Snowskate

• Trådstartare Trådstartare ErikR
  • Start datum Start datum
E

ErikR

Guest
Snowskate
Till vintern har jag funderat på att inköpa en snowskate. det verkar nestan roligare än vanlig skate (snö är ju mjukare än asfalt) är det någon som vet om det är svårare lr lättare än vanlig skate??

Snowskate
Jag kan tänka mej att det är svårare att få höjd på ollies och så i och med att snön är mjuk, på asfalt blir det en helt annan knix.
Men jag hade inte velat komma farandes nerför gästrappet med en sån där.....

Snowskate
OHh shit .. det är ett måste grabben.. hur kul som helst... Finns inget som känns så skumt att inte sitta fast på plankan när det är snö under fötterna... jag tycker att det kändes annorlunda för att det var sån grym pop i brädan jag provade.. men kör på det e grymt

Snowskate
Det gör fruktansvärt ont att få den i ryggen när man klotar, eftersom den väger en del och man dessutom bör ha en fångrem...

Dessutom får man på de flesta ställen INTE åka lift med den av någon outgrundlig anledning.

Snowskate
d är fett men ganska stor skade risk, speciellt om man inte är nykter fråga min norske kollega Erlend. Han missade 3 veckors åkning den här säsongen pga bruten fot.

Snowskate
Jag har ett mål i vinter...jag ska inhandla en snowskate (en sån med riktiga stålkanter alltså) och sen ska jag nöta dag o natt för att bli först i världen på att slänga backflip! Ska börja med ett mjukt brant hopp ut i puder...sen avancera till backen...fatta vilken grej om man fixar det, då ska man ju filma det och skicka in till nåt filmbolag....
//jacob

Snowskate
Grabbar grabbar grabbar...

snowskate är sturtskönt, speciellt burtons variant. men för guds skullö köp ingen..

SLAO KOMMER ATT FÖRBJUDA (HAR REDAN?) SNOWSKATES I BACKARNA I SVERIGE, DETTA KOMMER FRÅN EN MYCKETR TILLFÖRLITLIG KÄLLA...!!

jag pressade en del i vintras med snowdeckenb, och dert rockade, men det är även skönt på typ planbark eller i ett litet hoppp bakom hjotellet...

keep it real!!.. --

Tillbaka
Topp