Sökes: Likasinnade för toppturer

AOlin

Medlem
Jag är en 47-åring som bara har tunna kompisar som inte orkar gå på hudar. Söker därför efter andra entusiaster. Jag tänker att man kan åka en vecka eller långhelg till Alperna. Det behöver inte bara handla om turåkning med fokus på det. Jag har åkt mycket skidor och tar mig ned överallt. Däremot inte så mycket toppturer, bara några turer i jämtlandsfjällen och Andermatt.

Anders

Kolla in utsidan.se, deras forum är bra för det du söker. Annars brukar Friskis & Svettis arrangera skidresor där det säkert går att hitta några likasinnade.
Ha en bra vinter!

Hittar du ingen som är sugen här, eller på utsidan så lämpar sig ju UCPA väldigt bra för skidåkare som vill lite mer än vad polarna vill!

Jag vet inte hur mycket möjlighet jag kommer ha att hänga med på äventyr (jag studerar), men det låter ju absolut inte ointressant! Vet att jag har ett påsklov som jag ännu inte lyckats fylla än, men i övrigt är det rätt tjockt.

Är 23 bast och gillar brantåkning (jag åker oldschool, Andreas Fransson är min idol), hör av dig om det verkar intressant!

Tack för bra svar! Jag ska kolla upp UCPA och Utsidan. Påsklovet kommer inte att funka för mig, Vattendroppe, men jag kan höra av mig med ngt förslag om jag kommer fram till ngt.

Vill bara tillägga: låt dig inte nedslås av UCPA:s övre "åldersgräns" på 45 år. Jag var 46 första gången och har åkt fem år i rad sen dess. Dom är mao inte så petiga, i all synnerhet som du verkar ha bra fysik. En fördel med UCPA är att du trots allt KAN resa med polarna, eftersom det finns åkning på alla nivåer (ni bor o äter tillsammans, men åker i olika grupper).

AOlin sa:
Tack för bra svar! Jag ska kolla upp UCPA och Utsidan. Påsklovet kommer inte att funka för mig, Vattendroppe, men jag kan höra av mig med ngt förslag om jag kommer fram till ngt.
Tusan också! Men hör gärna av dig, ingenting är omöjligt! :)

Jag håller ofta till i Riksgränsenfjällen och turar gärna. Kan du tänka dig att komma upp så kanske vi kan hitta någon långhelg.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp