Hej,
Jag hade tänkt att uppdatera den här tråden för ett par år sedan när jag nådde en halv miljon och i princip gav upp, men det kändes som ett misslyckande och på något vis fortsatte jag.
Idag nådde jag en miljon. Det känns väldigt konstigt och ännu konstigare när jag läser mina inlägg som 19-åring. Det var inte så länge sen, men jag känner knappt igen mig själv. Vilka sjuka idéer jag hade! Jag antar att man kan förändras väldigt mycket från 19 till 25.
Periodvis har det varit väldigt tufft och jag har behövt vara väldigt disciplinerad, men jag har kunnat leva ett bra liv samtidigt som jag har gjort mycket saker. Framförallt har jag lärt mig en hel del av att jobba mot ett mål under så lång tid, och den kunskapen betyder nog mer än pengarna idag.
Någon skidåkning har det dock inte blivit. Som någon gissade för fyra år sedan har jag idag en underbar flickvän som inte alls åker skidor. Hur åker man på säsong då? Jag har nog inte stått på ett par skidor på över två år och än en gång känns det konstigt att läsa mina gamla inlägg. Allt byggde ju på att jag ÄLSKADE att åka skidor.
Det är en intressant diskussion hur man väljer att leva sitt liv. Kanske har jag under tiden bara glömt bort hur kul det är att åka skidor, så jag funderar faktiskt på att göra en säsong ändå. Kanske blir jag hooked igen och använder min miljon till att ”säsonga gratis” resten av mitt liv som planen faktiskt var. Jag vet faktiskt inte, men jag vet att det en gång var det absolut bästa jag visste.
När det gäller avkastningen på en miljon så vet jag idag att den är bra mycket högre än jag trodde då. Idén hade gått att genomföra redan på en halv miljon, men det är en annan diskussion som jag kan fortsätta på i timmar. Oavsett vad jag väljer att göra så känns det som en frihet (och trygghet) att inte behöva jobba för det och kunna göra det när jag vill.