Sommarjobba inte åt kommunen!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
marcus_t sa:
jag säljer jordgubbar från kl.10 - 18, får 60kr/tim
det är ett ganska soft jobb, det kan bara bli lite långtråkigt efter ett tag.

det finns en lite nackdel med mitt jobb, jag får inget att sitta på, när jag har sålt några jordgubbar får jag sitta på backarna och dom böjs när man sätter sig på dom.

men ska inte klaga det finns många som har det sämre
Min polare jobbade som jordgubbsförsäljare förra året och hon sa att hon aldrig kommer göra det i hela sitt liv igen. hon sa att det var fruktansvärt långtråkigt.

jag står kiosksnubbe vid en beach 55kr/h, bara att spana ut över stranden och slappa. näjz

Btw, skyll dig själv i.m.o.

Senast ändrad:
problemet är inte jobbet, problemet är att du är en puss, och då menar jag inte kyss unge man. Och sluta 2? vafan trodde du att du skulle få göra? Börja 10 varje dag och äta lite glass och klippa några grässtrån, sen sluta 12 och ändå tjäna pengar? Dags att du tar av dig din blindfold och kikar på verkligheten. allvarligt, vad trodde du? ^^

oscarius sa:
Om man är dum nog att ta ett jobb som ger 37 kr/h så har man nog hittat rätt trots allt.
Dagens hårda sanning.

Är man lat o inte fixar ett riktigt jobb så blir det så. Mer jobb = mer skidor, bättre lön = bättre skidor hur svårt kan det vara att motivera sig att söka jobb då?

Jag skulle vara överlycklig om jag bara hade ett sommarjobb skulle funka även om jag hade 40 kr i timmen , pengar är alltid bra att ha!

7-14? galet soft! hade inte klagat de minsta! Antar att du har lunchrast på detta me!
Tänk på alla stackars ensam föräldrar som jobbar o sliter minst 8timmar om dagen för att få råd med boende o mat till familjen som knappt har 37kr över när månaden är slut!
Ne dig skulle ja ju aldrig anställa i hela mitt liv!
Folk som sliter o visar framfötterna skall belönas!
Tror du att alla höga chefer började med 100 000kr i månadslön?
Ne dom flesta klippte säkert gräs åt grannen samtidigt som dom hade andra små kneg när dom var unga!

Lite arbetsmoral har aldrig skadat!
Hoppas du lär lite av livets hårda... Ett tv-spel hmm låt oss säga 600kr det är 20timmars arbete i runda slängar för dig!
Se belöningen istället för det lilla slitet!

Tack för mig

Vad är det vissa folk inte fattar här! "är man lat o inte fixar ett riktigt jobb så blir det så" vafan är det för snack!? Finns dom som söker som fan men inte lyckas få ett "riktigt" jobb ändå!
Själv har jag sökt lite här och var men det ända man lyckas få i den här sketna kommunen är feriepraktik, då är man lika gärna utan jobb! 2100 på 3 veckor är totalt väderlöst!
Förra sommarn hade jag jobb på Sandvikenhus, fick rensa ogräs i 3 veckor och tjärnade 49kr/h, inte heller bra jobb/lön, men man överlever iaf!
ska krävas mycket innan man sjunker så lågt att man tar ett feriepraktik jobb!

feriepraktik är slaveri!!

pussss sa:
Vad är det vissa folk inte fattar här! "är man lat o inte fixar ett riktigt jobb så blir det så" vafan är det för snack!? Finns dom som söker som fan men inte lyckas få ett "riktigt" jobb ändå!
Själv har jag sökt lite här och var men det ända man lyckas få i den här sketna kommunen är feriepraktik, då är man lika gärna utan jobb! 2100 på 3 veckor är totalt väderlöst!
Förra sommarn hade jag jobb på Sandvikenhus, fick rensa ogräs i 3 veckor och tjärnade 49kr/h, inte heller bra jobb/lön, men man överlever iaf!
ska krävas mycket innan man sjunker så lågt att man tar ett feriepraktik jobb!

feriepraktik är slaveri!!
Pendla till närliggande kommuner då! Under min studietid pendlade jag 20 mil enkel väg varje helg för att jobba natt, enbart för att ha råd med skidåkning. För att ytterligare dryga ut pengarna åt jag havregrynsgröt utan salt, sylt, mjölk eller dylikt med tonfisk i 4 månader, två-tre gånger om dagen.

felix sa:
ja, men alla vet att du är hårdare än sten Nojlas...
Nej jag tror inte alla här riktigt vet hur hård jag är. Jag är hårdare än stål, stark som en oxe och har mer hår på bröstet än James Bond.
Förresten, har jag berättat om hur ödmjuk jag är? :P

Jarle sa:
... För att ytterligare dryga ut pengarna åt jag havregrynsgröt utan salt, sylt, mjölk eller dylikt med tonfisk i 4 månader, två-tre gånger om dagen.
HA! Det där var väl inget. Jag åt min gröt utan sked. Känn på den du.

Å herregud, va glad att du får jobba!

Arbeta som feriearbetare på kommunen i Sundsvall är helt okej!
Från 68kr/h och upp till ca 90 (beroende på ålder).
7-16 i tre veckor. Kanon!

Jag vet inte riktigt hur det funkar uppe i Luleå men här nere i Skåne går man igenom lönedelen, arbetsuppgifter och tider INNAN man börjar jobbet. Så att komma och klaga på tider och ersättning nu känns lite för sent. "Det borde du tänkt på innan".

Borde inte vi sommarjobba åt kommunen för att din handledare e fucked up? o,0
tänkte mäst som på rubriken.
"Sommarjobba inte åt kommunen!"

Själv sommar jag oxå ,
Rätt lat handledare har man dock.
han orkar inte ens gå runt och se hur de går va vi gör, så han kör runt me bilen, och vi var idag på en skolgård, så då kan ni ju tänka er hur lat han var då.

Kolla med närmsta flyttfirma om de har behov av personal, det är rätt chill att jobba som flyttgubbe. Jobbar vanligen 8-16 med en timmes lunch och har minimilönen 127 kr/timmen, så det är jävligt nice. Eftersom facket bestämt att det är minimilönen antar jag att det gäller i hela Sverige. Att jobbet är lite slitigt då och då får man ju ta, det är ju alltid bra med lite fysiskt aktivitet. Speciellt betald sådan.

Senast ändrad:
OlaMelin sa:
Jag vet inte riktigt hur det funkar uppe i Luleå men här nere i Skåne går man igenom lönedelen, arbetsuppgifter och tider INNAN man börjar jobbet. Så att komma och klaga på tider och ersättning nu känns lite för sent. "Det borde du tänkt på innan".
Men skåne är ju danskt. Så ni är ju lite "offside" ;)

förövrigt så har man ju ett rätt så chill sommarjobb.

J-rockner sa:
OlaMelin sa:
Jaja, hellre dansk än finländare.
Piteå är ju väldans onside

Nojlas sa:
HA! Det där var väl inget. Jag åt min gröt utan sked. Känn på den du.
Tss. Det där var väl inget. Jag åt ingenting i 6 månader för att kunna åka skidor. Känn på den.

Ketchup. Livet är inte lätt. Speciellt inte när man jobbar kommunalt, been there done that (got this t-shirt). Antagligen är det pest första dagen, det är det alltid. Om några dagar, när du lärt dig vad du verkligen behöver göra och börjar bli lite polare med den tjocka chefen så ska du se att det blir trevligare. Han kanske tom bjuder med dig i hans fula bil för en hamburgare någon dag?

Ta hand om Luleå nu när sheriffen lämnat stan for a while.

OlaMelin sa:
J-rockner sa:
OlaMelin sa:
Jaja, hellre dansk än finländare.
Piteå är ju väldans onside
oooohh! ;) vi har ju polse och ölen, ni har finland :) oooh fett dizz,, yaooo

Själv sliter man som telefonförsäljare för 85 kr/h + bonus.
Ganska roligt emellanåt om man sitter med rätt folk, tråkigt som fan ibland.
Men men vem vill inte ha cash, tur att jag har det jobbet i och alla fall när jag inte fick på det lokala stålverket.

Senast ändrad:
Daniel_Karlsson sa:
7-14? galet soft! hade inte klagat de minsta! Antar att du har lunchrast på detta me!
Tänk på alla stackars ensam föräldrar som jobbar o sliter minst 8timmar om dagen för att få råd med boende o mat till familjen som knappt har 37kr över när månaden är slut!
Ne dig skulle ja ju aldrig anställa i hela mitt liv!
Folk som sliter o visar framfötterna skall belönas!
Tror du att alla höga chefer började med 100 000kr i månadslön?
Ne dom flesta klippte säkert gräs åt grannen samtidigt som dom hade andra små kneg när dom var unga!

Lite arbetsmoral har aldrig skadat!
Hoppas du lär lite av livets hårda... Ett tv-spel hmm låt oss säga 600kr det är 20timmars arbete i runda slängar för dig!
Se belöningen istället för det lilla slitet!

Tack för mig
Haha bullshit..
Tyvärr är inte världen riktigt på det viset, finns gott med chefer som inte behövt göra ett piss. Samt vem säger att det är bra och vara Chef? Fuck it all, Ett jobb som är roligt och du har pengar så du klarar dig lr ett jobb som är skitjobbigt men bra med cash?
Jag vet då va jag hade valt.. Som AOTP säger i låten Pages of blood, - Money is the root of all evil, I guess being broke is the root of all peaceful people.

Försöka göra en poäng lite såhär på nattkvisten haha, får se vad jag tycker om inlägget imorgon när jag är lite alertare föh så har jag sjv fått Feriejobb för att ha råd och leva iaf efter ÅMM som jag sparat pengar till. Kommer ha ett sommarlov framför mig med 1000kr och leva på för jobbet tror jag inte jag kommer ta. Är samma period som ÅMM så jag missar även en vecka. Ja jag är rätt slö av mig som person och gör gärna det jag sjv tycker är roligt, tyvärr är inte riktigt samhället byggt på det sättet :>
Jag borde nog bli skidproffs, åka runt och göra det man älskar och få cash i det stora hela!

Edit 10juni: Sweeeeeet! Mina Fd. klasskompisar röjjer sly på min baksida hahahaha

Senast ändrad:
Nojlas sa:
Köra röjsåg i tre veckor i solen, och käka mammas mackor och dricka saft. Inte lätt det där. Förstår att det är jäääätte jobbigt.

Själv jobbade man i fabrik på somrarna när jag var i din ålder. Började 05.45 varje dag och jobbade hela sommarlovets typ 8-9 veckor. Oftast fick jag svetsa plastbälgar, vilket var okej, förutom här högfrekvennssvetsen gav överslag... brända fingertoppar. mmmmmm. Andra kul grejjer man gjorde var att rensa avlopp, stansa vattenmätarpackningar (en och en, 16 000 st). Roligaste var att avfetta 800 metallringar! Stod i två dagar framåtböjd och gned de där förbannade ringarna. Avfettningsmedlet var så starkt så gummihandskarna varade max en kvart... händerna var torra som fnöske sen kan jag lova! När jag var färdig fick man reda på att det var en felbeställning och att skiten skulle slängas. Jätteroligt.
I din ålder vinterjobbade jag också i en skidanläggning. Skolan på vardagar, hyra ut skidor på helgerna 10-14 timmar i sträck.

Att komma hem svettig och skitig efter en lång arbetsdag är något som fler arbetsskygga, klena ungdomar borde känna på. Tacka vet jag "Veiron i ottan"...

http://www.gunnismark.se/halogen/images/Veiron.gif

Vad som däremot är fel är ungdomar som får skitlöner för sommarjobben. 37 kr/h låter helt åt skogen. Jag hade i.a.f. en 50-60 spänn när jag sommarjobbade...
fan vad du ljuger... aldrig att den legitimerade prylbögen har jobbat...

Tillbaka
Topp