Soul 7 som turskida

thecopy

Ny medlem
Soul 7 som turskida
Hej,

Jag har åkt pist i några år nu, men köpte mig ett par Soul 7 i somras, mest tänkt för liftburen offpist. Men jag har blivit mer och mer sugen på att tura.

Funkar Soul 7 som turskida?

Soul 7 som turskida
Klart den fungerar men du kan få alternativ som väger ner mot 1 kg i ungefär samma bredd.

Ska du gå långa sträckor blir det stor skillnad. Men det är inget dumt alternativ och ha en lätt bindning på för liftnära/kortare turer.

Soul 7 som turskida
dallan sa:
Klart den fungerar men du kan få alternativ som väger ner mot 1 kg i ungefär samma bredd.

Ska du gå långa sträckor blir det stor skillnad. Men det är inget dumt alternativ och ha en lätt bindning på för liftnära/kortare turer.
Ok! Jag kommer nog max gå 2 dagarsturer. För detta, skulle du rekommendera lättare skidor?

Soul 7 som turskida
Klart det fungerar, men ska du gå med folk som har lättare grejer kan det bli svårt och hänga med i samma tempo.

Soul 7 som turskida
mgbgt66 sa:
dallan sa:
Klart det fungerar, men ska du gå med folk som har lättare grejer kan det bli svårt och hänga med i samma tempo.
Jag tror din kondis är viktigare än hur mycket skidorna väger...
Spelar självklart roll, men om du tar två personer med samma förutsättningar konditionsmässigt, och den ena med lättare utrustning, då vinner han med lättare. Så det är självklart inte oviktigt.

Dom tävlar inte med soul 7 på fötterna.

Soul 7 som turskida
Turar du med polare som kommer skynda upp eller myser ni upp?
Jag gick några säsonger med 192cm dynastar legend med rambindning, när jag byte mer än halverade jag vikten per ben men vi går ändå uppför i samma hastighet.
Fast visst har jag mer kraft kvar i benen nuförtiden.
Kondition och gå-teknik kompenserar vikt. Och med lättare utrustning kan jag med gott samvete ha mer godis i ryggsäcken.

Tillbaka
Topp