Söndagstråden, allt från bakfylla och lördagsshred

MedlemJapaner

Aktiv medlem
Tja!

Efter gårdagens (lördag 1/11-09, rollinsnow railjam) feta shred väntade en riktig slapparsöndag. Vad gör man på en söndag efter en galen fredag-lördag? Hänger på freeride, shredar ishall, hänger i backen, redigerar gårdagens filmer/bilder, söver, äter, festar mer? Men varför inte ta en sväng in på söndagstråden på freeride och berätta om gårdagens sjuka händelser? Kanske få tips om vad som kan göras på en söndag när man är schleten och trött?

Denna tråden är skapad i detta syfte och jag hoppas att den kommer användas flitigt.

Denna tråd tillägnas rollinsnow railjam, smoof crew, snön och freerides alla hängivna medlemmar.

Peace'n'love to all o' ya out there!

Där kom den upp! vaknat nu eller jocke?

Jag saxar från min blogg så ni kan se hur jag spenderade min lördag:

Rollinsnow railjam

Igår var det dags för det första railjamet för säsongen! Åke sov hos mig på fredagen så vi kunde fixa hålet i hans bräda till jamet. När vi vaknade på lördagen ösregnade det så vi drog vi på en technine film för att bli lite stokade, resultatet av det blev dock att man blev ännu tröttare p.g.a all reggaemusik. Team Croy hämtade upp oss med pansarvagnen typ kvart över åtta och sen var det bara att invänta Alex, Björn, Anton och Vågfelt.

Vi kom iväg runt klockan nio eftersom Alex var lite sen som vanligt. Bilresan tog typ tre timmar vilket gjorde att vi missade hela uppvärmningen och fick köra tävling direkt. Setupen var ett sex-meters dubbelrör och en fyra-meters box. Trots oväder och sömnbrist gick åkningen väldigt bra, bäst gick det för Anton som gick vidare till finalen med bland annat Joel Andersson(!). Anton slutade till sist på en tredjeplats och vann ett lock monster, en rosa yokimössa, en t-shirt, en handduk och lite annat smått.

Efter finalen plockade dom ner röret men lät boxen stå kvar. Vi bestämde oss för att dra på oss grejerna igen och köra lite till. Jag satte sjukt många nya trick, det som jag är mest stolt över är fs blunt back sw-up 270 off.

Peter Schanche var där och filmade hela eventet så det borde komma upp en film om några dagar...

Snowboard
1. Rolf Nylinder
2. Joel Andersson
3. Anton Krouthén

Skidor
1. Christopher Hjälmeby
2. Maximilliam Smith
3. Jon Häggberg

Fred!

Senast ändrad:
jamet var fett kul. speciellt i slutet ;)

Senast ändrad:
jag railade hela dan igår :D
kolla fotoalbum eller filmen.

idag ska jag försöka hålla mig vaken.

Senast ändrad:
Månadens tråkigaste söndag, jobb helgen!

Bara typ två timmar kvar, sen har man spenderat 12 timmar på jobbet, men sen är det över, hem och ladda ned senaste avsnittet av Flashpoint!!

igår så vare premiär för "this movie sucks" på Berns.. Det var feeedt!!

Checkade White lines & french fries igår på hollywood. Riktigt go film, feelgood känsla rakt igenom. Idag är årets slappaste söndag när det inte händer någonting. Borde plugga men har gött samvete för att jag INTE gör det

På dagens söndag har jag ångest över ännu en skolvecka framför mig fylld med läxor och skit man inte orkar göra. Ska nog försöka rycka upp mig idag annars kommer jag nog ta livet av mig imorgon, 0815 - 1700 mmmmmm

Sinnesvillt vad kul det var igår på jamet:)
Blev särskillt grymt efteråt när alla va blöta o shletna och det började shreddas så som det alltid borde shreddas.. kreativt och sådär lite smått oseriöst:)

Till alla Freerides glada snowboardåkare (och givetvis skidåkare om de är intresserade) kan jag idag bara säga att man borde ta sig bort till närmaste pressbyrå och inhandla oktobers utgåva av ONBOARD. För endast 65koronas får man nämligen också med EroOne's nya film "Stick'em up"..
Misstänker att den är riktigt Oscetchy med tanke på hur deras tidigar filmer sett ut.

http://www.eroone.eu/videos.html
^Tidigare filmer & edits som EroOne varit snälla att släppa gratis:)

vädret är galet shleddet i gbg atm så man sitter hemma med FR och en goo film, tips på någon nice?:)

fyfan vad less jag blir! Var på fest igår hos en polare ute i buschen kring umeå trakterna. Mitt i allt dyker 5-6 fordonare upp och vill in till festen. Men vi släpper inte in dom! De slutar med slaggis och trashad gård för min kompis. Dom hävde ut ved på gården som var staplade, dom knäckte deras trädgårds möbler m.m.

Efter ett tag sticker dom iväg, men ca 1 timma efter kommer dom tillbaka med 4 till killar som också vill slåss :/ De slutar med att dom börjar bryta sig in genom balkongen med en stege och saker och ting började gå sönder, glas, bokhyllor m.m.

En kille i det där dongänget drog kniv mot min polare, han drog kniv och sen drog dom där ifrån.. fegt som fan! Men vad fan vill sånna som dom? har dom inge bättre för sig eller?

Förstör för andra människor som försöker ha roligt! Väldigt moget av dem!

Hängde på pirates premiären på Parken i fredags, drar hem ganska tidigt o krashar i sängen kl 02:15. Går upp 5 timmar senare och kör till Linköping, 140km/h är en rätt lagom snittfart på svenska vägar. Körde rails i ösregn hela dagen med sömnbrist och tom mage. Käkar tillslut en fet burgare från Max. Kör hem vid 17.30. Det pisseregnar nåt sjukt mycket hela vägen. Kommer hem vid 21tiden och slänger mig i duschen och kör sedan rally till min polare olle för att fira hans 20årsdag. Stenhård utgång och krashar i sängen vid halv 5.

Vaknade just efter en 4 timmars powernap, detta är en schleten söndag!

lgrstdt sa:
Arsenal - Blackburn är vad man gör en söndageftermiddag.
6-2 *claim

Som så många ovan har sagt är detta en ovanligt sleten söndag.
Just averkat filmen The Love Guru, sett den innan men tycker den är sjukt kul!

Helgen som varit:
Som så många andra var jag givetvis på rollinsnow railjamet i linköping.
För min del gick de la sådär men de va sjukt kul trots vädret!

Keep it Smoof

kommer sova undera hela söndagen,. så detta är min söndagsupdate:
fredag. vart på concrete för gratis korv, öl och filmvisning av burton the b-movie.
lördag. ishallsshred med medlemmarna o sånt.
söndag. sömn o sånt.

ha det.
Åke.

ps. i nästa vecka kommer ni att få läsa om make it happen i karlstad, ovanligt spännande o sånt juh.

Hmm då vare dags för mitt premiärinlägg i söndagstråden.
Fredag gick ut på krökande, alldeles för mkt folk som man inte alls diggade så tänkte att alkoholen skulle få göre det hela roligare. Hällde i mig öl för en kväll på en bra mkt kortare tid än vanligt. Spydde på toa, verandan, ute och ut genom ett fönster samt i en diskho efter en kortare bilresa. Försökte även sova i en dusch.

Lördagen har bestått av softande då jag är seg som ett as samt en pizza som satt väldigt bra, nom nom.
No regrets! Nu ska jag sova bort söndagen, peace nigguhs!

känns som det är dags att slänga upp en liten saga ;)

Fredagen hade inte mkt att komma med, satt ute och frös som ett djur, cyklade lite, och satte mig ner igen. sen drog det hemöver och det blev nåra runs på jibbin sen sängdags.

