Snyggast jib på skidor eller snowboard?

det är fan lika roligt båda sakerna.. men eftersom jag är bättre på skidor väljer ja det,
alla som klagar på stavar, där har det nog brunnit i skallen på en.. o alla som säger att man inte kan tweeka ut en grab pga det,, ojo oj oj oj... fyfan

Skidor är ju snyggare, ser mer tekniskt ut, när man tittar på snowboard ser det ut som de gör samma sak hela tiden för man inte kan röra snowboarden på samma sätt som man kan röra skidorna.

jag tycker nog snowblades. Skön stil, snygga skidor, snygg outfit (oftast), snygga jokermössor med mera. Och framförallt så ser det alltid så kontrollerat ut vad dessa åakr än gör. Det är liksom aldrig så att någon sprattlar i luften elelr ramlar baklänges i landningarna..nej,nej. Dessa åkare har skills å drar de mesta hur fett som helst!

Det går inte att åka utan stavar, det e mycket för balansen.. Jag skulle aldrig kunna åka utan. Det finns nog inte en enda skidåkare som har stavar för att det är snyggt.

Helt klart är skidor mycket coolare och softare!
Det ser helt klart mycket coolare ut både när man snurrar och när man voltar.
Lite spretigare liksom.
Det känns också som att skidjibbing går snabbare fram i utvecklingen, mer snurrar fler volter mm.

Helt klart skidjibbing coolast!!!

Josslo sa:
jag tycker nog snowblades. Skön stil, snygga skidor, snygg outfit (oftast), snygga jokermössor med mera. Och framförallt så ser det alltid så kontrollerat ut vad dessa åakr än gör. Det är liksom aldrig så att någon sprattlar i luften elelr ramlar baklänges i landningarna..nej,nej. Dessa åkare har skills å drar de mesta hur fett som helst!
inte för att göra någon ledsen eller något, men blades är bara till för dom som inte klarar av riktiga skidor. till kategorin riktiga skidor räknar jag främst Telemark, Alpint och Snowboard.
Sedan finns det ju alltid bob och sjärtlapp. och är inte snöskovel en hit med?

aja, Jag känner iallafall inte till någon seriös åkare som kör på blades.

ironi? pysslar ni med sådana saker här? guuud vad tungt det blev direkt

Doughboy sa:
Problemet är att jibbing inte har ett dugg varken med skidåkning eller snowboardåkning att göra. Det är bara ett patetiskt försök att efterlikna skateboard. Skidåkarna härmar snowboardåkarna som härmar skateboardåkarna. Att jibba med skidor eller snowboard, som sitter fast på fötterna, är så otroligt mycket lättare än att göra det på skate och dessutom gör man det på ett underlag som är bra mycket mjukare än cement och asfalt.

Det framgår väl ganska tydligt att jag tycker att jibbing inte är särkilt häftigt, men ju fler som håller på med det desto mer puder till oss andra så jag uppmanar alla att börja jibba.
får vi se dej göra switch 1080 då?

Hahahahaha oj va folk kan tycka olika..hahaha!

Doughboy - E det fel med nya saker med inspiration från gamla populära saker? E du rädd för nya grejer?

BigAir sa:
En gång, en dag i slutet av 90 talet i sydöstra frankrike, nära VDI. Närmare bestämt hos Eremiten Jack i Bonnevalls ytterkant.

Jack var en gammal man, sisådär 79 taggare. Han hade åkt skidor i Bonnevalls skidsystem ända sedan morfar hans byggde liften. Jack åkte så mycket att han blev less att stå på snö hela tiden.

Och med den tanken så tänkte han "man kanske skulle testa flyga med skidor" så en dag byggde han ett så kallat "big-jump" det var ungefär 24 cm högt och 34 långt.

Han hoppade i sitt hopp 2 veckor men upptävkte sedan att det blev tråkigt, han byggde ett större, sisådär 50 cm högt och 80 cm långt. Nu hade han kul igen. han fick kickar.
Efter ett tag tänkte han att man kanske skulle testa göra kullerbyttor i luften, och vips så kunde han bakåtkullerbytta i luften -en så kallad backflip sa han.
Veckorna gick och åren gick. Han gjorde allt mer våghalsiga saker, efter 8 år var han som Jon Olsson. Men ingen brydde sig för ingen tyckte det var coolt.
Jack fick ett barn med en stor fet skäggig Fransyska. Barnet hette John, och även han började åka skidor. Efter ett tag så började även han hoppa med sina skidor, men ingen tyckte det var coolt.
En dag drog han på sig pappas byxor så han såg fet ut. Då tyckte endel att det var lite coolt.

Åre gick och Skäggiga fransyskan avled, John landade på nacken och blev tagen av Snömannen.
Jack lever fortfarande idag, han är en av dom bästa jibberna man kan vara. Tyvärr visar han inte upp sina konster för han har stor sorg efter Skäggiga Fransyskan och John.

Jag träffade jack i slutet av 2000 talet. Rättare sagt 2008, han var väldigt sjuk och hostade blod.
Jag ska till han om några decenier ochs e hur det är med han.

Men det jag menade med detta är hursomhelst att jag tycker John´s och Jack´s så kallade jibbing är snyggast.
Men dås ka vi inte tala om Skäggiga damen.
va?! =D är det bara jag som inte får ihop det här?

texas sa:
Bräda Lätt!! Skidåkarna lider av de där spretiga pinnarna de har i
händerna! Som nån sa ovan: En riktigt cleant tweakad grab är
frruuuktansvärt snyggt!! För att inte snacka om en fet slow-motion
180...!!! ooohh Nu snackar jag!!

/texas :)
kunde (förutom det där om pinnarna, som jag inte håller med om) inte sagt det bättre själv! skidåkarna har det ju lite svårare än oss snowboardåkare med allt krimskrams de kör med. två plankor på fötterna, 'spretiga pinnar' i händerna o whatnot.

jag anser ju då att det medför att de prylar skidåkarna gör ser lite mer avancerat ut. sen är snowboardåkarna fräcka på sitt sätt, det är en lite loj, speciell stil vi kör. det ser kanske cleanare ut när man bara har en bräda på fötterna med. plus att vara fastspänd med båda fötterna till en och samma grej ju är svårare på sitt sätt.

jag tror att i slutänden är smaken som baken, olika. personligen anser jag att en gigantisk 180 är lika coolt på bräda som på skidor. sålänge den är clean.

Hmm , låt mig tänka .. SKIDOR lätt . Tycker att jibba med snoxboard ser så tråkit ut ;) Men det är vad ja tycker .. men alla tycker ju olika ;P

Det är båda delarna..skidor och bräda är ju två olika saker, man kan inte jämföra!
Nils Arvidsson från Järvsö kör sjukt snygga grejjer på bräda, finns nog inte ett trick som han inte stompar!!

En riktigt schysst cork 900 med true tail och en klockrent stomad landning är också fett!

själv åker jag skidor och snowboard:P kan vara jobbigt för jag måste variera och det stannar upp träningen bla:'(

henning21 sa:
Doughboy sa:
Problemet är att jibbing inte har ett dugg varken med skidåkning eller snowboardåkning att göra. Det är bara ett patetiskt försök att efterlikna skateboard. Skidåkarna härmar snowboardåkarna som härmar skateboardåkarna. Att jibba med skidor eller snowboard, som sitter fast på fötterna, är så otroligt mycket lättare än att göra det på skate och dessutom gör man det på ett underlag som är bra mycket mjukare än cement och asfalt.

Det framgår väl ganska tydligt att jag tycker att jibbing inte är särkilt häftigt, men ju fler som håller på med det desto mer puder till oss andra så jag uppmanar alla att börja jibba.
får vi se dej göra switch 1080 då?
[Det var inte det Doughboy menade om du läser lite tydligare. Håller med honom till 99%. Alla kategorierna försöker efterlikna varandra på något sätt. Jibb är inte att hoppa i mega feta hopp och snurra 1440 med cork, jibb är att lattja runt på marken, leka runt på berget. Nosepress 180, tailpress, bonk, liptricks mm, och här var det snowboardåkarna som startade! Sen tycker jag rails tillhör jibbing men absolut inte bigjumps, fast det kan ju vara kul ändå fast det inte tillhör?!

Senast ändrad:
det handlar väl inte om att försöka efterlikna skateboard, railsen och boxarna ser ju lite annurlunda ut på skidor och snowboard än skateboard(ta tex. rollercoasters, anacondor, s-boxar mm.) varför störa sej på att jibbing utvecklas som skateboard? det är väl bara bra att det har utvecklats så, åk skateboard på sommaren och jibba på vintern.

brädans mångsidighet gör den regerande på jib-fronten. Förnämligast eftersom att jibbing bara existerar på bräda... word out

Senast ändrad:
jag tycker att det snyggare med skidor om man hoppar mest.. men det är coolare att räcken med snowboard

big_air sa:
Med skidor blir det lite cleanare och lite högre. Det blir ytterligare en dimension med skidor.

Men snöbräda är coolt det också, men skidor är nummer ett!
ÖÖ? högre? cleanare? det kan hända att det kan se mer tekniskt avancerat ut när man slänger på en korsadgrab mot en vanlig på snowboard men det blir ofta spretigt och skidorna flyger iväg för de som inte är så duktiga skidåkare! Högre blir det definitivt inte jag har inte sett en enda skidåkare som har hoppat högre än en brädåkare..cleanare blir det oftast med snowboard eftersom att vi bara har en grej att hålla reda på...vi snowboardåkare kan även få till mer stil över våra trick iom att våra boots inte är lika stela som skidpjäxorna och kan då lättare tweeka graben!

men jag säger inte att snowboard är snyggare än skidor.. jag försår inte hur ni andra tänker när ni solklart säger att skidor är snyggare i hopp osv... de beror helt på vilket trick man slänger på... när man ser nån av åreborna slänga på en switch 540 truckdriver med yber cork så blir man ju sjukt stokad... men en snowboard åkare som drar en cork fs 720 tail de är också still på det hela. Själv tycker jag att båda är som vissa har sagt ett sätt att utrycka sig och man kan få till stilen på många vis. snowboard är det lite mer flow än skidorna som är mer stil...

Ännu en grej som man tänker på är alla dessa "hoppställen" som har fått namn efter att skidåakare har brassat runt på dem.. ja menar som de där chadsgap eller va de nu heter.. finns med i snowboardfilmer som är 8år gamla...

Däremot så ska skidåkarna ha enorm creed för att de börjat med dubbelvolter... snowboard har gjort dubbelback osv.. men de är bra att man tar tricken till en högre nivå på skidåkningen med. blir så mkt roligare att kolla på då!

Jag säger så här.. fortsätt att utveckla era individuella stiler och ha kuL!

//PEACE

Snowboard är ju så sjukt mycket snyggare för brädåkarna har finare stil, tricken är snyggare och skidåkning blir så spretigt med alla skidor och kryckor och grejer som stickar ut åt alla håll...

Jag gillar inte dessa inlägg, man får bara veta hur många som åker skidor vs. Snowboard.
Och någon liten debatt då och då om vad som kom först.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp