Väljer att citera herr Jonsson:
"Jag vet inte om det bara är ett rykte, men jag hörde att Jon Olsson köpte champagne för ungefär 100 000 i en smäll en gång. Jag skulle vilja fråga honom om det inte hade räckt att dricka en flaska skumpa själv, och bjudit/sprutat ut champagne på golvet för 8000? Då hade han kunnat ge 90 000 till någon som verkligen behövde det. Till exempel hade han kunnat köpa 23 000 paket med skolböcker och pennor från UNICEF för de pengarna (bra tips till alla som vill köpa en fin present eller julklapp). Då hade han ändå haft en tusenlapp över till lite bakislunch.
Jag har inget mot Jon personligen. Han är supertrevlig och grymt duktig! Men rika människors äckliga jävla slöseri och konsumtion gör mig illamående. Jag säger inte att vi ska flytta ut i lerhus, klä oss i säck, aldrig festa och gå och ha dåligt samvete för att vi bor i ett rikt västland. Men om alla bara försökte lite mer, så är jag övertygad om att världen skulle kunna bli mycket trevligare. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något."
https://www.freeride.se/content/4441/