Söker boende i alperna Nov-Dec

EhnEn

Ny medlem
Tjena alla goa och glada åkare. Jag hade i höstas ett mål i mitt sikte och det var att göra en säsong igen. Nu när säsongen börjar närma sig så har det dykt upp ett par saker som sätter käppar i hjulet för det. Men för att göra det bästa av situationen så är planen att göra en mini säsong (November till nyår) någonstans i alperna.

Så nu sitter jag här och letar boende för November och December någonstans i alperna där det finns snö så tidigt som möjligt. Vet att de flästa vill ha någon som kan dela lägenhet/hus under hela säsongen men någon måste det ju finnas där ute som har en säng över för 2 tidiga skidmånader.

Vem är då jag. Kille på 22 år som åker skidor samt tränar på min brädåkning. Gått friluftsfrämjandes skidlärarutbildning steg 2 och har för avsikt att gå steg 3 samt steg 1 på bräda under denna säsong. Jag åker där det finns snö och vill har för avsikt att jobba på mitt off-pist åkande så mycket det bara går samt slänga in lite park i den smeten med.

Så har du/ni en säng över någonstans i alperna så släng iväg ett pm för jag är troligen grymt intresserad :)

//Gustav

Jag är intresserad av att göra samma sak! Kan åka i princip så snart som möjligt och vill vara hemma till jul, hur går det för dig med letandet?

Har nu eventuellt en lägenhet för upp till fyra från början av november till 28 december till ett mycket förmånligt pris i val thorens. Om någon skulle vara intresserad är det bara att höra av sig :)

//Gustav

Tjenare! Jag har samma ide då det troligen blir högskola till våren, och just nu bara dräller runt och väntar på snön!
En fundering jag undrar är väl bara när parken kommer upp i vt?

Finns ingen egentlig anledning till Val Thorens mer än att det såg ut att vara simpelt och lätt att fixa boende till bra pris under den tiden som jag är intresserad av.

Senast ändrad:
Gjorde en säsong i tignes 11/12 och kan ju säga att åka där i november - december var ju drömmen! Sedan så fick man höra att det var bra mycket mer folk i VT. Men har ju aldrig varit där...:P
Vad skulle priset vara för en lägenhet ca?

Det börjar dra ihop sig för att snart åka ner. Ni som är intresserade kommer jag ta kontakt med inom de närmsta dagarna och då behöver jag besked. Om det skulle ha dykt upp någon ny som är intresserad finns det fortfarande plats :)

Hej på er! Vi är tre stycken som hittat ett riktigt bra boende i st Anton, men vi tänkte åka dit i början av januari och har då ett problem, samma som ni för de vill bara hyra ut för en hel säsong. En lösning är att hitta folk som vill hyra nov-dec. Läste att de är just de ni söker. Om de fortfarande är Aktuellt så kan ni väl höra av er :)
/ angelica

Tillbaka
Topp