Sörbybacken Örebro

Mattiasaberg

Ny medlem
Sörbybacken Örebro
Eftersom det har varit en del intrese så lägger jag upp en egen tråd.

Här kommer det att läggas ut info om vad som görs, kommer att göras och tider för sessions osv.

har ni några frågor så är det bara att posta dom här.

-peace out!

Sörbybacken Örebro
Nejdå, Sörbybacken har fostrat åkare av rang. Kul att läsa att det händer saker där.

Hur är det med Sörbykrossen, finns liften kvar där eller är det bara backen som gäller?

Sörbybacken Örebro
har hört att man ska köpa nått lapp för 50 kr i bergslagsäventyr för att få använda hopp- o railsen ?

stämmer det?

Sörbybacken Örebro
Det stämmer bara åå hämta jag var där och hämtade en lapp nyss:D det har med försäkringar att göra.

Sörbybacken Örebro
Emil , en polare sa att man inte alls behöver köpa någon lapp o att inte han hade gjort de men han va där o körde i lördags.. ,

Hmmm nu vill jag ha lite klarhet i de hela ?

tacksam för svar..

Sörbybacken Örebro
jasså okej, men han sa att de bara är att komma o köra... men ja går in på bergslagsäventyr och fixar en lapp snarast =)

vem äre egentligen som kollar om man betalt en lapp och kommer dom vara där jämt eller?

mvh H

Sörbybacken Örebro
Man ska anmäla sig. pengarna som man betalar in kommer att användas för att köpa nya rails, snöfrakter osv.
det här görs inte för egen vinning utan bara för att vi ska ha någonstans att vara på då storstenshöjden inte lägger så mkt energi på det.
Har som sagt ovan oxå med försäkringar att göra, samt att ju fler som anmäler sig och står på medlemslistan, ju lättare är det att få tillstånd för tävlingar osv.

Sörbybacken Örebro
om man kommer från stan och åker mot universitetet så kommer man till en rondel, ta första höger där, sen kommer man till en till rondel där man tar anndra höger. åk sedan ca 200 meter och ta första vänster, då kommer man in på en liten väg som går brevid golfbanan, när man kommer till en 90* kurva så är man framme.

Sörbybacken Örebro
salle019 sa:
blir det nåt byggande i veckan? te.x ett lite större hopp :D?
Jag tror att jag ska dit i morrn.. jag skulle ha varit där idag men d blev inte så.

om någon annan känner för å komma å vara me å bygga så är det mkt välkommet.
tror nämligen inte att det kommer någon traktor i morrn, vi hade en när vi skrapade ihop dom kickarna som är nu...

Sörbybacken Örebro
matte-freestyle sa:
salle019 sa:
Jag tror att jag ska dit i morrn.. jag skulle ha varit där idag men d blev inte så.

tror nämligen inte att det kommer någon traktor i morrn, vi hade en när vi skrapade ihop dom kickarna som är nu...
skulle egentligen vilja komma, ganska kul o bygga osv men har prov på tisdag o har ine börhat träna.. har lixom blivit fast i FR o kommer inte härifrån :S

vet du någe om storstenshöjden kommer få upp sina rails o gejer snart? de står på deras hemsida att de ska bli en hel park..

H

Sörbybacken Örebro
matte-freestyle sa:
salle019 sa:

men asså ja är medlem å så å är gärna på å hjälper till om det behövs hur blir det till heljen ?

Sörbybacken Örebro
matte-freestyle sa:
men om du har prov på tisdag så kan du ju komma när du gjort provet. hehehehe två spadar är bättre än en. :)
jag är inte hemma i helgen (ska till sälen). men det är säkert några anndra där. bara å glida dit å bygga med dom som är där.

Sörbybacken Örebro
höjden har jag ingen anning om... tänker inte uttala mej om vad jag tycker om deras prioretering men om allt blir som vanligt så blir det väll i feb. någon gång.
lite offtopic men men..

Sörbybacken Örebro
matte-freestyle sa:
men om du har prov på tisdag så kan du ju komma när du gjort provet. hehehehe två spadar är bättre än en. :)
provet är på onsdag, ja hade tänkt börja träna imorn, (tisdag)

Sörbybacken Örebro
matte-freestyle sa:
matte-freestyle sa:
jag är inte hemma i helgen (ska till sälen). men det är säkert några anndra där. bara å glida dit å bygga med dom som är där.
aa blir kanon :D fan va kul det skulle vara om dom kunnde anordna typ nån railjam tävling :D me like :D

Sörbybacken Örebro
va dit o kolla vart de låg en snabbis i dag, nån som ska dit på onsdag? kan inte förrns då..
e ju inge kul om men e sj heller..
ska ner o köpa lapp i morrn =)

Senast ändrad:
Sörbybacken Örebro
salle019 sa:
matte-freestyle sa:
matte-freestyle sa:
aa blir kanon :D fan va kul det skulle vara om dom kunnde anordna typ nån railjam tävling :D me like :D
Vi har siktat på att ha två tävlingar i vinnter, med tillhörande efterfest på någon krog i närheten..

Sörbybacken Örebro
matte-freestyle sa:
salle019 sa:
matte-freestyle sa:
Vi har siktat på att ha två tävlingar i vinnter, med tillhörande efterfest på någon krog i närheten..
okij låter skoj vad för tävlingar rails eller hopp :P?

Sörbybacken Örebro
Specielt till Folket som ej varit där, än.
Jag har själv varit där 3 ggr och jag lovar att jag blir mer imponerad av varje gång, det är riktigt fint gjort, och eftersom jag även ahr varit med så är jag mycket stolt...
Jag tycker definitivt att alla som bor i närheten iaf borde ta en titt förbi ngn dag.

>> Tisdag 30/1
Lastbilar med snö lastar av högst upp i sörbybacken för att få det ner i backen och förhoppningsvis ngra hopp, lr ett big jump.
Även för min del ngra sköna foton o crazy shit on the skis!

Sörbybacken Örebro
tävlingar blir nog lite blandat. både hopp å railsession.

Har nu lastat av 7 lastbilar med snö som kom ifrån vinnterstadion. allt ligger högst upp och kommer under kvällen att schaktas ut i backen för att bli allt från kickar till boxar.

Sörbybacken Örebro
För att få lite klarhet i det hela. Den omtalade "lappen" är ett tecknande av medlemskap i aktivungdom/brädcentralen/örebro snowboard club och handlar som sagt om att vi ska vara försäkrade och att det ska gå att få bidrag till rails etc. Det är alltså inte tal om något "liftkort"

Man kan självklart åka utan att betala 50kr/säsong, men vid skada är det kommunes försäkrings bolag som får ta smällen och vi riskerar att bli av med backen.

Så grabba spaden och ta dig till backen! med eller utan "lapp" ;)

Sörbybacken Örebro
najs me massor av snööööö! 7 lastbilar är inte lite heller:D

jag kommer på lördag..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp