Sommar Skidåkning?

koitrand

Medlem
Sommar Skidåkning?
Hej

Har börjat planera för sommaren 2008 och är riktigt sugen på att åka skidor, har titta på Argentina, Las Lenas, det känns som en helt ok ort.

Är det någon som känner till någon researrangör som arrangerar "Sommarskid åknings resor"

Tacksam för hjälp. Det spelar ingen roll vart resan går, så länge den innehåller skidor...

Sommar Skidåkning?
Hallå! Är själv lite sugen på sommarskidåkning. Jag har kollat en del och det verkar som att de shyssta orterna ligger i Argentina, Chile och Nya Zeeland då jag endast funderar på en resa till södra halvklotet. Jag tycker Wanaka/Queenstown i Nya Zeeland verkar rätt bra.

Las Lenas är defenitivt också ett alternativ. Det som talar för Lenas är självklart ett lite mer utmanande berg (?), lite mer fallhöjd och att deras hemsida inte var ett påkostat flash-vidunder. Mot talar att många som jag läst om som varit där säger att mainliften ofta står. Dessutom misstänker jag att det är meningslöst att jobba där.

laslenasski.com är en hemsida jag kollade på.

Sommar Skidåkning?
tja. var i argentina sommaren 2006. besökte aldrig las leñas, dels pga att marteliften ver överkörd av en lavin.. åkte däremot skidor i bariloche och esquel. bariloche är ett rätt bra berg med ett lanskap många påminner om N.Z. sjöar och berg osv....
vad som talat för sydamerika är väl att man skulle komma undan billigare än om man åker till N.Z, du kommer in i en lite annorlunda kultur och att du kommer få äta världens bästa stekar :P
jag är själv lite sugen på att åka tillbaka men får se hur det går.. argentinare är iaf ett sjukt trevligt folk..

lycka till

Sommar Skidåkning?
Pathfindertravels har 2veckors paketresor till just Las Lenas:

http://www.pathfindertravels.nu/

Brukar förvisso tendera att bli något billigare med eget arrangemang än paketresa enligt min erfarenhet. Men åker man paketresa träffar man å andra sidan garanterat likasinnat folk att skida med.

/JN

Sommar Skidåkning?
PATHFINDER skall sluta med just den 2 veckors resan, dom skall få något nytt upplägg, det skulle varit klart i nov-dec men ännu har det inte hänt något.
Annars så hade det varit ett bra alternativ.

Ni som varit där, jag var inne på laslenasski.com och där stod det att 7 dagars liftkort kostar 817USD? Kan det verkligen stämma? Det är ju typ 5300...

Är det Argentinska dollar(pesos) dom menar?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp