En gång, en dag i slutet av 90 talet i sydöstra frankrike, nära VDI. Närmare bestämt hos Eremiten Jack i Bonnevalls ytterkant.
Jack var en gammal man, sisådär 79 taggare. Han hade åkt skidor i Bonnevalls skidsystem ända sedan morfar hans byggde liften. Jack åkte så mycket att han blev less att stå på snö hela tiden.
Och med den tanken så tänkte han "man kanske skulle testa flyga med skidor" så en dag byggde han ett så kallat "big-jump" det var ungefär 24 cm högt och 34 långt.
Han hoppade i sitt hopp 2 veckor men upptävkte sedan att det blev tråkigt, han byggde ett större, sisådär 50 cm högt och 80 cm långt. Nu hade han kul igen. han fick kickar.
Efter ett tag tänkte han att man kanske skulle testa göra kullerbyttor i luften, och vips så kunde han bakåtkullerbytta i luften -en så kallad backflip sa han.
Veckorna gick och åren gick. Han gjorde allt mer våghalsiga saker, efter 8 år var han som Jon Olsson. Men ingen brydde sig för ingen tyckte det var coolt.
Jack fick ett barn med en stor fet skäggig Fransyska. Barnet hette John, och även han började åka skidor. Efter ett tag så började även han hoppa med sina skidor, men ingen tyckte det var coolt.
En dag drog han på sig pappas byxor så han såg fet ut. Då tyckte endel att det var lite coolt.
Åre gick och Skäggiga fransyskan avled, John landade på nacken och blev tagen av Snömannen.
Jack lever fortfarande idag, han är en av dom bästa jibberna man kan vara. Tyvärr visar han inte upp sina konster för han har stor sorg efter Skäggiga Fransyskan och John.
Jag träffade jack i slutet av 2000 talet. Rättare sagt 2008, han var väldigt sjuk och hostade blod.
Jag ska till han om några decenier ochs e hur det är med han.
Men det jag menade med detta är hursomhelst att jag tycker John´s och Jack´s så kallade jibbing är snyggast.
Men dås ka vi inte tala om Skäggiga damen.