamla Tankers nedsatta typ 15% på BT.

snowboard
Doughboy sa:
För att de är luder. Och för att alltför många på forum som detta rekommenderar dem istället för någon av alla andra affärer som finns ute i vida Europa.

snowboard
Finns sidor som säljer fjolårets Bataleon och Lobster för 30%.

Är du intresserad av en G.W. så fungerar Airobic och Lobster Parkbaord minst lika bra då det är iprincip samma bräda . Ännu mindre skillnad som nybörjare ;)

Dagens tips är att kika http://bataleon.com/shop , http://lobstersnowboards.com/dealers och klicka på dom olika dealersena för att se om dom har webshop. Kika in webshoppen efter fjolårets grejer och vilka storlekar som finns kvar. Små webshoppar/butiker rear ofta ut mer för att få in pengar för årets grejer till skillnad från bluetomato som har pengar :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp