Sommarskidåkning i Schweiz eller Italien?

Heaton

Ny medlem
Öjj!

Jag undrar om någon vet om det finns nån najs sommarskidåkning i Schweiz eller Italien. Gärna
enbart park som typ Les 2 Alpes i Frankrike är?
Och nej, jag vet inte vad google är.

TY

Senast ändrad:
Google är ett stort företag som erbjuder en sökmotor med samma namn. Denna sökmotor kan användas till att söka information bl.a. på internet. Prova själv på ex. http://www.google.se
Annars är det väl ganska begränsat med sommarskidåkning annat än på glaciärer i t.ex. Zermatt

Jodå, google är en hjälpful sajt.
All sommarskidåkning är najs (Skidåkning på sommaren, hur grymt är det?) så åk till vilken sommarskidort som har lite grann av allt.

Rydellen sa:
Zermatt har öppet 365 dagar om året med 1000 fallmeter åkning största delen av tiden!
1000 ganska tràkiga fallhöjdsmeter som dock funkar att ta bort värsta skidsuget med. Parken finns men vi snackar inte Kläppen-standard.

Inte för att det ligger i schweiz eller italien men jag skulle vilja säga att hintertux/mayrhofen är min personliga favorit. Storleksmässigt som dubbla tandàdalen fast med bättre snö àret om. Mestadels skön lutning utan zermatts j%&%ç&//*la transporter. Hade schysst park sist jag var där.

Saas fee har rätt schysst park om de skulle se till och hàlla den preppad. Riktigt fin pipe hade de iallafall. Resten av det sommaröppna är som gustafsbacken i lindvallen.

Hintertux är nog inte det bästa stället att hänga på då dom har väldigt lite snö iår... parken har bara två medium hopp(10-12meter) och en corner(5meter hög) öppet.

Tillbaka
Topp