Sommar Bygge!

W_Anton

Ny medlem
Sommar Bygge!
Hej, jag har tänkt o sätta upp lite rails på mitt land i sommar, railsen e inget problem, men däremot hur man ska få fart? jag har en backe som man kan få bra med fart i när det är vinter, men på sommar, jag har sett genom diverse skidklipp att dom lagt ut nån slags grön fiber matta av nåt slag som verkar glida hyfsat bra! om någon vet vad detta är för gröna mattor och vad dom heter så svara gärna!

//A

Sommar Bygge!
Ring till närmaste backhoppningsklubb och fråga, dom använder sånna mattor på sommarn. Har du tur så har dom rester dom kan skänka eller så kan dom säkert hooka upp dig med nån som säljer dom. Peace

Sommar Bygge!
Gör en in run av korrugerad glasfiber. (Köpes på vilken Bauhaus eller växt affär som helst) Behöver bara vara
2 skidor bred. Gör sedan en blandning av såpa och vatten å det blir halt som f..n. Detta använde vi på tidigt
80 tal för att göra vattenhopp.

T-son

Sommar Bygge!
På stopptid igår så visade de bilder på inomhusbackhoppning tämligen långt bak i tiden. Men de landade iaf på något som såg utt som trä. Vetefan vad det var med det såg ju inte ogenomförbart ut.

Sommar Bygge!
Vad glasfibern kostar idag har jag ingen aning om. Ring till K-rauta eller Bauhaus motsvarande och kolla. Det
är den typen som man använder för att göra växthus och tak av. Finns både som genomskinlig och färgad.
Till ditt inrun behöver du troligtvis bara en smal remsa på ca 50 cm. Men landningen behöver bara lite bredare
då du behöver ett större område att landa på. Stoppandet tror inte jag blir något stort problem då det inte rör
sig om hågra enorma farter vid railande.

Lycka till och posta gärna några bilder när bygget är klart.
T-son

Sommar Bygge!
vad ska du landa på ? är nog bäsr som nån skrev, hämta bara snö från närmaste ishall så äre det billigt och bra och framför allt skönast.

Sommar Bygge!
asså man kan landa på gräs, inge fara, man glider ändå lite (har erfarenheter av det), det jagbehövde var vad jag skulle ha för snö till inrunen, men det har jag fått svar på nu! tack, självklart lägger jag upp bilder när allt e klart efter sommarn

Sommar Bygge!
hehe okej jag ska göra nåt liknande tror jag.. annars kan man ha inrun av glasfiber och landing av sån där grön plast kanske... om man vill ha de riktigt bra :P

Tillbaka
Topp