Soul 7 eller sky 7?!

lepary

Medlem
Soul 7 eller sky 7?!
Halloj,
Har lite beslutsångest och hoppas att någon här kan hjälpa till! Jag ska köpa nya skidor och har fastnat för Rossignol 7 serien, här kommer det svåra (för mig) ska jag köpa den smalare sky 7 (98 midja) eller den bredare soul 7 (106 midja). Förutsättningarna som råder är; nästa säsong kommer troligtvis spenderas mest i svenska fjällen, hade jag tänkt kortsiktigt här så hade jag köpt Sky 7. Nästnästa säsong däremot är planen att åka till alperna och säsonga där, då kanske soul 7 är bättre? Eller räcker sky 7. Ska tillägga att jag mestadels åker utanför pisten men tycker om att hoppa runt lite överallt på berget!

Senast ändrad:
Soul 7 eller sky 7?!
Skulle gått på Soul 7hd. Åkte på dem förra säsongen och de fungerade utmärkt i pisten också, förutom på riktigt isigt då möjligen (fick inte möjligheten att testa det trots att jag enbart åkte i svenska fjällen)
Snåla inte på längden, gå hellre upp i längd än ner om du tvekar.

Soul 7 eller sky 7?!
Hejsan,
Har precis samma problem, kan inte bestämma mig om jag ska ha Soul 7 HD eller Sky 7 HD. Åkte på Soul 7 HD i en vecka denna vintern och den var verkligen helt fantastisk. Funkade utmärkt både i off-piste och pist. Undrar dock om Sky 7 är lika bra i off-pisten, någon som vet?

Soul 7 eller sky 7?!
EAMS sa:
Hejsan,
Undrar dock om Sky 7 är lika bra i off-pisten, någon som vet?
Körde Sin7 (som ju är Sky nu) några dagar i Italien i mestadels knädjupt puder och de flöt fint.

De var inte lika roliga så fort snön var hård, då var de direkt usla.

Jag var ganska sugen på ett par men har insett att jag behöver något hårdare.

Soul 7 eller sky 7?!
Provade soul 7 med dåligt slipad kant, kändes riktigt roliga förutom kanten. Dock på fint underlag, men tror den presterar rätt ok på skär i hård pist med en bra slipad kant. Sky7:an blir kvickare Med roligare skär i pist.

Köp soul 7 och komplettera med en ”pistskida”

Tillbaka
Topp