sommar setupens historia

marcuspoberget

Ny medlem
sommar setupens historia
Tjena Jag och en kompis ska bygga en sommar setup/rail som projektarbete i 3an. Vi går teknik. Men För att vi ska få göra det så måste vi skriva 2 sidor om bakgrunden. Så vi tänkte att kanske någon här på forumet hade koll på vem/vilka som byggde den första och kom på idén osv. Väldigt tacksam för svar!

Senast ändrad:
sommar setupens historia
marcuspoberget sa:
Kevinnn sa:
Vi har redan ritning och sånt. vi är ute efter lite historia. Typ vem som byggde den första om det är möjligt att få tag i sån information :P tack ändå!
aa, men ni kan skriva att jag var den första som gjorde en nice tutorial ;D (tror jag iaf.) :P

Men asså kolla om du hittar någon gammal sommar rail edit, eller den äldsta du hittar, så det är säkert då en av de första som hade byggt

sommar setupens historia
Kevinnn sa:
marcuspoberget sa:
Kevinnn sa:
Vi har redan ritning och sånt. vi är ute efter lite historia. Typ vem som byggde den första om det är möjligt att få tag i sån information :P tack ändå!
aa, men ni kan skriva att jag var den första som gjorde en nice tutorial ;D (tror jag iaf.) :P

Men asså kolla om du hittar någon gammal sommar rail edit, eller den äldsta du hittar, så det är säkert då en av de första som hade byggt
Okej ska göra det :)

sommar setupens historia
brogan tror jag drog igång allt iallafall här uppe i norr med sin summer edit som kom ut för något år sedan, sen dess har varenda unge byggt sina egna setups.

sommar setupens historia
kolla gamla edits på newschoolers.

ni kan ju också skriva om jibbings utveckling och att rails inte var så stor del av sporten förut eftersom folk bara kunde göra typ 270 av (kolla alla skidfilmer innan 2004 typ så förstår du vad jag menar)

men när nya trick kom så behövde man kunna nöta mera än i backen så då byggde väl någon den första sommarrampen för att kunna nöta railtrick på sommaren och det är väl här någon gång i historian som railåkning som vi känner till den idag med pretzels, hippiekillers och k-feds! så det går ju att skriva mycket om och runt.
en specifik grundare eller så tror jag kan vara svårt att hitta.

testa att lägg en tråd i "skigabber" forumet på newschoolers, tror att ni kan få bra tips därifrån eftersom att de varit typ 2 år före oss här i sverige med utvecklingen!

lycka till, låter som ett sjukt kul arbete!
/jeppe

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp