Sökes: grupp för guidad åkning i alperna

Dr_Snow

Ny medlem
Hej på er,

Det suger i skidtarmen. Om jag ska komma iväg får jag nog åka ensam.
Jag söker därför en grupp duktiga skidåkare som har för avsikt att boka en guide-vecka i alperna. Jag är ute efter en hård vecka; långa dagar, bra tempo och stighudar för att nå bra åkning. (Och ja, det kan kosta lite då..)

Saknar ni en person till för att fylla ut en grupp? Hör av er och berätta om planerna! (Har precis fått lite inspiration till idén, så jag har precis börjat leta..)

/Anton

Tack, missade tydligen några alternativ när jag börjar letade. Vet någon hur stora grupperna är? Är det 5-7 eller 10-12? (Gruppstorlek är väl direkt proportionerligt mot skoj-faktorn..)
Ska kolla .com-sidan också.

Edit: hittade info; Max 8 åkare per grupp för ovanstående alternativ.

ucpa.com är franska sajten. Var dock uppmärksam på att på vissa orter betyder det att du automatiskt hamnar med fransmän och allt vad det innebär av åknivå i gruppen. Ibland är de dock jäkligt bra så alltid svårt att veta innan

Snowjunkie sa:
De här verkar ha ett bra upplägg. Någon som åkt med Swiss Event?

http://swissevent.se/
Jag undrar detsamma. Med tanke på texterna på hemsidan så känns seriositeten kanske lite i gränslandet. Bitvis känns det lite google-translate-skrivet så att säga. Om det är bra nivå på guiderna så kan det ju lätt vara värt en titt dock. Priserna såg ju helt klart humana ut.

Grymt, tack för alla tips! Ska ta och jaga runt lite.. Oerhört less på ett snöfattigt Sthlm.

Tillbaka
Topp