Solglasögon för snowboardåkning?

• Trådstartare Trådstartare Guest
  • Start datum Start datum
G

Guest

Guest
Behöver göra ett inköp av solglasögon för våråkning med snowboardbrädan. De ska skydda mot stark sol ända uppe i riksgränsen samt i alperna. Vilket är det bästa märket med de bästa glasen samt var får man tag i dessa oslagbara solglasögon. Har inte hittat det jag är ute efter i karlstad. Är oakley och polaroidglas det bästa? Help me!!!

man ska inte åka bräda med solGLASÖGON bara googles. Bara sopiga tyskar, fransoser och annat pack kör med brillor. ramlar av skyddar inte mot fartvind ser ut som fan. Nä briller e inte till för att åka med.

Ha Ha,, "Da Dude" tar orden ur mun på mig, ändast tyska gubbar å tanter åker med solglasögon. Dom behöver juh inte skydda sig mot fartvin, vurpor m.m. eftersom dom för det första åker skidor å för det andra åker dom snöplog ner för backen..
Köp ett par Arnette lr Dragon, ( dragon rekomendear jag hett!) med spegelglas för solens skull..
Ride On Boy!

I am the ONE and only!/Bab.....

Oops ... du han svara innan mig,, men köp ett par Dragon solglasögon dah... http://www.dragonoptical.com/index2.htm

Den som köper ett par A-frame för 1000 spänn har nog inte min krachfaktor jag brukar förbruka minst två par goggels/glas per år.

Och ser de inte töntigt ut att sitta på gräddhyllan eller pelikalhyllan i gränsen hela eftermiddagen med goggels, va fan goggels har man på sig när man åker skidor. Sen är det bättre med solglasögan om man kör toppturer, nordals och liknande man blir ju fan så varm så man smälter med goggels...

Det där med att man ser ut som en apa när man har goggelsbränna tycker jag är helt fel. Inser ni inte hur mycket respekt det innebär att komma hem med en fin bränna, helst med ett kantsreck mellan hjälmen o goggelsen, som visar vad man har gjort.
Fast är det mot sommaren så kan jag gå med på att jämna ut den ett steg.

Fast skall du ha glasögon som går att åka med måste jag nog rekomendera klassikern eye jacket från oakley.

//1621

Inse fakta, det kan ju inte bli lättare, det hörs ju på namnet. SOLglasögon SOLAR MAN I och SKIDglasögon (goggles) ÅKER MAN SKIDOR I. Punkt slut i den frågan.

Vill du ändå ha ett par solglasögon att åka skidor/bräda i ska du leta efter ett par som sitter tätt intill ansiktet (så att du kan dra på lite och slippa gråta som en kärring) och som sitter på riktigt bra (så att du kan dra ett hopp i det fina hoppet i slutet av backen och stila för tjejerna som sitter på afterskin utan att tappa brillorna och köra över dem så att de går sönder och sen behöva gråta som en kärring igen). Okej att du bara ska glassåka men inte vill man begränsas av det och bara köra kortsväng i knappt styrfart eller låta bli att hoppa i det fina hoppet i slutet av backen eller bara dra en etta ner till liften.

Sen det här med polariserande glas, det har vart uppe förrut. Polariserande glas skyddar inget bättre mot sol (UVA och UVB strålar) än några andra glas. Ska du använda brillorna där det är mycket stark sol, leta efter ett spegelglas som är väldigt mörkt inifrån, jag själv tycker mörkgrönt ljus är ruskigt skönt.

Om du nu prompt ska köra utan goggles kan jag rekomendera Oakley straight jacket. Funkar hur bra som helst... Dock går det ju inte med hjälm men det utgår jag från att du förstått. de kostar ca. 1000-1300 men det är en grym investering.. KÖP!

Maximum respekt på gogglesbränna!
Jag va upp e i gränsen för två veckor sedan och drog på mig jordens fetaste goggle på tre dagar...har fortfarande tydliga spår av den...
håller med de andra...bara idioter kör med något annat än goggles

Men kör ett mellanting ala Edgar Davids (fotbollaren).

Om du inte vill bli tvättbjörn
så kan du alltid åka med rånarhuva
och sola när du inte åker. :P

Tillbaka
Topp