Spatziba om Jon Olsson

Spatziba om Jon Olsson
mkallstrom sa:
JL76 sa:
mkallstrom sa:
Hur mycket pengar lägger du själv på skidåkning? Hade du kunnat göra något vettigare för de pengarna?
Det är väl inte vad det handlar om? Ingen som har sagt att varken stekar-Jon eller nån annan ska sluta åka, utan det handlar ju om att pengar spenderade på "excesser" kunde använts lite mer smakfullt/solidariskt/altruistiskt osv.
Rik gubbe som spelar golf kan gott fortsätta spela golf, men om han köper 10 klockor för mer än 100.000kr/st kunde han kanske skippat några av klockorna och skänkt/investerat i något vettigare.
För döende barn är skidåkning lyx, men det är klart att det är mer bekvämt att ha åsikter om vad andra ska lägga sina pengar på.
med den logiken så är ju hela västvärldens existens en belastning så vi borde ju begå kollektivt självmord efter vi skänkt alla våra pengar, du först...

Spatziba om Jon Olsson
Berggrund sa:
Jonsbert sa:
Utter - alla får göra som de vill. Men det handlar ju om vilka förebilder folk i den här branschen har, och vart man vill att saker ska utvecklas i för riktning, om man får välja. Om någon säger att det där är osmakligt, är det ju för att man föredrar att stureplansmentaliteten håller sig på Stureplan, och att skidåkarmentaliteten (som det inte finns någon klar definition på, men väl är ungefär "Jag åker skidor för att det är roligt.") är den som råder inom skidåkningen. När Jon (all respekt åt honom på andra plan, men inte som champagnesprutande förebild för barn som jibbar) väljer att lägga de där pengarna på champagne, istället för att ge 90% av det till välgörenhet, eller höja prispengarna till åkarna med 100 000 (borde inte det vara en motivationsfaktor att komma tillbaka nästa år?), eller betala funktionärerna en bättre lön, då tycker jag att det är fel. Det har ingenting med avundsjuka att göra, det kan jag lova. Det finns många som är långt mycket rikare än Jon, och gör långt mycket osmakligare saker än honom, men de påverkar inte min vardag som skidåkare, för de är inte skidåkare. Men när en person som många barn (och vuxna) här har som förebild gör det, så är det en rikemansmentalitet som inte hör hemma i skidåkningen som får väldigt stor plats. Det är i mina ögon väldigt tråkigt, då det är en mentalitet jag inte tycker är sund, och en mentalitet som säger "Titta på mig, hur mycket pengar jag kan slösa bort på saker som inte hjälper någon." istället för en mentalitet som säger "Titta på mig, jag har lyckats, har massa pengar, men tänker använda dem till att hjälpa människor som inte har varit lika lyckligt lottade som mig."

Vilken mentalitet vill ni att skidåkningen ska vara uppbyggd på?

Till sist kan jag säga att jag är mycket medveten om att det är dylika stollerier som även gör att Jon kan tjäna så mycket pengar. Hade han inte gjort idiotiska saker som att beställa en helikopter bara för att hämta sina pjäxor, och spruta ut champagne för hundratusentals kronor, så hade han ju inte fått egna TV-serier, eller lika många besökare på sin blog. Men bara för att Jon tjänar pengar på att köpa 150 flaskor champagne, behöver det ju inte betyda att det är bra. För mig handlar inte livet om att tjäna pengar, och därför tycker jag inte man kan argumentera med saker som "Men Jon gör det för att det är bra för hans varumärke." Men det är ju i min värld. Andra människor vill leva i en värld där man får respekt när man kastat 100 000 kronor i sjön, men jag tror jag hellre kämpar för en mänskligare version, där de där 100 000 kronorna går till någon som behöver dem.
Mycket bra skrivet och en världsyn som jag helt ställer mig bakom (om än utövar på tok för lite).

Sen går det ju att diskutera om han överhuvudtaget hade haft valet att lägga pengar på välgörenhet eller champagne utan att byggt upp det varumärke som är Jon Olsson idag, en stor del i detta varumärke är "stekaren" Jon.

Men om alla tänkte som du tror jag personligen att världen skulle vara ett mycket trevligare ställe att leva på.
Exakt, det gamla talesättet "you got to spend money to make money" stämmer verkligen.

Sen om vi snackar förebilder, där är jag splittrad. Men i grunden tycker jag nog ändå att folk ska få göra som dom vill utan att folk ska "tvinga" på dom en förebildsroll.

Spatziba om Jon Olsson
cookaduck sa:
maertin sa:
cookaduck sa:
Uppenbarligen gäller inte din hypotes Einstein, kolla inläggen.

Blir djävlar i mig svårt nedstämd när jag ser att folk är sådana starfuckers och stöder sånt här skit.
Oj, Attityd. Tror inte du förstår riktigt. Så länge han skapar rubriker och syns tjänar han pengar, spelar ingen roll vad rubrikerna säger.

Tror din ilska och attityd gör dig lite trånsynt.
Nej, men tack för omtanken. Det verkar vara du som inte fattar. Kolla inläggen (för andra gången). Dina gymnasiekunskaper i marknadsföring känns mossiga.
Jag skulle nog säga att Jon vet mer om marknadsföring än någon i det här forumet. För rent ärligt, vem av oss här behöver knega för att livet att gå runt och vem bor i Monaco, kör trevliga bilar och gör det han helst av allt vill varje dag? Just det, Jon. När andra skidåkare klarar av att leva under några år på att spela in filmer och att inte överdriva så kommer Jon att kunna leva hela livet på att vara en grym entreprenör. Oavsett om han skulle kunna sparat in 80.000 genom att bara vaska 10.000 så är det ju på grund av den överdrivna livsstilen som folk kollar hans blogg, som han helt plötsligt får vara med i SVT-satsningar och som gör att han bara för att han har lust kan elitsatsa på storslalom på grund av ett vad. Hur många andra här skulle kunna finansiera en sådan satsning?

Förresten, vad vet ni om beloppen, det kanske var så att han tänkte precis som ni sger och från början hade tänkt handla skumpa för en miljon... Vet någon av er hur ycket pengar Jon faktiskt har själv, och hur mycket som är sponsring. Jag skulle tro att de största delarna av hans olika excesser betalas direkt av sponsorer. Vem skulle inte vilja ha ett liv där ett storföretag går in och finansierar din lekstuga? Det enda som hade hänt anars är att dessa storföretag hade lagt de pengarna på marknadsföring genom någon annan kanal och pengarna hade inte kommit ett dugg närmare fattiga barn för det.

Visst är skidåkning en sådan sport där det är viktigt med "själ" och jag förstår att många här tycker att han inte är "äkta" men seriöst, är det Jons skyldghet att tillfredsställa era behov av en viss världsbild? Jag skulle väl snarare vilja säga att det är hans rättighet att få utnyttja sin entreprenöriella talang och fortsätta med att kunna leva på det han gör.

Spatziba om Jon Olsson
Tvek på 100 papp sen också, det är ju bara "Taittinger brut réserve" Tror ni ska dra av bra många tusen lappar. Tror knappast han betalade fullpris som andra gäster får göra.

Spatziba om Jon Olsson
Ett par saker bör redas ut. Först, vem betalade för skumpan?
Nästa grej varför skriver alla vaskar hela tiden? Det lilla jag tittade på klippet så hade folk flaskor i händerna, alltså de dracks, inte hälldes ut?
Oavsett svaren påverkar detta inte min åsikt i tidigare inlägg, det är sorgligt beteende värdigt nyrika ryssar men det är jävligt sorgligt att han och typ alla världens proffsfotbollsspelare kan leva lyxliv på folks patetiska intresse för dem.
Jag förväntar mig iofs inte mer av en värld där kvällstidningar och schlager forfarande existerar.

Spatziba om Jon Olsson
Pillard sa:
cookaduck sa:
maertin sa:
Oj, Attityd. Tror inte du förstår riktigt. Så länge han skapar rubriker och syns tjänar han pengar, spelar ingen roll vad rubrikerna säger.

