Spanska Pyrenéerna

Roteta

Ny medlem
Spanska Pyrenéerna
Tjena!

Jag planerar att åka till Andorra inom kort, men att även ta en avstickare till någon av de spanska stationerna. Är det någon som kan säga något om den aragonska delen av spanska Pyrenéerna? Vilken klass håller ställen som Canchandú, Astún och Formigal?

All respons är välkommen!

Mvh

Spanska Pyrenéerna
Hej!

Vi flyger till Barcelona den 8 februari. TÄnkte även vi ta oss till Andorra och sedan köra runt till de spanska orterna. Baqueira Beret är grymt enligt kompisar till oss och även Cervel verkar schysst!

Vi var i Mongie på den franske sidan av Pyreneerna förra året och det var riktigt, riktigt fint!

När åker ni?

Ha det // Ivannia

Spanska Pyrenéerna
Vi åker den 31:e. Bor i Valencia så det blir bil upp, och sedan som sagt vidare till någon/några andra orter någonstans i Pyrenéerna. Tackar för tipsen! Det snöar/regnar för övrigt för fullt i hela landet just nu, så puderprognosen ser fin ut! Mvh.

Spanska Pyrenéerna
Hej

Jag å 2 polare åker till Andorra (Soldeu) nu på lördag (flyger Luleå -> STHLM -> Barcelona -buss> Andorra), blir där en vecka. har ju snöat som sagt ganska bra nu de senaste dagarna. så de lär nog va grejt...

kommer eventuellt att köra en blog när jag är där, om jag orkar :)
lägger i så fall upp länken här på freeride, om det är nån som är sugen på å läsa/kolla på bilder...

//Niklas

Spanska Pyrenéerna
Jag är bosatt i spanien, ska till andorra v.8... som sagt har det snöat duktigt i hela landet, men om man får tro snow-forecast.com så har det snöat den 18 och nu senast den 27 men väldigt lite. Jag är riktigt orolig för att det "dåliga" vädret inte drar över pyrineerna.
Ingen stationerad där? Ni som sticker dit nästa vecka kan väl skriva en rad här om hur det var?

Spanska Pyrenéerna
Ni som åker dit nu på lördag, finns det ngt nummer man kan nå er på under tiden ni är där så att man kanske kunde sms:a lite om vad som är bra och vad som är dåligt?

Spanska Pyrenéerna
Det var gott om snö i Andorra! Kom ju som sagt ett rejält lass för ca en vecka sedan, och möjligheterna att hitta orörd snö var klart godkända.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp