Sölden Januari 2025

Jonas B

Medlem
Sölden Januari 2025
Har bokat 5 dagar till Sölden 5-9 januari . Som jag förstår så kan det bli kallt , kallas tydligen Kölden i januari . Någon som vet mer om förhållandet i januari månad , Dimma, snö osv osv . Vi har varit där i 2 år nu (april) och är trötta på värmen och slasket . Tacksam för alla svar

Sölden Januari 2025
Klart det kan bli kallt på hög höjd, och även bra avkylning på nätterna i en så trång dal. Men knappast så kallt som i svenska fjällen normalt sett.
Sen kan man ju bara spekulera om en viss vecka om 9 månader oavsett. Kan mycket väl regna uppe på glaciären.

Sölden Januari 2025
Nä förstår så klart att man inte kan spekulera om väder osv osv januari 2025. Formulera mig fel , är ute efter om någon varit i Sölden i januari månad tidigare och vill delge sina upplevelser om det . Typ hur kallt det varit då osv osv

Sölden Januari 2025
Nä förstår så klart att man inte kan spekulera om väder osv osv januari 2025. Formulera mig fel , är ute efter om någon varit i Sölden i januari månad tidigare och vill delge sina upplevelser om det . Typ hur kallt det varit då osv osv
Det kan vara allt från 0 till -25 gr, sol och vindstilla eller snöstorm osv.
Oavsett så är sannolikheten hög för att det kommer att vara behagligare än samtliga skandinaviska skidorter den veckan.

Tillbaka
Topp