Tror din ilska och attityd gör dig lite trånsynt.
Nej, men tack för omtanken. Det verkar vara du som inte fattar. Kolla inläggen (för andra gången). Dina gymnasiekunskaper i marknadsföring känns mossiga.
Jag skulle nog säga att Jon vet mer om marknadsföring än någon i det här forumet. För rent ärligt, vem av oss här behöver knega för att livet att gå runt och vem bor i Monaco, kör trevliga bilar och gör det han helst av allt vill varje dag? Just det, Jon. När andra skidåkare klarar av att leva under några år på att spela in filmer och att inte överdriva så kommer Jon att kunna leva hela livet på att vara en grym entreprenör. Oavsett om han skulle kunna sparat in 80.000 genom att bara vaska 10.000 så är det ju på grund av den överdrivna livsstilen som folk kollar hans blogg, som han helt plötsligt får vara med i SVT-satsningar och som gör att han bara för att han har lust kan elitsatsa på storslalom på grund av ett vad. Hur många andra här skulle kunna finansiera en sådan satsning?

Förresten, vad vet ni om beloppen, det kanske var så att han tänkte precis som ni sger och från början hade tänkt handla skumpa för en miljon... Vet någon av er hur ycket pengar Jon faktiskt har själv, och hur mycket som är sponsring. Jag skulle tro att de största delarna av hans olika excesser betalas direkt av sponsorer. Vem skulle inte vilja ha ett liv där ett storföretag går in och finansierar din lekstuga? Det enda som hade hänt anars är att dessa storföretag hade lagt de pengarna på marknadsföring genom någon annan kanal och pengarna hade inte kommit ett dugg närmare fattiga barn för det.

Visst är skidåkning en sådan sport där det är viktigt med \"själ\" och jag förstår att många här tycker att han inte är \"äkta\" men seriöst, är det Jons skyldghet att tillfredsställa era behov av en viss världsbild? Jag skulle väl snarare vilja säga att det är hans rättighet att få utnyttja sin entreprenöriella talang och fortsätta med att kunna leva på det han gör.
Det var lite detta som jag menade i min första post. Tyvärr så kunde jag inte beskriva det själv i en text. Mina ringa "gymnasiekunskaper" kändes ack så bristfälliga!

Tack Pillard för att du skrev detta svaret. Själv är jag lite för lat för att engagera mig i en tråd som denna.

Spatziba om Jon Olsson
Haha tycker inte det spelar så stor roll om han köpte in 150 flarror, men om jag själv var stenrik hade man nog slösas en del pengar, Fast vettefan om det är värt att lägga pengar på 150 flaskor champagne? Jag tycker att jon ska leva livet och göra det han tycker är roligt, men han borde tänka till nästa gång han beställer in så mycket champagne, han kanske kan göra något som gynnar dom som verkligen behöver det.... Men man måste också tänka på vad man hade gjort om man gick i hans skor, jag hade nog också slösat en hel del pengar

Spatziba om Jon Olsson
Axel-br sa:
Haha tycker inte det spelar så stor roll om han köpte in 150 flarror, men om jag själv var stenrik hade man nog slösas en del pengar, Fast vettefan om det är värt att lägga pengar på 150 flaskor champagne? Jag tycker att jon ska leva livet och göra det han tycker är roligt, men han borde tänka till nästa gång han beställer in så mycket champagne, han kanske kan göra något som gynnar dom som verkligen behöver det.... Men man måste också tänka på vad man hade gjort om man gick i hans skor, jag hade nog också slösat en hel del pengar
Så vad var det du ville ha sagt?

Spatziba om Jon Olsson
Axel-br sa:
Makes no sense, at all

Spatziba om Jon Olsson
Pillard sa:

Visst är skidåkning en sådan sport där det är viktigt med "själ" och jag förstår att många här tycker att han inte är "äkta" men seriöst, är det Jons skyldghet att tillfredsställa era behov av en viss världsbild? Jag skulle väl snarare vilja säga att det är hans rättighet att få utnyttja sin entreprenöriella talang och fortsätta med att kunna leva på det han gör.
Det är oroväckande och tragiskt när ett beteende blir legitimt bara för att någon har en ekonomiskt framgångsrik historia. Det är 2011, information sprids snabbare än vinden och verkligheten kan springa i kapp en snabbare än ett nakenhopp i bigjump. Många skidåkare känner uppenbarligen ingen som helst samhörighet med händelsen, vilket gör det hela olustigt. Det är inte svårare än så.

Spatziba om Jon Olsson
cookaduck sa:
Pillard sa:

Det är oroväckande och tragiskt när ett beteende blir legitimt bara för att någon har en ekonomiskt framgångsrik historia. Det är 2011, information sprids snabbare än vinden och verkligheten kan springa i kapp en snabbare än ett nakenhopp i bigjump. Många skidåkare känner uppenbarligen ingen som helst samhörighet med händelsen, vilket gör det hela olustigt. Det är inte svårare än så.
Ok, nu är ju frågan vilka som är den gruppen som Jon Olsson riktar sig till, jag skulle tror att det inte är hardcore, renlevnadsskidåkare direkt. Det Jon lyckats göra är ju att bli lite av mainstreamsvenssons väg in till "coolare" skidåkning. Det principiella i huruvidadet är ok att slösa med pengar när man har mycket bli rju lite väl omfattande för att avhandlas i ett skidåkarforum. Jag bryr mig bara om den diskussionen som rörde huruvida detta var dumt av honom eller inte ur ett kommersiellt perspektiv.

När det gäller den principiella diskussionen så ser jag inga problem i att någon sponsor vill finansiera detta, alternativet hade ju inte varit att fattiga barn fått pengarna utan troligen att Tv4s aktieägare fått in mer på grund av ökad reklamförsäljning. Jag har väldigt svårt att tro att Jon (eller Jens som nån påpekade i tråden innan) lagt sina egna privata pengar på detta. Och om det nu är så att de gjort det så beror det nog mest på att de har tjänat in de pengarna, antingen på tävlingen eller på ökade sponsorintäkter, vilka de får på grund av att leva ett liv som syns. När vi pratar om huruvida det är ok att folk som har pengar slösar så kan vi ju börja diskutera folk som har hus som är större än de nödvändigtvis behöver, pensionärer som åker världen runt och bor på onödigt dyra hotell eller vad fasen som helst. Så min fråga är väl mest huruvida alla ni som klagar på att han inte ger bort pengarna till fattiga istället faktiskt ger bort allt sitt överskott till välgörenhet, eller förespråkar ren kommunism?

Spatziba om Jon Olsson
lol vad alla h8ar! fan låt han vara och leva på sättet han vill ... alla som klagar på honom är helt klart sjukt avundsjuka och ni vet att ni inte är kapabla till att göra något vättigt sjävla era soppor ! fan, jon har byggt upp sig själv som ett varumärke på detta sättet genom åren ... han gör detta på grund ut av att fortsätter hålla sin imige som party kung på flera olika sätt... det var nån sjukt oskön jävel som skrev att han skulle lika gärna kunna betala till unicef för vad han sprutar champange ut på golvet, suure ! visst kan har han pengarna att göra det men så rik är inte jon så han kan skänka en del av sina pengar till unifec utan att det inte märks på hans konto.

låt han fan göra vad han vill och sluta h8a, så jävla less på folk som klagar över nån som har lyckats i livet när dem egentligen bara sitter hemma och whinar över att dem aldrig kommer att bli något.... fan gör nått åt saken istället för att whina, idioter !

Spatziba om Jon Olsson
Pillard sa:
Ok, nu är ju frågan vilka som är den gruppen som Jon Olsson riktar sig till, jag skulle tror att det inte är hardcore, renlevnadsskidåkare direkt. Det Jon lyckats göra är ju att bli lite av mainstreamsvenssons väg in till "coolare" skidåkning. Det principiella i huruvidadet är ok att slösa med pengar när man har mycket bli rju lite väl omfattande för att avhandlas i ett skidåkarforum. Jag bryr mig bara om den diskussionen som rörde huruvida detta var dumt av honom eller inte ur ett kommersiellt perspektiv.

När det gäller den principiella diskussionen så ser jag inga problem i att någon sponsor vill finansiera detta, alternativet hade ju inte varit att fattiga barn fått pengarna utan troligen att Tv4s aktieägare fått in mer på grund av ökad reklamförsäljning. Jag har väldigt svårt att tro att Jon (eller Jens som nån påpekade i tråden innan) lagt sina egna privata pengar på detta. Och om det nu är så att de gjort det så beror det nog mest på att de har tjänat in de pengarna, antingen på tävlingen eller på ökade sponsorintäkter, vilka de får på grund av att leva ett liv som syns. När vi pratar om huruvida det är ok att folk som har pengar slösar så kan vi ju börja diskutera folk som har hus som är större än de nödvändigtvis behöver, pensionärer som åker världen runt och bor på onödigt dyra hotell eller vad fasen som helst. Så min fråga är väl mest huruvida alla ni som klagar på att han inte ger bort pengarna till fattiga istället faktiskt ger bort allt sitt överskott till välgörenhet, eller förespråkar ren kommunism?
Du glömmer att många skidåkare indirekt betalar Jons champagneflaskor i någon form. Om några ogillar detta, får man kanske dra in på tomteblossen i flarrorna till nästa år.

Spatziba om Jon Olsson
Nae, det glömde jag inte alls. Det jag påpekade var att de skidåkare som betalar för jon är inte de som klagar här utan det är svenssons som betalar för honom. De käntner till honom just för att han syns. Anledningen till att han syns är för att han gör såna här sake

Spatziba om Jon Olsson
4front sa:
lol vad alla h8ar! fan låt han vara och leva på sättet han vill ... alla som klagar på honom är helt klart sjukt avundsjuka och ni vet att ni inte är kapabla till att göra något vättigt sjävla era soppor ! fan, jon har byggt upp sig själv som ett varumärke på detta sättet genom åren ... han gör detta på grund ut av att fortsätter hålla sin imige som party kung på flera olika sätt... det var nån sjukt oskön jävel som skrev att han skulle lika gärna kunna betala till unicef för vad han sprutar champange ut på golvet, suure ! visst kan har han pengarna att göra det men så rik är inte jon så han kan skänka en del av sina pengar till unifec utan att det inte märks på hans konto.

låt han fan göra vad han vill och sluta h8a, så jävla less på folk som klagar över nån som har lyckats i livet när dem egentligen bara sitter hemma och whinar över att dem aldrig kommer att bli något.... fan gör nått åt saken istället för att whina, idioter !
Om du tror att han har kommit dit han är genom att ha en party-image vid sidan av så har du ett antal skruvar lösa.

Spatziba om Jon Olsson
4front sa:
lol vad alla h8ar! fan låt han vara och leva på sättet han vill ... alla som klagar på honom är helt klart sjukt avundsjuka och ni vet att ni inte är kapabla till att göra något vättigt sjävla era soppor ! /blablablabla/

Folk som "h8ar" uttrycker sin åsikt. Är inte ett forum exakt precis till för det? Eller "h8ar" jag om jag inte tycker om en speciell skida, pjäxa, bindning? "H8ar" jag när jag tycker att Khaddafis våld i Libyen är orättfärdigat ("lol vad alla h8ar! fan låt Khaddafi vara och leva på sättet han vill...alla som klagar på honom är helt klart avundsjuka och ni vet att ni inte är kapabla till att göra något vättigt (stavas "vettigt". reds anm.) själva era sopor")?.

Gällande avundsjukan. Läs igenom tråden lite.

Senast ändrad:
Spatziba om Jon Olsson
SÅ jävla roligt att läsa hur många avundsjuka töntar som hänger på freeride. Låt Jon leva det liv han vill leva, man kan inte säga att det ser tråkigt ut. Sen så verkar alla tro att det här är vardagen för Jon, men snälla vakna folket. Jon festar enbart några veckor per år, annars sliter han som en tjur för att lyckas. Alla proos säger år efter år att Joi/joss är helt sjukt kul, dom festar som aldrig förr, hoppar gigantiska hopp och glider runt i heli. Det på videon är en anledning varför Joi är så spektakulärt så att alla proos återvänder varje år. Det som skrämmer mig, är att det har börjat skapas en "gangster" attityd inom skidåkningen, och eftersom Jon är så långt ifrån G som möjligt sitter det en jävla massa och h8ar. Om det hade varit Tanner eller Tom som hade köpt gräs för lika mkt pengar så hade alla tyckt att det var så jävla Thug living. Efter så mkt Jon har gjort för sporten borde alla hålla käften och låta han leva det liv som han vill. Sen så tycker jag bara att det är jävligt generöst av Jon att beställa in så många flaskor,eftersom det var knappast bara han som drack ur dom. Till alla H8ers, lev ditt eget liv ! Avslutar med ord från Biggie : Moet popping, ho hopping, ain't no stopping Big Poppa, I'm a Bad Boy, ord från en riktig kung.

Spatziba om Jon Olsson
sji sa:
SÅ jävla roligt att läsa hur många avundsjuka töntar som hänger på freeride. Låt Jon leva det liv han vill leva, man kan inte säga att det ser tråkigt ut. Sen så verkar alla tro att det här är vardagen för Jon, men snälla vakna folket. Jon festar enbart några veckor per år, annars sliter han som en tjur för att lyckas. Alla proos säger år efter år att Joi/joss är helt sjukt kul, dom festar som aldrig förr, hoppar gigantiska hopp och glider runt i heli. Det på videon är en anledning varför Joi är så spektakulärt så att alla proos återvänder varje år. Det som skrämmer mig, är att det har börjat skapas en "gangster" attityd inom skidåkningen, och eftersom Jon är så långt ifrån G som möjligt sitter det en jävla massa och h8ar. Om det hade varit Tanner eller Tom som hade köpt gräs för lika mkt pengar så hade alla tyckt att det var så jävla Thug living. Efter så mkt Jon har gjort för sporten borde alla hålla käften och låta han leva det liv som han vill. Sen så tycker jag bara att det är jävligt generöst av Jon att beställa in så många flaskor,eftersom det var knappast bara han som drack ur dom. Till alla H8ers, lev ditt eget liv ! Avslutar med ord från Biggie : Moet popping, ho hopping, ain't no stopping Big Poppa, I'm a Bad Boy, ord från en riktig kung.
Fast Biggie är/var ju inte adlig? Seriöst, gör om gör rätt.

Spatziba om Jon Olsson
EmilRosenberg sa:
4front sa:

Om du tror att han har kommit dit han är genom att ha en party-image vid sidan av så har du ett antal skruvar lösa.
Det är väl självklart. Han var, och är, en grym skidåkare. Men bara en av många. Det är ju hans leverne som gör att han blivit en mainstream-kändis.

Spatziba om Jon Olsson
MC_BLINGELING sa:
Tycker det är roligt att ni trashtalkar mannen som startade denna sport ni älskar!
Nu var det inte så att det var Jon som startade Jibbing vågen, det var några fd puckelpiståkare från kanada som gjorde en prototyp av den första twintip skidan, Salomon nappade på iden,, och sedan gick det som det gick : )

Spatziba om Jon Olsson
MC_BLINGELING sa:
Tycker det är roligt att ni trashtalkar mannen som startade denna sport ni älskar!
Var det Jon som uppfann skidåkningen?
Tycker det är roligt att du tror att Jon startade något och sen förutsätter du att alla i tråden älskar detta.

Spatziba om Jon Olsson
Perkal sa:
sji sa:
Fast Biggie är/var ju inte adlig? Seriöst, gör om gör rätt.
Haha du måste skämta, inte roligt någonstans, pajjas!

Spatziba om Jon Olsson
Jon har väl varken startat skidåkning eller jibbing. Däremot så är han en av de bästa entreprenörerna jag sett. Han har lyckats göra sig själv till ett household-name, trots att han kommer från en sport som stora massan ganska rejält skiter i. Man skulle kunna jämföra med Magnus Samuelsson. Vem fan bryr sig om hans sport? Men ändå lyckas han tjäna pengar överallt bara för att han är känd. Jon är precis likadan för den stora massan i Sverige, och resten av världen. Självklart finns det många skidåkare som är bättre, eller driver sporten framåt mer men vem fasen utanför skidåkarkretsar vet vilka Simon Dumont, Henrik Windstedt eller Mark Abma är? (bara för att nämna några). Kaj och Sverre har lite lyckats bli ett household name tack vare Kask och Tanner Hall är nog ganska mainstreamkänd men frågan är om det är så mycket bättre att vara känd för att ha total damp och vara ett pot-head än att vara känd för att leva ett jetset-liv? Sen är det klart att Jon inte lever så till vardags, han lär nog träna mer än nån av oss i vanliga fall. Bara att hans partyn syns lite mer än våra när det väl är dags.

Spatziba om Jon Olsson
Pillard sa:
Jon har väl varken startat skidåkning eller jibbing. Däremot så är han en av de bästa entreprenörerna jag sett. Han har lyckats göra sig själv till ett household-name, trots att han kommer från en sport som stora massan ganska rejält skiter i. Man skulle kunna jämföra med Magnus Samuelsson. Vem fan bryr sig om hans sport? Men ändå lyckas han tjäna pengar överallt bara för att han är känd. Jon är precis likadan för den stora massan i Sverige, och resten av världen. Självklart finns det många skidåkare som är bättre, eller driver sporten framåt mer men vem fasen utanför skidåkarkretsar vet vilka Simon Dumont, Henrik Windstedt eller Mark Abma är? (bara för att nämna några). Kaj och Sverre har lite lyckats bli ett household name tack vare Kask och Tanner Hall är nog ganska mainstreamkänd men frågan är om det är så mycket bättre att vara känd för att ha total damp och vara ett pot-head än att vara känd för att leva ett jetset-liv? Sen är det klart att Jon inte lever så till vardags, han lär nog träna mer än nån av oss i vanliga fall. Bara att hans partyn syns lite mer än våra när det väl är dags.
"Jon har väl varken startat skidåkning eller jibbing", igen har sagt att Jon skulle ha startat skidåkningen ? Men däremot gjorde han Jibbing stort i Sverige. Han böjde sina tailar med en värmepistol, och vann X-games. Red Bull big- air, var det han som tog till Åre. Han gav oss även med Joi, och tog hit alla proos.Utan Jon skulle King of style aldrig finnas. Så man kan säga att det var han som gjorde Jibbing stort i skandinavien. Jon är anledningen till varför jag står på twintips. Vi borde tacka Jon istället.

Spatziba om Jon Olsson
sji sa:
Pillard sa:
"Jon har väl varken startat skidåkning eller jibbing", igen har sagt att Jon skulle ha startat skidåkningen ? Men däremot gjorde han Jibbing stort i Sverige. Han böjde sina tailar med en värmepistol, och vann X-games. Red Bull big- air, var det han som tog till Åre. Han gav oss även med Joi, och tog hit alla proos.Utan Jon skulle King of style aldrig finnas. Så man kan säga att det var han som gjorde Jibbing stort i skandinavien. Jon är anledningen till varför jag står på twintips. Vi borde tacka Jon istället.
Eeh, just exakt är det nån som gjort. MC_BLINGELING påpekade att alla trashtalkar mannen som "startat den här sporten" och blev totalsågad för det. Det var därför jag skrev den kommentaren. Och visst är det väl så, han var säkert inte den första som startade skidåkningen eller jibbingen, men precis som ajg skrev (och du nu också verkar mena) så var det han som gjorde den till nånting som även engagerar vanliga svenssons.

Spatziba om Jon Olsson
Men Mc_blingeling skrev den här sporten,(Jibbing) du börja snacka om skidåkningen (åka i vanliga backar, alpint). Det är en jävla skillnad:D

Tillbaka
Topp