Snyggast jib på skidor eller snowboard?

Skid jibb är väll typ en full full full :)
skämt å sido vad jag har förstått så tror många att man jibbar i stora hopp å piper
Va jag tror är att man använder naturliga eller eller fejk föremål å trixar på tex väggar, tak, räcken, boxar, träd, stenar, och klassikern fika bordet....

vad som ser bäst ut i pipen eller bigjumpet kan vi ta i en annan diskution

bästa jibben ja har sett är på naturliga föremål puder å självklart på snowboard

vore kul å se en nosebutter på ett par skidor :)

Det finaste som finns är när snowboardåkare och skidåkare är jibbar tilsammans. visst är jag poetisk =)

För det första e det omöjligt att säga eftersom det e två olika saker.... men ärligt, snowboard e ju cleanare. Det blir så flaxit på lagg, stavar o skit som flyger runt. o variationen på lagg e ju också ganska liten, jämfört med bräda. men det känns som om det inte spelar någon roll vad man kör så länge det e kul...

o en sista sak: dina föräldrar åker skidor

pis

Med skidor. Snowboardåkare ser nästan pinkenödiga ut. Jag tkr iaf att det ser underligt ut att ha satt fast sina fötter så där. Det ser iofs lite töntigt ut när skidåkarna har sina stavar. Dem ser inte ut att vara till ngn nytta... Självklart är det snygast med telisar. Allting blir bättre med telisar, tkr jag... Och man landar så mjukt. Skithärligt.

forumteamet rockar den stilen knäcker det mesta..
men skidor är snyggast overall..
speciellt räcken o höga airs..
skidor är alltså snyggast..

peace out

jag håller med "dallan"
självklart är det den spm står på skidorna/snowboarden som spelar roll.

Själv åker jag bräda, men om jag skulle kunna åka skidor så hade jag nog åkt det med.

Men nog tycker jag att skidåkarna har tagit efter snowboardvärldens lite slappa och "skejtiga" stil. (som brädåkarna snott från skejtarna kan tänkas)
Helt okej faktiskt, det gör ju bara åkarna ballare.

och det ligger faktiskt något i det där med att skidåkarna har tagit efter brädåkarna som har tagit efter skejtarna, men jag har då aldrig sett någon skejtare ute i ett bigjump så där faller det resonemanget.
Men å andra sidan finns det ju brädåkare som mer och mer åker nästan inne i stan och letar upp trappräcken och bygger ett kletigt hopp av smutsig snö... där tycker jag gränsen går.

doughboy-du e nog bara en misslyckad jibber som måste ha en ursäkt för att hålla dig från parken
skidor e snyggast

Alltså vafan...
Rails och sådant på snowboard är ju som streetskate på steroider. Allt är större och fetare. på skate är den största svårigheten att man inte sitter fast, det gör man på bräda men det kompenserar brädåkarna genom att köra fetare rails och mer galna grejer. HAr du nånsin sett en Bs lip som Chris dufficy gör i videogangs nerför en 35 stegstrappa? eller den där aslånga kinkade C railen.

Så det har klara influenser men det är ju inte någon wannabeskate grej från snowboardåkarnas sida...

Skid jibb är lätt tuffast.. på en Snowboard känner man sig bara fastspännd. Jag föredrar skidor "bröt lårbenet på en snowboard när jag var 13"

beror vilka tricks man gör men grabs tycker jag är snyggast på snowboard men flips och spin är snyggast på skidor

/ frysbox

Det är helt klart lite mera stil på skidåkning...

Det är någonting som gör detta men jag kan inte riktigt sätta fingret på det...

jag åker själv både skidor o snowboard....
det är mkt lättare att landa på skidor vet jua alla.... men det finns snygga trix på båda sorterna....
att åka offpist snowboard är skitskönt och snyggt medan skidor ser lite klumpigt ut i off pist...
men men .. alla har sin egen åsikt

Kanske skulle en gång för alla ta död på uttrycket "jibbing" när det används som ett samlingsnamn för newschool-skidåkning.

Jibbing är ett begrepp som används om snowboard/skidåkaren kör några rails, tar en wallride, nosepressar över ett picnic-bord osv, ni fattar konceptet. dvs inte spenderar allt för mycket tid i luften.

new school är ett samlingsnamn för att hoppa, raila, vad man nu vill göra för att verka lite annorlunda på skidor/snowboard.

punkt.

dessutom är snowboardåkning galet mycket snyggare, både på räcken i hopp, där kommer vi skidåkare inte ens i närheten.

over and out//J

Ordet "jibba"... skulle man inte kunna översätta det till "leka" ungefär. Alltså man leker på skidorna/snowboarden.

Snowboard äger ju railsen, om man då inte e jag o slidar på en skida hahahaha :) (försök inte om du inte vill ha pungkross :P )

snowboard är snyggast!
Mer style än skidor och det är svårt att göra manual på
ett par skidor men det går på snowboard.
Jag själv åker skidor. Det är roligt och jag älskar det
men inom jibbing så är snowboard tuffare.

Det är ett evigt flaxande med armar och stavar och skit med skidor. Dessutom koppar laggen alla trick från brädorna. Gör om, gör rätt....

Detta är bara vad en ord bok säger om jibbing!

Jibb - definition from gcide
Jib Jib, v. i. [Connected with jibe; cf. OF. giber to shake.]
To move restively backward or sidewise, -- said of a horse;
to balk. [Written also jibb.] [Eng.]
[1913 Webster] Jib

Jib Jib, v. t. & i. [imp. & p. p. Jibbed; p. pr. & vb. n.
Jibbing.] Also Jibb Jibb [Cf. Jib a sail, Gybe.]
(Chiefly Naut.)
To shift, or swing round, as a sail, boom, yard, etc., as in
tacking.
[Webster 1913 Suppl.]

Kanske inte tillför nåt till diskutionen,men att jibba för mig är inte att göra feta airs i varken hopp eller halfpipe,utan att små leka lite i pisten på diverse små hinder man stötter på i backen!

Tycker inte det flaxas mindre med armarna med snowboard, om man flaxar eller inte beror på åkaren inte på vilket fortskaffningsmedel man har...

Och stavar används inte för att det ska se snyggt ut, de ger bättre balans.

bräda är nog nästan snyggast på boxarna,en nose tailpress är helt underbart att se.men skidor är också grymt!
i luften är skidor överlägsna

skidor är snyggast i hopp, bräda är snyggast på räcken :)

Snowboard e snyggaste jibben tycker jag .. :)

men den stilen jag gilalr på snowboard de e nog den här avslappnade Lekglada .. när dom som hoppar omkring och Freestylar hela tiden :)

Tillbaka
Topp