Snyggast jib på skidor eller snowboard?

Lätt snowboard. För det första förstör skidåkarna hoppen, för det andra ser dom ut som ballet dansöser på railsen, för det tredje så ser dom mer ut som rörelse hindrade pensionerer med deras kryckor eller va de äe som flänger i luften. Men vi snowboard åkare kanske bara tycker så för att vi är så himmla mycket coolare.

doughboy!! jag läste just att du skrev att jibbing inte har ett dugg med snowboard att göra!!!

edu dum i bollen lr har du bara ingen vetskap om ämnet!?

för er som inte vet så var det snowboard åkarna som skapade ordet "jibbing". det var deras sätt att beskriva åkande på, ja ni vet ju själva vad jibbning är. saken är den att snowboard åkarna som "kom på jibbing" skapade ordet när de sett skateboard- och mountainbikeåkare göra sina trick i stan. detta är mer kännt som Urban riding, som egentligen betyder att man åker på ett icke levande objekt som är skapat av människan. snowboard åkarna kallade det för jibbing istället pga att de ville ha en egen benämning på den "nya" stilen av åkande.

tack för att ni tog er tiden att läsa ;)

mvh

zweet

ledsen att skriva det här!, men snowboard är absolut bäst!!!!!!....stilen på snowboard går inte att säga med ord asså!
Men tycker ändå att skidor är grymt!...att dra T.e.x. en fet flip eller snurr med tail med skidor är jävligt fett!!!

skidor lätt.såå lätt..i och för sig kan jag knappt åka snowboard men ändå skidor..kan man korsa med snowboard.nej..lite svårt. Det mesta som har med jib att göra är snygast på skidor..det ser mer smooth ut med skidor, klart en del snowboard åkare kan få det att se smooth ut på snowboard men då kan skidåkarna få det att se ännu bättre ut..så japp skidor lätt!!

Skidor så klart för att det ser helt enkelt skit coolt ut med en riktigt fet uttweakad tailgrab lr mutegrab snowboard suger ju fett

ja åker snowboard men gillar mer å se på skidfilm än snowboard.. d e coolare hopp å skönare snubbar oxå..

jag måste säga att en bra snowboardåkare får en skidåkare att bara vilja gå hem och lägga sig. jag får lika mycket pepp av snowboard som av skidor. vet inte varför dock :P en grej som är lite dåligt med snowboard är bara det att det inte blir samma stomp i landningarna. inte på samma sätt iallafall. så landningarna är ett minus för snowboard. så skidor är nog lite bättre ändå :P

asså jag säger tvärt emot dig Almex :D

jag åker skidor men jag gillar snowboard filmer mest :D jag tycker de gör så JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA clean:a hopp och en snuskigt fet och trög spin (det går sakta) på snowboard kan få vilken skidåkare som helst att vilja ta självmord.. men de e vad jag tror och tycker :D

visst en snuskigt fet tailgrab med skidor är också bland de fetaste som finns... för att inte tala om en FEEEET supermanfrontflip över ett gap... hänvisar te en roadgap video på www.redbullbigair.com

ursäkta min spamning här men måste tillägga...

snowboard ser mer realaxed ut men en skidäkare ser mer teknisk ut.. alltså en skidåkare ser mer ut som att han vet vad han gör medans en snowboard åkare ser ut som att han glider ner gör ngra grymma grejjer och sedan inte kommer ihåg vad faan han gjorde för han va så avspännd :D

tillägg, ja gillar både skidor och snowboard nästan lika mkt :P

zweetchuck..!
ja du har nog rätt men d e roligare å snubbar som jon olsson å jacob wester som dessutom e svenskar..! ja tycker inte d finns så många coola snowboard åkare dock har ja inte lika mkt koll på d som skidor...även om ja åker snowboard

Zweetchuck!!

Underbart att du tar dig orken att kommentera nåt jag skrev för två år sedan. Sånt gillar jag:)
Jag hoppas också att du läste mitt andra inlägg där jag förklarade mig och talade om att jag gärna ville provocera lite.

Att jag skulle vara dum i bollen eller inte ha någon vetskap i ämnet kunde inte vara längre ifrån sanningen. Jag är normalbegåvad och har åkt snowboard i 20 år och har följt utvecklingen med stort intresse hela tiden, så jag har rätt bra koll faktiskt.

Min åsikt är att alla får åka precis som dom vill, men jibbing är en väldigt konstlad form av både snowboard och skidåkning. För snowboard känns jibbingen som ett sätt för en osäker ung "sport" att hitta ett nytt uttryckssätt och för skidåkningen är ju jibbing bara en del i den nya vågen med skidåkning som har världens "snowboardkomplex"

Det kan vara rätt snyggt med jibbing på snowboard, men det ser inte klokt ut på fladdriga skidor med stavarna farande överallt.

all ära åt snowboard men jibbing e lätt snyggast på skidor..delvis för att man kan korsa skidorna i luften och att de "duktiga" skidåkarna har en mkt "smoothare" stil de "duktiga" snowboardåkarna skidor ser lixom lugnare ut och mer kontrolerat...allting ser oxå lättare ut på skidor än på snowboard..men visst jag kan tycka att en fet grab på snowboarden högt uppe i luften kan se jävligt härligt ut...

skidor är skönast för då får man mycket skönare kännsla i hoppen. när det gäller rails är bräda ett + snyggare helt klart.

ja detär sant Almex, men du får inte glömma att det finns svenska "stjärnor" bland snowboard åkarna så som Hampus Moseson. vet inte riktigt om han e norsk lr svensk dock men de e lixom sme shit different name... jag har dock inte sett till Mosesson på länge på några tävlingar men vem vet jag kanske inte har så stor koll p läget...

och Doughboy det e kul med lite "veteraner" :) som har sett sporten utveklas, måste vara en grym kännsla att tänka tebax på din "storhetstid" som ung/yngre.

och det är nog en stor del sanning i att jobbing är ett nytt sätt att utrycka sig, ett nytt sätt att vara själva på något och att var med nä något nytt växer fram. och ja håller faktiskt med, för det mesta ser skidor bara ut som en boll konstruerad av en ryamatta, där skidorna och stavarna är tyg slamsor, men om man är skicklig så kan man få kontroll på de små trådarna som flyger och flamsar omkring i luften och faktiskt få det att se ut som något bra och kontrollerat, även på rail fronten och all annan form av jibbing

hampu moseson e svensk och han va grym på the battle å så men ja diggar iaf skidgrejer mer...

Ordet jibbing har en liten annan betydelse än vad de flesta tror!? Det kommer från engelskan och har en ganska bisarr innebörd. Det betyder att man tar av det vita fettet på baconet, håller i ena änden och sväljer den andra, sen idkar man samlag och samtidigt som man ejakulerar så drar man upp baconstrimman ur halsen.

Därför väljer jag att säga hoppa med Woppa eller blandade småhopp istället för jibbing.

hehe har du slagit pp ordet lr???

vem har sagt det där?, för när man snackar om jibbiung så tänker man inte direkt på sjuka sexuella lekar :D

biggi up 2 wefunkradio.com

twintip e helt klart snyggast!
fast ja är en inbiten snowboardåkare
i fyra säsonger, så kan jag inte neka å säga
att twintip e faen så mycket snyggare än snowboard.

nog för att snowboardåkare som kan sin grej kan va helt sjukt, men
d e så få av dem....!!!

skidåkare klarar oftare tricken å¨d e nå sjukt snyggt när d tweakar!

yes.sz..
allt för mig....

peace ffs! :)

En gång, en dag i slutet av 90 talet i sydöstra frankrike, nära VDI. Närmare bestämt hos Eremiten Jack i Bonnevalls ytterkant.

Jack var en gammal man, sisådär 79 taggare. Han hade åkt skidor i Bonnevalls skidsystem ända sedan morfar hans byggde liften. Jack åkte så mycket att han blev less att stå på snö hela tiden.

Och med den tanken så tänkte han "man kanske skulle testa flyga med skidor" så en dag byggde han ett så kallat "big-jump" det var ungefär 24 cm högt och 34 långt.

Han hoppade i sitt hopp 2 veckor men upptävkte sedan att det blev tråkigt, han byggde ett större, sisådär 50 cm högt och 80 cm långt. Nu hade han kul igen. han fick kickar.
Efter ett tag tänkte han att man kanske skulle testa göra kullerbyttor i luften, och vips så kunde han bakåtkullerbytta i luften -en så kallad backflip sa han.
Veckorna gick och åren gick. Han gjorde allt mer våghalsiga saker, efter 8 år var han som Jon Olsson. Men ingen brydde sig för ingen tyckte det var coolt.
Jack fick ett barn med en stor fet skäggig Fransyska. Barnet hette John, och även han började åka skidor. Efter ett tag så började även han hoppa med sina skidor, men ingen tyckte det var coolt.
En dag drog han på sig pappas byxor så han såg fet ut. Då tyckte endel att det var lite coolt.

Åre gick och Skäggiga fransyskan avled, John landade på nacken och blev tagen av Snömannen.
Jack lever fortfarande idag, han är en av dom bästa jibberna man kan vara. Tyvärr visar han inte upp sina konster för han har stor sorg efter Skäggiga Fransyskan och John.

Jag träffade jack i slutet av 2000 talet. Rättare sagt 2008, han var väldigt sjuk och hostade blod.
Jag ska till han om några decenier ochs e hur det är med han.

Men det jag menade med detta är hursomhelst att jag tycker John´s och Jack´s så kallade jibbing är snyggast.
Men dås ka vi inte tala om Skäggiga damen.

men hallå! :D emil eriksson och adrenaline girl :D ni får väl läsa hela forumet :D haha kommer in med de komentarerna nu helt random :D

ett tips e att läsa hela forumet för att förstå vad folk snackar om för tillfället,

dock var de nice mec lit vanliga svar nu :)

Skidor är förstås grymt också, blir nästan lika taggad av att kolla på det och kanske t o m MER taggad av att ÅKA m skidåkare än med snowboardåkare. Då måste man ju stå upp för sin ras och ladda på =)

skidor utan tvekan ... man kan dfaan tweaka grabarna på 100000 olika sätt... med snowboard sitter man lixom fast där man sitter :P... peace

Skidor = Går bara uppåt/framåt, blir bara sjukare, cleanare & galnare. Mer höjd och längd än snowboard rent generellt

Snowboard = Mer chill, mer lugnt, mer stil

IMO!

Att det finns mer grejer att göra med en bräda på ett räcke än på ett par skidor kan jag ju definitivt INTE hålla med om.

Senast ändrad:
Skidor är ju läckrare i pipe allså =P om inte i allt=P.. fast en nose/tailpress på snowboard är för läckert asså =DD=D

*suck*

jag blir sååå trött...

hörrni, jag säger bara en sak: Telemark

Tillbaka
Topp