Snowskate

NEVERSOFT

Ny medlem
Snowskate
Tjatja...ja undrar lite om snowskates vilked är bäst Plast eller trä?
och sen att vad är Fräääääsigast en såndär med skida under eller en utan??

Snowskate
En med skida under är lättare att svänga med.. så den är ju bäst om du tänkt åka runt i pisterna och ha skoj.

Men en som bara är en bräda är ju lättare att slida och åka rails med, men blir inte så kul i pisten.

Snowskate
Vi körde ganska mycket när vi va nere i Verbier senaste säsongen. Vi byggde en liten kicker och körde med en utan skida under och det va så sjukt bra. Sen fixade vi några med skida under och efter 10 minuters träning så dominerade vi i barnbacken och carvade hela backar efter typ 1 timme.

Bara åka så ska du lätta ha skida under men om jag rekommenderar lätt att köra utan skida och försöka sätta lite trix också.

Sen om det dumpar sjukt mycket eller om vädret e piss så tycker jag att du ska glida runt i byn och leta puder för det va det bästa på hela säsongen och där spelar det inte riktigt roll om du har skida under eller inte. peace

Snowskate
det har inte me snowskate att göra, eller jo det har det ju visst, fast tvärtom.. har någon testa en skateboard med 14 hjul, 7 bak, 7 fram, sitter som två U.. ska tydligen ge känslan av en snowboard fast på asfalt.. har läst om den och sett den på bild men aldrig sett eller hört från nån som har testat..

Snowskate
Snowskate=bara en bräda, Snowdeck=en bräda med skida

så här tycker jag:

ska man raila mycket så ska man ha en snowskate av trä, ska man flippa och droppa mycket så ska man ha en plast. Eftersom att en av trä tål ju mer men det medför ju också att den blir tyngre och därmed mer svårflippad.

ska man åka i pist så ska man ju som sakt ha en snowdeck för dom kan man svänga med ;D (dessutom får man inte åka med en snowskate i pistadebackar eftersom dom inte har nån fångstrem)

Snowskate
jag skulle defenitivt ha köppt en av snowskate av trä, jag menar det funkar bra att flippa med också men det är lättare med en av plast. men är man ok på skateboard så tar det inte lång tid att lära sig ;D

Snowskate
nja det är klart det är svårare på en snowskate eftersom den är längre och tyngre. men det tar nog inte så länge att lära sig, det gjorde det iallafall inte för mig;D

Snowskate
måste de inte var lätt att trä skates sväller om dem blir "repiga" som skateboards gör

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp