Snowboardlängd

Peno

Ny medlem
Snowboardlängd
Jag är 172 och är en riktig parkråtta. Kör ungefär 65% rail och 35% gupp.
Är det då för kort med en bräda på 144?

Snowboardlängd
din vikt spelar ganska stor roll i valet på bräda, väger du t.ex. 70-80 kg med längden 172 cm skulle jag nog rekommendera en längre bräda då en 144 cm lång bräda kan vara ganska svår att manövrera. det blir svårt att svänga och brädan är fladdrig i hög fart.
så hur mycket väger du egentligen?

Snowboardlängd
jag väger bara 63kg :) höga farter kommer jag inte pumpa så hårt, men du säger att det blir svårt att svänga, blir det verkligen det? jag har kört med en 151a i 2 år och känner att det är inte nåt för mig, vill ha nåt lättare så jag nailar nose/tailpress skönt, nu får jag lägga all kraft jag nånsin har för att få till dom. funkar det om jag väger 62? :)

Snowboardlängd
Gå upp till en 148 om det finns skulle jag rekommendera. Blir knepigare att stompa med en såpass kort bräda. Känns som att 144 är lite väl kort, men smaken är ju som baken. Är du taggad på 144an är det ju bara att köra på den! Vad är det för bräda du har nu och du funderar på att köpa? Kan skilja mycket på dom i effektiv-åkyta också

Senast ändrad:
Snowboardlängd
det är en capita scaremaster, har fått tag på en begagnad billig 09a som är 144.. svårt att få tag på de kortare modellerna nu fan. kört på en nitro target 151 07a som jag tycker är lite smått klumpig och jag har svårt att pressa med den! capitan verkar vara en riktigt grym bräda, jag är ju visserligen bara 16 men snubben säljer den för bara 2000 så det är ju inga direkta pengar, bara att köpa ny näst år och använda capitan som lekbräda i sådana fall!

Snowboardlängd
ojdå jag tyckte att jag hade kort bräda jag är 165 och har 148 och det funkar perfekt. men har du kanske funderat på att köpa en mjukare bräda då?. tex ride kink är riktigt mjuk, på tacky.se har dom ju testa bräder så du ser hur hård/mjuk dom är :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp