U
user93315
Guest
Spatziba om Jon Olsson
Intressanta reflektioner av dig Fiberteknologi. Jag var inne på något liknande men råkade klicka bort sidan utan att spara inlägget. Så skriver något nytt istället.Fiberteknologi sa:Haha.. Låt mig få mitt ord sagt i denna röra.
Att Jon köper in 150 flaskor champagne kan kanske ses som en liten överdrift men vad jag inte förstår är hur folk reagerar på det. Han har kommit längre än vad förmodligen någon på detta forum kommer göra, och bara för det får inte han göra fel. Om man nu ser det som fel att köpa in all denna champagne...
Som sagt så vill han ju att alla åkare ska få en oförglömlig vecka för att vilja komma tillbaks nästa år igen. Det är ju just de här Jon tjänar pengar på, att synas!
Jons jobb är alltså att synas inom skidvärlden så hur sjutton kan man klaga på att han bör rikta in sig på skidåkningen mer?!
Att 150 flaskor är mycket eller inte tycker jag är totalt ointressant. Jag bara skräms över hur avundsjuka så många är.
150flaskor kräver ju självklart en förbeställning och utökad personal speciellt när varje flaska även hade en specialmonterad fyrverkerianordning. Jag såg det som en liten överraskande Champagnecermoni och med givmildhet skapa en ny feststämning. Alla Jons åkuppvisningar som idrottare, tävlingsansvarig för eventet i Åre innebär ju faktiskt ett tecken på att han är gnutta givmild och vill att fler än han själv ska få uppleva lite kul tillsammans med honom.
Att han är ett varumärke är ju sant det är ju även alla andra idrottare på hans nivå skillnaden är bara att han tar tillvara de tillfällen som han kan bryta de svenska normerna om vad man som svensk idrottare bör eller får göra. Jon gör som han vill eftersom att han har förmåga att få till det tillsammans med olika samarbetspartner.
Tänk om alla rika idrottare på elitnivå skulle vara lika givmilda som Jon även om deras överraskningar och spektakel skulle vara på ett annat sätt, ja då skulle säkert även dem få en egen tråd på Freeride.
Jag tycker det såg festligt ut, säkert hade de som var där något att fira.
Senast ändrad: