Sommarbär

Doughboy

Aktiv medlem
Sommarbär
När man inte har något viktigt för sig kan man ägna sig åt lite värdelöst reflekterande. Vad finns det till exempel för likheter mellan olika snowboardmärken och våra sommarbär. Här kommer min lista med mina kommentarer.

Burton=Jordgubbar.
Bär som finns överallt. Kan ibland överraska negativt trots ett vackert yttre. Priset är ibland oproportionerligt högt i förhållande till kvaliteten. Så gott som alla gillar dem och de som inte gör det anses som lite konstiga.

Ride, K2, Nitro, Salomon=Blåbär.
Finns också överallt. Kvaliteten är dock lite jämnare och smaken lite sötare än jordgubbar. Gillas av de flesta.

Warp, Crazy Creek, Stuf=Lingon.
Billiga bär som är lätta att få tag på. Ser fina ut men är mycket vattniga och väldigt sura. Testas sällan mer än en gång, men även om man gör det upptäcker man att vattnigheten och den sura smaken nästan var värre än man mindes.

Rossignol, Atomic, Head=Trädgårdshallon.
Ytligt sett fina bär med mycket jämn kvalitet. Smakar dock inte så mycket och kan ofta upplevas som lite färglösa. De används dock flitigt i trädgårdstävlingar.

Lib-Tech, Gnu=Vildhallon.
Originalet som kan vara lite klurigt att få tag på. Den som testar vill sällan eller aldrig gå tillbaka till trädgårdshallon, jordgubbar eller blåbär. Mycket fin färg och form.

Capita, Rome, Academy=Hjortron.
Ännu svårare att få tag på. Finns endast i vissa regioner och måste ibland importeras till höga priser. Enligt många kännare något av det godaste som finns. Genuin kvalitet.

Glissade, Never Summer, Unity=Åkerbär.
Fantastiska bär som är okända för många. Den som smakar dem för första gången blir lyrisk över dessa mycket sällsynta smaksensationer. Dessa bär har en liten men hängiven, och ständigt växande, skara fans som är villiga att betala för den unika kvaliteten.

Det var allt från mig. Kontra gärna med en egen lista eller kommentera/komplettera min.

Låt snowboardforumet leva lite igen!!

Sommarbär
burton hör väl ändå till kategorin övermogna jordgubbar.Sviktande kvalite och överpris. Men folk köper det ändå bara för att det är jordgubbar och det vet man hur det smakar.

Sommarbär
Jag vill bara aktualisera mitt eget trevliga och kluriga inlägg från förra sommaren. Kanske finns det några som har kommentarer i år?

Sommarbär
Trots att det inte kan anses normalt att skriva en tråd som jämför sommarbär med vintersportarens verktyg måste jag utnämna denna tråd till en av det bättre på länge här på freeride.nu! :)

// Finnudin

Sommarbär
Men min JP WALKER då.. vilket bär e det?
Jag vill gärna tro att det är ett jäkligt bra bär!! möjligtvis ett lagom moget krusbär.. Mmmmm..

Sommarbär
Doughboy>> Mmmm.. å jag som älskar jordgubbar, vilken tur!
Jasså så min JP är en forum egentligen..eller nått. Jag har inte så mycke koll på sånt. det e nog inte ens lönt å förklara.. Men jag gillade det med jordgubben!!

Sommarbär
har burton köpt forum, det var synd. tror jag. allian måste vara de bästa bären då.. vet ju inte riktigt vad bäret heter men det växer uppe i norra sverige (någonstans ovanför hallandsåsen) och smakar förträffligt. men va fan heter bäret?

Tillbaka
Topp