söker aktivt någon att resa med till whistler!

kroxelikrax

Ny medlem
ja, jag vet att det redan finns en whistler-tråd men där är det ingen som svarar eller kommer med något riktigt konkret. Stäng tråden om ni tycker den är olämplig.

Jag ska resa till whistler i början av jan -06 och har ingen att resa med eller någon att dela boende med, därför undrar jag om det är någon annan som känner likadant, eller kanske ett gäng som känner att de saknar en glad uppsalabo i sitt gäng. Tänkte försöka jobba och därför stanna säsongen ut.

Vore även kul om man flög hyffsat samtidigt eller t.o.m. samma plan, har inte bokat min biljett än men tänkte göra det under kommande vecka. skulle villja dra runt mellan den 5-10 jan.

Tja Kroxelikrax!

Jag är i samma sits som du nästan. Jag ska också till Kanada å har länge velat mellan Whistler å Fernie. Jag kommer dock inte jobba utan bara vara där i två månader som en lång härlig semester. Men...har faktiskt bestämt mig för Fernie istället för jag tycker ändå priset på liftkortet är för dyrt.

Så om du känner för att byta resmål så e jag lätt på!

mvh
.RedDog

nja, har nog ställt in mig för mkt på whistler, även om fernie inte verkar dumt alls. Men som sagt för mig blir det whistler!

hoppas du får skoj i fernie!

/krox

Tja!

Du tänker jobba du säger du. Har hela tiden vart inne på att åka till Whistler dec. Jan nån gång men hur ska man får abetstillstånd?

Det går o söka den 13 dec. till faluns arbetförmedling om en av 100 platser. Pratade med en kille där som sa att de får in 150 ansökningar första dagen och att bara de 100 första behandlas. Man kan ju alltid dra ända men de jag snackat med säger att svartjobb går inte att hitta i Whistler.

Själv vet jag inte om pengarna räcker då?!

Hör gärna av dig...

Per

får väl hoppas att man blir bland de 100 första då=) annars har jag nog så jag klarar mig ett par månader iaf.

/krox

fixa boende före du drar, de är ganska dyrt och svårt att få boende om de inte blir en skit vinter som förra året

jag typ i samma sits, men jag drar nog redan i mitten av november! intresserad?

ja e helt inne på att åka till wihstler i vinter. har haft d som mitt mål nu i ca ett år. så nu börjar d bli dags att planera lite seriöst. skulle vilja åka typ 15-20. anledningen är att ja skulle vilja gå fortbildning 2 som skidlärare och den är 7-14 jan.

har inte tänkt att jobba något utan bara glida runt, så d jag behöver är tak över huvudet. har ja bara d så åker jag. men vill gjärna ha d fixat innan ja åker ner. har inte hunnit kolla så mycket ännu, tänkte liksom börja nu.

hör görna av dig, ja e på!!

Tillbaka
Topp