Söker Overall/one piece

Jakbob

Medlem
Söker Overall/one piece
Jag är trött på snö i kallingarna och längs med ryggen. Snölås är inget för mig, jag lyckas få in snö i vilket fall.

Jag är en av de åkarna som skiter helt och hållet i hur jag ser ut när jag åker. Märken osv bryr jag mig inte om, jag vill helt enkelt ha en prisvärd overall som är bra och inte alltför varm (kan hellre ha en hel del kläder under de kallare dagarna, vill kunna ha den hela säsongen). Norrönas grejer har jag fått bra intryck av men jag tycker att det är för dyrt. Så var kan jg hitta en schysst overall? Om den ska kosta mer ska det vara för att den är bra och inte för att den är tuff.

Söker Overall/one piece
sweets overaller ligger en tusing under norrönas och är inte sämre enligt mig. men så är det å andra sidan två av de vassare varianterna på marknaden, så man får väl vara beredd att slänga upp stora plånboken.
salomon har en rätt schysst och prisvärd overall, nåt att kolla in kanske?

E_D sa:
https://boardstore.se/item?category=74&id=41267
Pris:
1795 kr
Medlem:
4299 kr

wow, det kostar tydligen att vara medlem på boardstore... :)

Senast ändrad:
Söker Overall/one piece
Overall e inte snyggt! Gör som jag köp Förra årets crosställ. Då kan du sätta fast byxorna i jackan med en dragkedja. Dt blir precis som en overall fast dt ser snyggt ut

Söker Overall/one piece
Den från Analog har jag redan sett, synd bara att man inte kunde köpa den till icke medlemspriset :)

Det är mest den jag kollat på tidigare, men tänkte se om något annat dyker upp.. Är inte störst fan av varken Analog eller Sweet egentligen, får mycket "Jag vill se asgtufftsnowboard ut"-vibbar, jag vill hellre få "bra grejer"-vibbarna, men det kanske är jag som är blind?

Söker Overall/one piece
Får du snowboardvibbar av Sweetoverallen? How come?

Jag har själv en Sweet Crusader Flightsuit och har använt den hela säsongen. Är sjukt nöjd med den och nu i efterhand är den värd varenda krona!
Benfickorna är helt magiskt stora, precis som på Sweets vanliga crusaderställ. Me like. Dessutom är den tunn, lätt, rymlig och bara grymt bra hela tiden:)
Det enda negativa jag kan komma på är att den, pga det tunna tyget (3-lagers Goretex Proshell), vilket i sin tur gör att overallen är ömtålig för vassa saker. Jag krockade tex med en vass stubbe efter en klotning och rev upp en liten reva på ena axeln. Revan var förvisso lättlagad med lite silvertejp på insidan but you see my point.

Annars är Norrönas grejer bra skit också!

Söker Overall/one piece
Vid närmare eftertanke så verkar det dock som att det får bli något billigare. En bil behöver visst också köpas och plötsligt så är inte ekonomin alls så munter. Så det får nog bli till att spana lite på Stadium osv o se om man kan hitta något.. Annars får jag helt enkelt sticka ner med kläder jag redan har o köpa något så småningom. Men det hade varit skoj att fixa något före.

Ömtåliga kläder är inget för mig tyvärr :(

Tillbaka
Topp