Söker information om Ischgl/Mathon.

Spainjr

Medlem
Det är så att jag själv plus två vänner ska ska ner till ischgl under två månader.
Från den 15 Februari till 15 april och vi letar febrilt efter boende. Vi insåg tidigt att bo mitt i ischgl var att glömma och upptäckte istället att byn Mathon ligger relativt nära. Men vi har ändå inte lyckats få något napp så därför vänder jag mitt er för att få lite tips på vart man kan bo hyffsat bra och billigt.

Tack på förhand.

Hej!

Skall själv ner till Ischgl för andra gången och har fixat boende via jobbet vilket oftast 90% av fallen är standard.
Förra säsongen så bodde det tre killar i Mathon och dom verkade trivas bra. Ett krav då är att man har med sig bil (10 min körning) det går bussar men inte så ofta och inte så sent.
Annars kan du kolla i Kappl också. Samma sak där fast det ligger på andra sidan om byn.
Det finns boende inne i byn om du letar hårt och inte är kräsen. Man kan hyra rum för runt 250€ per månad.
Men om du hittar ngt i Kappl/Mathon så börja med det så kan man ju alltid kolla vidare på plats. Brukar oftast vara lättare så.
Hoppas det gav ngn hjälp.
Hör av dig om du vill veta mer annars så hoppas jag att allt går bra och att vi ses i Ischgl.

//Victor

Bodde också i mathon säsongen 04/05 och trivdes kanon.. Det tog mig aldrig mer än 5 minuter att köra från mathon till ischgl (Viktor var inte så snabb på berget heller :) )

Bussarna går med 10 och 15 min mellanrum hela tiden mellan 7:30 och 20:30 ungefär.

Funderar på att dra dit iår igen..

// Macke

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp