Sommarskidåkning

mannfalk

Ny medlem
Jobbar min sista dag innan semestern idag och kommer på att jag har ingen aning om vad jag skall göra på semestern. Så då kommer jag fram till att jag vill göra något roligt och att det finns inget roligare än att åka skidor. men det är ju som sagt sommar....

Frågan är ju bara var man åker på sommaren och var det är bäst. jag bor i sydligaste skåne så har ungefär lika långt till alperna som de flesta nordiska fjäll så är öppen för både och.

Finns det något man borde tänka på när det kommer till sommarskidåkning som gör att jag behöver ta med något utöver de vanliga skidgrejerna?

Anna007

Ny medlem

Just hemkommen från Kaprun. Testade sommarskidåkning för första gången. Åkte tåg dit. Allt gick att hyra på plats, även jackor och byxor. Handskar måste man ha själv eller köpa. Vi hade lite dåligt väder den dagen, snö/regn. Men dagarna efter var det bättre. Var lite olika folk där och körde teknik. Dock bara en backe öppen. Kolla in webbkameran Kitzsteinhorn.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp