Sommarjobba inte åt kommunen!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Okey, efter en hel del tjat från ovan hakade jag på kommunens sommarjobb på tre veckor. Visade sig idag att jag skulle få styra röjsåg!

Börjar klockan 7 varje jävla morgon, slutar 2 som ioförsig är en okey tid men ändå -DET ÄR SOMMARLOV!!! Inte ens midsommar ska vi få vara lediga, OM vi inte "jobbar" in tiden genom att gå övertid varje dag.

Trodde det skulle bli en lätt match men icket, fyfan villket helvete. Jag är nyss hemkommen från första dagen, och helt slut. Värre än en veckas hårdkörning på något berg med skidor!!! Värker i axlar, midja, fötter osv.. som inte det vore nog rinner det grönt slem ur näsan tillsammans med små grässtrån som till en början korkat igen hela näskanalerna upp till ögonen. Det svider samtidigt av vätskorna som rinner ur det nyklippta gräset och får mig att nysa då och då.

Till råga på det är arbetsledaren den omognaste person jag någonsin stött på. Han drar hela tiden skämt könsorgan, tycker vädret är ******* och verkar ha en iq på hmm, ja låt oss säga 75? Tjock som han är sitter han dessutom och trycker i sig hamburgare med strips på lunchen som han hämtat från närliggande resturant med sin fula bil. hur kul är det på en skala när jag sitter där med tupperwareburkar innehållande fullkornsmackor och saft? Sen kör han en jävla åkgräsklippare bredvid oss.. men det ids jag inte ens gå in på.

Så, det var en dag.. nu sitter jag här med pip i öronen efter motorns ständiga brumm. Kommer jag orka med 3 veckor till? Troligtvis, men intefan är det då värt den kommunlönen.

Vad gör ni?

Senast redigerad av en moderator:
kommuner är .. ja ... ska inte säga något dumt.
jag ska börja sommarjobba åt kommunen nästa vecka tror jag, 37 spänn i timmen. fyfan. ska vara vaktmästare på en fotbollsklubb .. så vi får väl se hur det slutar ..
skäms över att jobba åt skellefteå kommun ... fyfan.

jag ska också sommarjobba åt kommunen på återbrukets möbellager och huggkubben, måla om möbler, såga ved och sånt. får visserligen 59 kr i timmen. inte så bra men bättre än ingenting och dessutom har min kompis syrra jobbat där för kommunen förra året och hon sa att dom var asschyssta och det var värsta slappt.. så det funkar för mig :)
finns inte så många alternativ när man bor i mora och man oftast måste ha kontakter för att få jobb..

hehe jag har det rätt gött när jag sitter här framför datorn på en helt folkdöd golfbana på östgötaslätten i lugnt och ro och pengarna bara rullar in =)

Här i Härnösand tjänar vi ca 30kr/timmen om vi jobbar åt kommunen, visserligen ska det enligt rykten vara rätt slappt, men det är ändå en SKITlön.
Men jag har turen med mig och får istället städa på ett gymnasium, 80kr/timmen, det duger fint det:)

Robint sa:
Här i Härnösand tjänar vi ca 30kr/timmen om vi jobbar åt kommunen, visserligen ska det enligt rykten vara rätt slappt, men det är ändå en SKITlön.
Men jag har turen med mig och får istället städa på ett gymnasium, 80kr/timmen, det duger fint det:)
30 kr!
då kan man nästan ställa sig på stortorget med 3 jongleringsbollar istället;D

Va fan 3 veckor är de ju bara att stå ut, det finns ju stört mycket somarlovs-veckor efterråt att chilla. Verkar vara som om att du är bara är lat.

Hahaha men snälla. Skärp dig. Är du klent byggd eller?

OnT: Jag ska bo borta dom tre första veckorna för att sätta plant åt det värsta företaget inom skogen. Men det är bättre betalt än 2400:- som man får om man jobbar åt kommunen. Sen kanske man kommer in i något annat planteringslag om någon hoppar av vilket jag hoppas :).

sant flera vänner som har gjort kyrkogård jobben. bra lön tyst (ingen som klagar etc) perfeckt. Sen får man slå sönder kist lock med gräv maskin (uppdrag granskning för några veckor sedan)...

haha, làter som nàgon behöver lära sig lite hederligt hàrt arbete! Började 03.30 när jag var 15. Det var skitbra för dà hann man jobba klart innan jobb 2 började vid 06.30. Medlidandet är ganska litet faktiskt.

får runt 65kr/timme på ett hotell där jag jobbar som vaktmästare. 2 gånger i veckan kl 9:00-13:00.

Vad är det med ungas arbetsmoral idag? Skitlön kan jag hålla med om, men tar man ett kommunjobb så gör man och då är man väl medveten om vad lönen är! Att det skulle vara ett hårt jobb att lalla omkring med röjsåg i solen är ju bara ett skämt....

