Söker tips vid köp av longboard

jopzi

Ny medlem
Tjena Freeride!

Jag började åka förra året och då körde jag på en billig bräda från teknikmagasinet för runt 500:-, känns som om jag lärt mig tillräckligt och vill köpa en lite bättre bräda den har även blivit rätt sliten. Har kollat runt lite på diverse hemsidor och söker en bräda som jag kan använda mest som transportmedel ta mig in till stan / skolan etc. Den skall nog vara rätt lätthanterlig och kommer nog även försöka lära mig lite tricks på fritiden som t.ex. Dancing även carving. En bräda som jag fick upp ögonen för är denna:

MADRID - Slasher Pimp 34,5.

Priset på denna bräda är rejält sänkt på Hollywood (1100:- fr 2199:-). Något som lockar med denna bräda är även att den har en kicktail vilket jag kan försöka lära mig göra ollies med. Undrar ifall någon har erfarenhet utav denna bräda innan jag köper eller vet ifall denna bräda skulle passa mig. Jag tar jättegärna emot tips ifall ni har några!

Tack på förhand

Jopzi

Senast ändrad:
Hej! Har inte åkt på denna brädan specifikt men den ser snarare ut att vara en förstorad mini-cruiser än en kort longboard. Till carving funkar det säkert bra och kanske till att pumpa (det är dock svårt att lära sig) men det finns inte så mycket yta att dansa på. Sen ska det sägas att Madrid inte riktigt har lika mycket känsla som de lite finare märkena (svårt att beskriva men de känns livlösa utan att för den sakens skull bli mer stabila). Jag skulle rekommendera dig att kolla på lite dyrare brädor om du har möjlighet.

Tack för svaret ! :)
Har en lite tight budget runt 1000 - 1500:- skulle jag nog kunna lägga, ska kolla runt lite till men ifall jag inte hittar något intressant får jag helt enkelt köra på denna. Tror denna kommer uppfylla det jag egentligen söker mest vilket är att ta mig från punkt A - B!

Tillbaka
Topp