Snygga mössor ?

Kungenkim89

Ny medlem
Snygga mössor ?
vet någon var man kan hitta några balla snoboardmössor inne i göteborg ?
har letat som fan men hittar inga balla alls, var finns dom ?
//Kim

Snygga mössor ?
Eeh, mössor är mössor är mössor är mössor är mössor är mössor.
Det finns inga speciella snowboardmössor. En mössa ÄR en mössa. Och varför i allsindar ska du köra med mössa? Köp en hjälm istället. Dom är varmare, sitter fast på huvet. Och - nästan så att jag glömde - skyddar skallen din vid klotning.
Inte jättesvårt att lista ut vad man ska åka med..

Men, för att vara dumsnäll så svarar jag ändå. Gå in i ett par affärer som säljer mössor. Kolla INTE på snowboardsavdelningen. Kolla där mössorna och vantar finns. Eller fråga en knegare i affären om vart dom håller hus med mössorna. Det finns INGA SOM HELST SNOWBOARDSMÖSSOR. Det finns mössor.

Snygga mössor ?
Asså frakten för en mössa kan ju inte varra sådär jättedyr. Men det borde stå när du lagt den du vill ha i "kundvagnen".

Snygga mössor ?
junkyrad fanns det redan en länk på. Men kika in i diverse skate och graffiti butiker, dom brukar ha balla mössor. Själv harj ag ett urval på ca 40 mössor, jag vet att det är sjukt onödigt många men jag samlar, köper mössor hej vilt när jag på skidresor.

Snygga mössor ?
T12....... vet inte vart i göteborg men de hade as gryma grejer b.la mössor. men de har säkert nån hem sida de står på.

Snygga mössor ?
Använd hjälm.

Men sen så är det pannband som är inne nu.. hjälm när man åker och pannband alltid annars.
www.tokheadwear.tk , här hittar du de coolatse och billigaste pannbanden som är ett måste för alla skid/snowboardåkare.

Snygga mössor ?
På intersport backaplan hittade jag sjukt mycket mössor för 50 kr styck både "riktiga märken" & andra. Men jag hitta en lite kul armegrön mössa med kort skärm som det står svenska snowboardteam på. Vet inte om du tycker det är lika kul som jag, men ljuga på fyllan tex. på afterskiin är ball, då måste du i och för sig vara utomlands för att kunna ljuga ihop en vit jävel om att du kör för landslaget. Drömma kan man juh alltid.

Men det fanns en massa andra också, jag köpte 3 st för 150 kr, (peak+mc kinley) hade egentligen gått på 900 spänn, (har jag för mig)!

Snygga mössor ?
Förresten det är egentligen inte speciellt ekonomiskt att sticka/virka, krävs en del tålamod också, (det har inte jag) men med tjockt garn går det ganska fort, är ganska dyrt ca 55 kr styck garnet & så ska du ha en massa färger.

Snygga mössor ?
kört med mössa tidigare men skaffat en hjälm för även om du bara åker pist / puder så kan du ändå vurpa rätt rejält så skaffa hjälm är ganska dyrt men det är det värt!

Snygga mössor ?
det tragiska är väl att han är det...

men jag blir samtidigt lite nyfiken på hur många mössor den där OffGeek har
vid det här laget. gulp.

Tillbaka
Topp