snus till usa under 17

no-name23

Ny medlem
snus till usa under 17
Tja! Jag ska flyga till USA med några kompisar och tänkte ta med mig snus! Frågan är nu hur mycket snus får jag ta med mig och är det ok om jag ta med mig snus om jag är 17år gammal?

snus till usa under 17
Vet att ok att inneha snus för eget bruk i de flesta stater i USA, man kan även köpa snus i vissa stater. Dock vet jag ej hur det kommer gå som 17 åring...

snus till usa under 17
Tjadern sa:
Vet att ok att inneha snus för eget bruk i de flesta stater i USA, man kan även köpa snus i vissa stater. Dock vet jag ej hur det kommer gå som 17 åring...
Är du säker på det? Jag tog för säkerhets skull och kollade upp det på Wikipedias samlingssida, och enligt den verkar tobaksprodukter vara förbjudet att inneha om man är underårig. Jag provkollade vad som gällde i Alabama, och där kunde man dömas till böter mellan $10 och $50 om man som minderårig innehar tobak, men det räknades inte som kriminellt så han blir nog inte deporterad. Men för själva införseln gäller säkert federal lag. Hursomhelst spelar det ingen större roll då no-name23 inte har specificerat vilken delstat det faktiskt gäller.

Senast ändrad:
snus till usa under 17
Nu finns det ju ett annat problem, det är förbjudet att köpa snus i Sverige innan man är arton. Så har du otur åker du dit i tullen redan på Arlanda.

snus till usa under 17
MrHotDog sa:
Nu finns det ju ett annat problem, det är förbjudet att köpa snus i Sverige innan man är arton. Så har du otur åker du dit i tullen redan på Arlanda.
Varfös skulle han åka dit i tullen på Arlanda? Han ska ju ut ur Sverige, inte in. För övrigt är det väl inte förbjudet att inneha tobak om man är under 18 år? Man får inte sälja till underårig (Tobakslagen §12) och inte införa om man är under 18 (§13). Inget är relevant i det här fallet.

snus till usa under 17
Ok då har jag missuppfattat lagen trodde det var som med alkohol. Så du menar att det är lagligt att snusa och röka om man är under 18 år?
Edit: Kollade lagen och du har rätt det är olagligt att sälja tobak till någon under 18 men inte att köpa och att inneha. Väldigt konstig lag om du frågar mig. Resten av dom nordiska länderna är det både förbjudet att köpa, sälja och inneha om du inte har åldern inne.

Senast ändrad:
snus till usa under 17
Jag antar att det är för att den som tillåts köpa tobak anses vara ett offer, precis som att det tillåtet att sälja sex då den prostituerade anses vara ett offer. Nu spekulerar jag iofs vilt.

Nu blev jag å andra sidan intresserad av att veta vad som gäller för alkohol, hittar ingenting i alkohollagen om att det skulle vara förbjudet att inneha alkohol som minderårig. Men jag minns ju från när det begav sig att polisen då och då hällde ut sprit som de påträffat på ungdomar. Hade det snarare att göra med att dessa personer drack på ställen där det är förtäringsförbud? Eller finns det annat lagstöd?

snus till usa under 17
Om det är lössnus vi talar om så äre väl bara att gömma i tomma blomjordspåsar, kan man tro. Eller så gör du som så att du smugglar kokain som du sen säljer dyrt over there. Om det lyckas så har du således friskt med snuspengar.

Tillbaka
Topp