Söker boende i Alpe d'Huez

Matte333

Ny medlem
Tja alla!

Jag heter Mattias och åker från Arlanda till Grenoble 14 januari och tänkte därefter ta mig till Alpe d'Huez och stanna till 15 april. Hittar jag ingenstans att bo där så tänkte jag kolla närliggande orter. I annat fall så har jag planer på St Anton istället men man får väl se vart man hamnar i slutändan!

Är det någon som har varit i Alpe d'Huez, ska dit eller är där som vill dela lägenhet eller har en sängplats till övers?
Om någon planerar att åka så kan vi nog hitta en lägenhet att dela på...

Jag är 23, gillar party, snowboard, speedflying och så är jag bra på att laga mat o städa ;)

PM:a, maila eller adda på facebook!

Ska hyra en lägenhet i alpe d'huez i 2 veckor för 4500 kr nu. Ska kolla runt lite mer när jag kommer dit om de finns några schysta personer att bo med om ingen här vill följa med....blir vi 3 personer blir det ju 3000 kr i månaden per skalle och det verkade som man kunde hyra den längre om man ville.....vill inte sitta där själv bara med en måndagskostnad på 9000 kr :P
Nån som e på?

Senast ändrad:
Väldigt då svenska bummare i Alpe. Fler i Serre isåfall så ska du hitta rumskompis tror jag det blir enklare. Annars kan du kika in nått engelskt forum, kan tänka mig att det är enklare att finna folk där.
Du borde kunna hitta billigare boende i Huez som ligger nedanför. Lite drygt att gå hem från krogen men det går mycket bussar under dagen.

Alpe är en överjävlig skidort som nästan ingen känner till potensialen av. Kul att du ska dit. Kommer hänga där i några veckor från mitten av februari.

Yes, märkt de...bara britter typ...löste sig med sovplats :). Najs då kan vi nog dra några åk kanske...försöker hitta nån som speedflyar där med men de verkar va en longshot det med.

Najs då får vi dra några repor!:D

Vet att en av Frankrikes bästa speedflyers hänger där, kommer inte ihåg vad han heter men rätt fascinerande spår att titta på ibland.

Tillbaka
Topp