Lördagen däremot, var uppe i södra med nåra skiers och nåra i SSLK. vi slipade och målade flatdown boxen och singelröret, nya färgen blir svart och graffiti på sidan:D kommer bli sick. sen på kvällen blev det ett in i nordens ståhej. Jag och markus satt på en bänk och käka lite godis, sen träfa vi charlie och drog till en kompis, då blev det fest:D
sen drog vi till mcdonalds, chillade lite, och påvägen hem ramlade jag med hojjen och slog låret som f*n. fortfarande ont:(

idag blire nog softa, kötta undan med massa plugg, kanske drar till gärde, vi får se:D

hoppas ni får en bra dag, peace

fredag- resa malung -gbg, flumma sönder tåget med david<3
lördag- smoof ishalls sesh, extra kött!
söndag- snart street rail mä oscar pedersen och erik carlsen!

fredag: premiär av burton B movie på concrete, samma kväll drog vi helt spontant kl 10 på kvällen hem shredda ishall tills 2 på natten

Lördag: ishallssession to schleten hest to virtuell brädåkning = medlem

Söndag: bad weetah = no session = schletet plugg

Fredag va med flickvän
lördag frontline railjam och lodig filmning i stan
Söndag riktigt jävla oskönt företagsekonomi prov plugg på 70 sidor :(

Fredagkvällen spenderades på concrete och "the b-movie" Tillsammans med Smoof och massa annat skönt folk. Kl 21 på väg hem kom vi på att vi skulle shredda ishall. Sagt och gjort. Runt 22 tiden hade vi den mest episka setup nånsin vid ishallen. Två lampor, stereo (Åke och jag claimade loss när vi fann ett fungerande eluttag i mörkret), ett sinnesvilt inrun utan dess like och galet bred kick och ett bajsrör som låg som gjutet i betong. fast i snö. Det shreddades helt gelet till Dr.bombay och dylikt och alla langade sinnesvilda trick. Bästa session hittills vid ip.

Åke råkade hamna hemma hos mig och bror den natten och på lördag morgon kl 11 åt vi frukost och åkte den brutala sträckan på ca 400 meter till ishallen för att fortsätta där vi slutat på morgonen. Victor, Anton och Sniackarkjell anlände och vi började köra tyngt. Även nu med massor med gladmusik. Efter ett tag kom även Alex och Maxi och shreddandet fortsatte. Vi fick vår dolly att funka någorlunda så förhoppnings kommer det väl upp en liten edit här snart. Alla var medlemmar.

Lördagkväll spenderades hemma hos flickvän på finmiddag:)

Söndag är det ishallen igen. Regn och kallt men helvete vad man trotsar ja. Jag och Maria körde i typ en timma, sen gick vi hem o käka lunch och körde vidare med Rickard och Olle. Vi såg även en husvagn som sprängdes och i sin tur smittade av sin eld på en husbil i närheten. Technine.

Nu ska jag sova, är trots allt rätt trött efter att ha spenderat större delen av helgen på ett bajsrör.

Senast ändrad:
Japaner sa:
Fredagkvällen spenderades på concrete och "the b-movie" Tillsammans med Smoof och massa annat skönt folk. Kl 21 på väg hem kom vi på att vi skulle shredda ishall. Sagt och gjort. Runt 22 tiden hade vi den mest episka setup nånsin vid ishallen. Två lampor, stereo (Åke och jag claimade loss när vi fann ett fungerande eluttag i mörkret), ett sinnesvilt inrun utan dess like och galet bred kick och ett bajsrör som låg som gjutet i betong. fast i snö. Det shreddades helt gelet till Dr.bombay och dylikt och alla langade sinnesvilda trick. Bästa session hittills vid ip.

Åke råkade hamna hemma hos mig och bror den natten och på lördag morgon kl 11 åt vi frukost och åkte den brutala sträckan på ca 400 meter till ishallen för att fortsätta där vi slutat på morgonen. Victor, Anton och Sniackarkjell anlände och vi började köra tyngt. Även nu med massor med gladmusik. Efter ett tag kom även Alex och Maxi och shreddandet fortsatte. Vi fick vår dolly att funka någorlunda så förhoppnings kommer det väl upp en liten edit här snart. Alla var medlemmar.

