få ut så mycket åkning som möjligt i alperna

Hej!
Jag och min familj (2 barn på 14 och 16 år, båda ganska duktiga skidåkare för sin ålder) funderar på att åka till alperna på sportlovet alternativt jullovet om det skulle vara bättre då. Vi vill gärna få ut så mycket åkning som möjligt, alltså så lite köer som möjligt. Jag antar att vi kommer behöva åka till en mindre skidort då, men så länge det finns backar för medel och duktiga åkare (skulle även vara bra om det fanns en typ blå/röd park också;)) så fungerar det för oss. Ett plus skulle vara om resan inte blir jättedyr men det är absolut inget krav.

Vi har varit i Sölden tre sportlov och varit väldigt nöjda med det, bra åkhöjder och efter att den Ryska valutan föll så var där stor skillnad på hur mycket folk där var. Självaste byn är ganska tråkig men under en veckas skidsemester så brukar i alla fall vi mest hamna på hotellet om kvällarna och inte tänka så mycket på hur den är.

Jag var även i St. Anton hela förra säsongen, även om där var betydligt mycket mer folk under högsäsongerna Jul/Nyår och sportlovsveckorna så upplevde vi att systemet svalde att folk väldigt bra. Vi var lite oroliga för hur det skulle vara under dessa perioderna från vad man kan läsa om systemet i tidningar och på internet men köerna var sällan något vi tyckte var jobbigt.

Tillbaka
Topp