Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är du säker på det? Jag tog för säkerhets skull och kollade upp det på Wikipedias samlingssida, och enligt den verkar tobaksprodukter vara förbjudet att inneha om man är underårig. Jag provkollade vad som gällde i Alabama, och där kunde man dömas till böter mellan $10 och $50 om man som minderårig innehar tobak, men det räknades inte som kriminellt så han blir nog inte deporterad. Men för själva införseln gäller säkert federal lag. Hursomhelst spelar det ingen större roll då no-name23 inte har specificerat vilken delstat det faktiskt gäller.Tjadern sa:Vet att ok att inneha snus för eget bruk i de flesta stater i USA, man kan även köpa snus i vissa stater. Dock vet jag ej hur det kommer gå som 17 åring...
Varfös skulle han åka dit i tullen på Arlanda? Han ska ju ut ur Sverige, inte in. För övrigt är det väl inte förbjudet att inneha tobak om man är under 18 år? Man får inte sälja till underårig (Tobakslagen §12) och inte införa om man är under 18 (§13). Inget är relevant i det här fallet.MrHotDog sa:Nu finns det ju ett annat problem, det är förbjudet att köpa snus i Sverige innan man är arton. Så har du otur åker du dit i tullen redan på Arlanda.