Söndag är det ishallen igen. Regn och kallt men helvete vad man trotsar ja. Jag och Maria körde i typ en timma, sen gick vi hem o käka lunch och körde vidare med Rickard och Olle. Vi såg även en husvagn som sprängdes och i sin tur smittade av sin eld på en husbil i närheten. Technine.

Nu ska jag sova, är trots allt rätt trött efter att ha spenderat större delen av helgen på ett bajsrör.
va ofta den smällde på riktigt :O trodde du PA myttade:D

433 sa:
Japaner sa:

exploderande husvagnar är tech9 som få!
på tal om t9, nu är hard to earn nertankad och ska förgylla min söndagskväll!

peace!

fredagen spenderades framför datorn med lite cs och film :)
lördag för middag går jag upp och käkar frukost och sedan iväg på innebandy match!
mötte en kille som jag kände och hade träffat flera ggr fast jag inte visste att han spelade innebandy och vi spöade skiten ur dom! vi vann med 4-2! sedan efter det så kom mina päron med mina skid saker och sen gick jag upp till en back nära mina kussiner för dom hade railjam så då blev det railjam hela dagen och sen mot kvällen åker jag med mina kussar hem. viking och jag ligger på hans rum och kolla film typ hela kvällen och sedan så börjar vi kolla på en skräck film på tv4(final destination 2) som vi tyckte var gryymt bra(Y)! sedan somnade vi kl 3 halv 4 typ
på söndag morgon så vaknade jag på golvet hos min kusse och då fyllde han 15 så jag smög ut satte på mej mina kläder och sen gick in och gratta mina kussar! (:
dem fick lite pengar och sånt sen skulle jag hem för att duscha och fixa för jag skulle sedan ner till dem igen för att träffa släkten och sånt.
efter det så drar jag hem och chattar lite på msn och kollar på playa del sol sedan sitter jag här !
ganska najsig helg! (:

Owkee sa:
433 sa:
Japaner sa:

exploderande husvagnar är tech9 som få!
på tal om t9, nu är hard to earn nertankad och ska förgylla min söndagskväll!

peace!
var "köpte" du den? :)

Åh ljuva söndag.

Nu sitter jag här i min ensamhet och skall snart få föda. (tacos)
Gårdagen spenderades på vallhamra ip, där vi shreddade hela dagen.
Jag blev inbjuden till Gustav Kjell Vågfeldt där jag bjöds på "taco alá walla kjell" det tvar mycket trevligt, och jag fick smaka på en ytterst het sås.

Efter denna trevliga måltid var vi redo för shred igen, och så fick det bli!
Nu sitter jag här med ont i röv&rygg och är allmänt sleten.
Ikväll är det bio. Peace

/Owkee
ps. tips ¨på biofilmer tas tacksamt emot!

Detta är en otroligt schleten söndag. Schletet väder, schletet förkyld och skitjävla schletet uttråkad! Filmtips för denna schletna söndagskväll mottages tacksamt. Även andra söndagstips är vamrt välkomna.

Ett schletet peace till alla där ute!

dricka öl är en trevlig söndagssysselsättning om man jobbar eftermiddag. man blir slö och man somnar tidigt.

Jag saknar mayrhofen, då hade vi varit inne på 5e ölen nu och börjat diskutera om vi ska ta o skippa middagen o dricka 5 till istället och sen gå ut..

igår vare halloween/maskerad fest, det var kul :) jag hade inte ätit på hela dagen så jag mådde lite dåligt runt 1-snåret.

Kom hem från festen vid 12 på förmiddagen och gick o la mig till sorlet av Pirates of the caribbean 1.(bra filmer dem där asså ) Idag har jag alltså varit bakis, tittat på film och sovit!

Imorgon är det lov! Hej.

Dagens fråga!
- Är maskerader ursäkter för tjejer o klä sig porrigt?

Snödjup

Tillbaka
Topp