Du har rätt att börja klaga när du jobbar över 16h/dygnet...

bara inse hur livet funkar.det består av en hel del slit.du får väl se röjsågandet som barmarksträning vilket du verkar behöva om du är helt förstörd av en arbetsdag

inget medlidande här heller

Felix vad får du i totalt i pengar i slutändan om du vart alla dessa timmar?
Se det som träning så du orkar hålla ut ännu mer i skidbacken? Asbra! =)

Köra röjsåg i tre veckor i solen, och käka mammas mackor och dricka saft. Inte lätt det där. Förstår att det är jäääätte jobbigt.

Själv jobbade man i fabrik på somrarna när jag var i din ålder. Började 05.45 varje dag och jobbade hela sommarlovets typ 8-9 veckor. Oftast fick jag svetsa plastbälgar, vilket var okej, förutom här högfrekvennssvetsen gav överslag... brända fingertoppar. mmmmmm. Andra kul grejjer man gjorde var att rensa avlopp, stansa vattenmätarpackningar (en och en, 16 000 st). Roligaste var att avfetta 800 metallringar! Stod i två dagar framåtböjd och gned de där förbannade ringarna. Avfettningsmedlet var så starkt så gummihandskarna varade max en kvart... händerna var torra som fnöske sen kan jag lova! När jag var färdig fick man reda på att det var en felbeställning och att skiten skulle slängas. Jätteroligt.
I din ålder vinterjobbade jag också i en skidanläggning. Skolan på vardagar, hyra ut skidor på helgerna 10-14 timmar i sträck.

Att komma hem svettig och skitig efter en lång arbetsdag är något som fler arbetsskygga, klena ungdomar borde känna på. Tacka vet jag "Veiron i ottan"...

Veiron.gif

Vad som däremot är fel är ungdomar som får skitlöner för sommarjobben. 37 kr/h låter helt åt skogen. Jag hade i.a.f. en 50-60 spänn när jag sommarjobbade...

Senast ändrad:
ja, men alla vet att du är hårdare än sten Nojlas...

Och ja, visst är det bara att bita ihop och köra på.. men hur tufft vore det inte att komma med en sån där dunderidé som sen genererar några hundra tusen om året utan att du behöver springa omkring med röjsåg...

Nej, inte soooool... lovat regn ett bra tag!

Senast redigerad av en moderator:
Satsa på ett riktigt sommarjobb typ SSAB dom betalar minimum 16500kr i månaden jobbar du skift får du mer ledigt och ungefär 25% mer också.

pIsraelsson sa:
kommuner är .. ja ... ska inte säga något dumt.
jag ska börja sommarjobba åt kommunen nästa vecka tror jag, 37 spänn i timmen. fyfan. ska vara vaktmästare på en fotbollsklubb .. så vi får väl se hur det slutar ..
skäms över att jobba åt skellefteå kommun ... fyfan.
haha, skulle inte ens jobba för 37 kr/h ;s
Själv ska jag också jobba kommunalt, på en minigolfbana och de är 50 kr/h.
Helt ok tycker jag.

SSAB hade jag kunnat tänka mig, men jobben går oftast till dom som har föräldrar jobbandes där. Visst kan det vara ännu tyngre, men då gör man förhoppningsvis lite nytta och dessutom med en lön som räcker till nya skidor!

Känns mer som att kommunen slängt ut ungdomarna bara för att "hålla dom igång" och om det blir något bra av jobbet spelar ingen större roll... villket gör allt känns rätt onödigt och tråkigt.

Hade morsan och farsan bara varit lite hetare på gröten hade jag fyllt år tidigare och då hade jag haft 105 spänn i timmen på mitt sommarjobb. nu får jag lalla runt med 85...

För 2 sommrar sedan jobbade jag på kommunen 3 veckor (halva dagarna). Var på ett äldreboende där det bodde dementa. Ingen bra lön men bland det slappaste jag gjort i hela mitt liv. typ satte in i diskmaskinen efter frullen på mornen och sen efter lunch sen chillad ejag bara och snackade lite med de gamla och så.

Senast ändrad:
Jarle sa:
Vad är det med ungas arbetsmoral idag? Skitlön kan jag hålla med om, men tar man ett kommunjobb så gör man och då är man väl medveten om vad lönen är! Att det skulle vara ett hårt jobb att lalla omkring med röjsåg i solen är ju bara ett skämt....

Du har rätt att börja klaga när du jobbar över 16h/dygnet...
Lite roligt när en 21pring börjar klaga på ungdomen haha...

jag säljer jordgubbar från kl.10 - 18, får 60kr/tim
det är ett ganska soft jobb, det kan bara bli lite långtråkigt efter ett tag.

det finns en lite nackdel med mitt jobb, jag får inget att sitta på, när jag har sålt några jordgubbar får jag sitta på backarna och dom böjs när man sätter sig på dom.

men ska inte klaga det finns många som har det sämre

hehe själv jobbar man som surfing instruktör och tjänar 100kr plus i timmen ;) riktigt glidar jobb. men innan ja fick detta jobb har jag jobbat på diverse lager jobb och du ska inte gnälla ett dugg. ja jobbade på blomsterlandet och packade upp krukor en hel dag då har man ganska ont i ryggen sen ;) aja men lycka till iaf.

30kr i timmen HAHA

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp