söker reskamrater och info om interrail

Limpthepimp

Medlem
tjena! ska resa runt i alperna med skidorna på ryggsäcken.. i schweiz - disentis, engelberg, andermatt bland annat..
och i österrike - mayrhofen.. sen är jag ganska öppen för förslag på vad man kan besöka mer där. och till sist frankrike - verbier.. där är jag också intresserad av o höra mer sköna orter som e värda ett besök..

funderar på att köpa interrail global passet.. hur funkar det? kommer man mellan de olika skidorterna med tåget?

hade vart kul att möta upp folk påvägen!
Linn

Hej!

Vet inte hur bra interrail täcker de olika mindre järnvägarna upp till skidorterna här i Schweiz, men det funkar definitivt super att ta tåget/bussen till backen. Jag gör det varje helg! :) Varit i Zermatt, Engelberg och Flims-Laax de senaste helgerna. Andermatt är planerat i mars, hoppas det kommer snö snart bara är nästan ofarbart under 2000m på många orter och offpist nästan bara att glömma...

När ska du ut och resa, kanske kan möta upp en lördag eller söndag beroende på var du är.

Sen ett tips: Verbier är också i Schweiz, i fransktalande delen. Bara så du inte letar på fel sida gränsen! ;)

Kalle

Tillbaka
Topp