Sölden eller Hintertux i början av november?

Cool-Hinken

Medlem
Sitter och velar mellan Hintertux och Sölden för fyra dagars novemberskidåkning. Räknar så klart inte med någon åkning utanför pisten, men funderar över vilken av orterna det är störst chans till bra backar. Hintertux var jag i juni och det var toppen, funderar på om Sölden kan vara snäppet vassare?

Har varit i Sölden v44 fem gånger. Har alltid levererat. Tidigare har WC-premiären varit då och det är extra kul! Har ibland tom hittat korta åk med lössnö några år. Dock också historier om personer som hittat glasiärspricko r.

Varit i både Sölden och Hintertux på försäsong, Hintertux i mitten av november och Sölden i början av december. Får nog säga att jag upplevde Hintertuxglaciärens åkning som bättre (fick dock ej åkt nån offpist där). Men om Obergurgl/Hochgurgl är öppet, så kan jag verkligen rekommendera att kombinera det med Sölden, ett par dagar på varje ställe.

Här är en liten bild från när jag gjorde komboförsäsongsresan i Sölden/Obergurgl.

Tack för tipsen. Det fick bli Hintertux. Dels eftersom jag varit där tidigare och vet vilka hotell som ligger bra till vid gondolen och dels då toppen är några hundra meter högre. Avbokningsbart hotell till 12/10, om det skulle visa sig att Obergurgl fått snö så bokar vi om. :)

Bra val. Har gjort flera försäsonger där. I år första säsongen som det inte blir vecka 45 där eftersom dottern lägger raceskidorna på hyllan (blev inte gymnasium då hon vägrar flytta från storstan och hade tappat sugen på att tävla). Stubai bra också.

jarnebring sa:
Bra val. Har gjort flera försäsonger där. I år första säsongen som det inte blir vecka 45 där eftersom dottern lägger raceskidorna på hyllan (blev inte gymnasium då hon vägrar flytta från storstan och hade tappat sugen på att tävla). Stubai bra också.
Kanon, har kommit några decimeter redan på mittstationen och fick igår pudelalarm på 45 cm. Ser ut att bli en fin försäsong.

Tillbaka
Topp