Spatziba om Jon Olsson

Spatziba om Jon Olsson
sji sa:
Men Mc_blingeling skrev den här sporten,(Jibbing) du börja snacka om skidåkningen (åka i vanliga backar, alpint). Det är en jävla skillnad:D
Jag skrev skidåkning för att MC_BLINGELING skrev just "den här sporten" inte jibbing sen att du tycker att man kan anta att han menar jibbing är nåt helt annat, vad jag vet kan han ha menat champagnedrickande också. Sen började väl Jon med Alpint och håller fortfarande på med det.

Snyggt nojlas!

Senast ändrad:
Spatziba om Jon Olsson
Nojlas: Klockrent!

sji sa:
"Jon har väl varken startat skidåkning eller jibbing", igen har sagt att Jon skulle ha startat skidåkningen ? Men däremot gjorde han Jibbing stort i Sverige. Han böjde sina tailar med en värmepistol, och vann X-games. Red Bull big- air, var det han som tog till Åre. Han gav oss även med Joi, och tog hit alla proos.Utan Jon skulle King of style aldrig finnas. Så man kan säga att det var han som gjorde Jibbing stort i skandinavien. Jon är anledningen till varför jag står på twintips. Vi borde tacka Jon istället.
Visst har Jon varit i förgrunden i jibbingens utveckling. Kanske till och med den som utvecklat sporten mest i hela världen. Men han var inte ensam om att böja upp bakändarna. Han var inte den som tog red bull big air till Åre (även om han presterade väldigt bra i tävlingen) och han var inte ensam om att pusha utvecklingen.
Jag håller med om att vi ska tacka honom, han har gjort mycket för vår idrott och är en gudabenådad skidtalang. Men för den delen så har vi fortfarande rätten att ifrågasätta beteende. Det ena utesluter inte det andra.

Spatziba om Jon Olsson
Berggrund sa:

sji sa:
"Jon har väl varken startat skidåkning eller jibbing", igen har sagt att Jon skulle ha startat skidåkningen ? Men däremot gjorde han Jibbing stort i Sverige. Han böjde sina tailar med en värmepistol, och vann X-games. Red Bull big- air, var det han som tog till Åre. Han gav oss även med Joi, och tog hit alla proos.Utan Jon skulle King of style aldrig finnas. Så man kan säga att det var han som gjorde Jibbing stort i skandinavien. Jon är anledningen till varför jag står på twintips. Vi borde tacka Jon istället.
Visst har Jon varit i förgrunden i jibbingens utveckling. Kanske till och med den som utvecklat sporten mest i hela världen. Men han var inte ensam om att böja upp bakändarna. Han var inte den som tog red bull big air till Åre (även om han presterade väldigt bra i tävlingen) och han var inte ensam om att pusha utvecklingen.
Jag håller med om att vi ska tacka honom, han har gjort mycket för vår idrott och är en gudabenådad skidtalang. Men för den delen så har vi fortfarande rätten att ifrågasätta beteende. Det ena utesluter inte det andra.
Är det någon här som har ringt Jon eller hans företagskompanjorer än och frågesatt Champagnehandlingen?
Här i tråden verkar inget uttömmande svar dyka upp är jag rädd för. Nu verkar hela samtalsämne handla om freestylehistoria i o för sig så e det intressantare att ta del av än vad som händer på festställen.

Spatziba om Jon Olsson
JL76 sa:
sji sa:
Men Mc_blingeling skrev den här sporten,(Jibbing) du börja snacka om skidåkningen (åka i vanliga backar, alpint). Det är en jävla skillnad:D
Jag skrev skidåkning för att MC_BLINGELING skrev just "den här sporten" inte jibbing sen attv du tycker att man kan anta att han menar jibbing är nåt helt annat, vad jag vet kan han ha menat champagnedrickande också. Sen började väl Jon med Alpint och håller fortfarande på med det.

Snyggt nojlas!
Ja han håller på med alpint och champagnedrickande, men det har ju ingenting med saken att göra, för det är väll uppenbart att han inte startade något av de två ? det är liksom omöjligt att han var den första att dricka skumpa eller att hålla på med alpint. Det borde man kunna klura ut på egen hand.........

Spatziba om Jon Olsson
sji sa:
JL76 sa:
sji sa:
Jag skrev skidåkning för att MC_BLINGELING skrev just "den här sporten" inte jibbing sen attv du tycker att man kan anta att han menar jibbing är nåt helt annat, vad jag vet kan han ha menat champagnedrickande också. Sen började väl Jon med Alpint och håller fortfarande på med det.

Snyggt nojlas!
Ja han håller på med alpint och champagnedrickande, men det har ju ingenting med saken att göra, för det är väll uppenbart att han inte startade något av de två ? det är liksom omöjligt att han var den första att dricka skumpa eller att hålla på med alpint. Det borde man kunna klura ut på egen hand.........
Och det är lika uppenbart att han inte var den som startade med Jibbing heller,,,

Spatziba om Jon Olsson
I3ea sa:
Berggrund sa:

sji sa:
Är det någon här som har ringt Jon eller hans företagskompanjorer än och frågesatt Champagnehandlingen?
Här i tråden verkar inget uttömmande svar dyka upp är jag rädd för. Nu verkar hela samtalsämne handla om freestylehistoria i o för sig så e det intressantare att ta del av än vad som händer på festställen.
Berggrund; Så klart så är inte Jon Olsson den enda som har utvecklat den här sporten. Och ni får ifrågasätta Jon, Men har ni inget bättre för er, allvarligt. Det är endå hans liv liksom, inte erat. Sen så är jag så trött på att alla ifrågasätter Jon hela tiden. Det finns andra namn i den här sporten som man kanske han anledningen att ifrågasätta, men seriöst vem fan bryr sig om hur mkt champagne jon köper ?

Spatziba om Jon Olsson
4front sa:
lol vad alla h8ar! fan låt han vara och leva på sättet han vill ... alla som klagar på honom är helt klart sjukt avundsjuka och ni vet att ni inte är kapabla till att göra något vättigt sjävla era soppor ! fan, jon har byggt upp sig själv som ett varumärke på detta sättet genom åren ... han gör detta på grund ut av att fortsätter hålla sin imige som party kung på flera olika sätt... det var nån sjukt oskön jävel som skrev att han skulle lika gärna kunna betala till unicef för vad han sprutar champange ut på golvet, suure ! visst kan har han pengarna att göra det men så rik är inte jon så han kan skänka en del av sina pengar till unifec utan att det inte märks på hans konto.

låt han fan göra vad han vill och sluta h8a, så jävla less på folk som klagar över nån som har lyckats i livet när dem egentligen bara sitter hemma och whinar över att dem aldrig kommer att bli något.... fan gör nått åt saken istället för att whina, idioter !
Men han har råd att köpa champagne för 100 000 kr utan att det märks på hans konto? :O

Spatziba om Jon Olsson
Heinz_p sa:
Väljer att citera herr Jonsson:
"Jag vet inte om det bara är ett rykte, men jag hörde att Jon Olsson köpte champagne för ungefär 100 000 i en smäll en gång. Jag skulle vilja fråga honom om det inte hade räckt att dricka en flaska skumpa själv, och bjudit/sprutat ut champagne på golvet för 8000? Då hade han kunnat ge 90 000 till någon som verkligen behövde det. Till exempel hade han kunnat köpa 23 000 paket med skolböcker och pennor från UNICEF för de pengarna (bra tips till alla som vill köpa en fin present eller julklapp). Då hade han ändå haft en tusenlapp över till lite bakislunch.

Jag har inget mot Jon personligen. Han är supertrevlig och grymt duktig! Men rika människors äckliga jävla slöseri och konsumtion gör mig illamående. Jag säger inte att vi ska flytta ut i lerhus, klä oss i säck, aldrig festa och gå och ha dåligt samvete för att vi bor i ett rikt västland. Men om alla bara försökte lite mer, så är jag övertygad om att världen skulle kunna bli mycket trevligare. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något."

https://www.freeride.se/content/4441/
Mycket klokt talat!

Självklart har jon gjort förbaskat mycket för sporten, är en förjäkla duktig enteprenör, sliter som ett djur stora delar av året och fixar helt grymma event osvosv.

Men 150 flaskor, vafaasen kom igen??! Tycker det finns ställen där dom där pengarna gör mer nytta!! Jon får väl leva det liv han vill.. Men tycker han ska prioritera barnen som svälter ihjäl och drabbas av sjukdomar världen över mer än 150 törstiga ungdomar som festar på bygget.

Spatziba om Jon Olsson
ElisWaltersson sa:
4front sa:
lol vad alla h8ar! fan låt han vara och leva på sättet han vill ... alla som klagar på honom är helt klart sjukt avundsjuka och ni vet att ni inte är kapabla till att göra något vättigt sjävla era soppor ! fan, jon har byggt upp sig själv som ett varumärke på detta sättet genom åren ... han gör detta på grund ut av att fortsätter hålla sin imige som party kung på flera olika sätt... det var nån sjukt oskön jävel som skrev att han skulle lika gärna kunna betala till unicef för vad han sprutar champange ut på golvet, suure ! visst kan har han pengarna att göra det men så rik är inte jon så han kan skänka en del av sina pengar till unifec utan att det inte märks på hans konto.

låt han fan göra vad han vill och sluta h8a, så jävla less på folk som klagar över nån som har lyckats i livet när dem egentligen bara sitter hemma och whinar över att dem aldrig kommer att bli något.... fan gör nått åt saken istället för att whina, idioter !
Men han har råd att köpa champagne för 100 000 kr utan att det märks på hans konto? :O
Vem har sagt att det inte märktes på kontot? Vem har sagt att han köpte champagne för 100 000kr? Vem har sagt att han ens betalade för flaskorna?

Spatziba om Jon Olsson
oskarmunters sa:
ElisWaltersson sa:
4front sa:

Vem har sagt att det inte märktes på kontot? Vem har sagt att han köpte champagne för 100 000kr? Vem har sagt att han ens betalade för flaskorna?
4front menade att han inte var så rik så att han kunde skänka pengarna till unicef. Jag menade bara att det hade vart bättre om han sket i att köpa massa champagne å skänkte DE pengarna till unicef eller liknande vare sig det märks eller inte.

Spatziba om Jon Olsson
Freeride gillar att radera mina inlägg märker jag. Ska inte gå lika hårt på nu, men hur i h... tänker ni när ni säger att folk i den här tråden är avundsjuka? Inse att de tycker Jon's beteende är äckligt bara? Man behöver inte vara avundsjuk bara för att man förkastar något.

Jag själv tycker att Jon's beteende är precis lika äckligt som när en korpulent WT-morsa sitter och käkar sin mosbricka på den lokala korvkiosken. Inte särskilt avundsjuk på henne heller faktiskt..

Spatziba om Jon Olsson
bayo sa:
Förstår inte snacket om avundsjuka. Vem är avundsjuk på en sådan uppenbar brist på god smak? Att beställa in 150 flaskor schneekskumpa med 20 halvfula och tomtebloss är väl så tacky det bara kan bli?

Känns som att han har varit nyrik utan att ens vara särskilt rik väldigt länge nu. Kom igen nu Jon, kom ner på jorden och inse hur fåniga dina spektakel är.
Yo ... det är pinsamt att se denna orgie i inte bara i dålig smak utan urusel smak ... om det var två nyrika ryska affärsmänn med maffiarelationer hade det väl varit OK, men för två svenska unga idrottsmän känns det bara total urspårat!

Men det värsta av allt är ändå att stå på scenen (?) och juckande dricka champange direkt ur flaskan, så sanslöst omoget! Enda tillfället när det är OK att dricka skumpa direkt ur flaskan är efter en seger när man först sprutat ut 2/3 över sina konkurrenter och publik ... aldrig annars!

;-) / MM

Spatziba om Jon Olsson
Det är ett genialiskt sätt att få mycket publicitet. Extremt billig reklam. Som någon tog upp tidigare i tråden när Gudrun Schyman eldade upp 100 000kr. Det var en reklam kampanj som Studio Total stod för. I Gudruns fall skrevs det spaltmeter om detta i tidningen, publicerad som en nyhet. När ST sedan gick ut med att de var en reklam kampanj måste journalisterna skriva om det igen för att förklara att de gjort fel som publicerat det som en nyhet varpå det åter skrevs spaltmeter.

Jag säger inte att det är moraliskt rätt sätt att "betala" för publicitet på det sättet, men det fungerar och är väldigt billigt. I Jons fall vet jag inte om han betalade detta själv eller inte, men det spelar egentligen ingen större roll.

Sen att folk ska moralisera till överdrift och tala om vad Jon ska lägga sina pengar på känns ju ganska menlöst. Jag själv uppskattar inte när folk lägger sig i vad jag väljer att lägga mina pengar på. Själv har jag inte gett speciellt många procent av mina intjänade pengar till någon hjälporganisation för jag valt att lagt de på något annat, t ex skidåkning. Jag kan nog säga att Jon gjort betydligt vettigare saker med sin tid och pengar än vad jag gjort. Han har ju trots allt influerat en stor mängd ungdomar till att börja åka skidor, vara aktiva mm. Själv har jag plockat frukt på ett lager i 5 år, fram tills nu då jag sysslar med att försöka locka fram ett köpbehov hos människor som egentligen inte finns genom reklam.

Utan att moralisera för mycket tycker jag nog Jon har rätt att själv bestämma vad han spenderar sin tid och pengar på.

Spatziba om Jon Olsson
Bra det. Hade vart tråkigt om de hade fått indraget tillstånd, men jag hoppas att detta blev ett "wakeupcall" för krogägaren.

Spatziba om Jon Olsson
Det hela var mest en pr-grej verkar det som, står en rätt bra artikel om det hela i café från Oktober i år. Citat från artikeln:
"Du tjänar pengar på att köpa champagne?
- Då slipper jag betala apperence fee till alla åkarna. Nu kommer de säga "Shit, det är en helt galen fest på JOI i Åre, de beställer in badkar med champagne" istället för "Tävling i Åre? Vist jag åker dit för 100.000". Det finns alltså två aspekter på en sådan beställning. Det ena är att jag inte är normal och tycker att det är jätteroligt. Det andra är att jag ekonomiskt kan försvara det.

Spatziba om Jon Olsson
Men snälla nån låt honom vara. Vet ingen hur mycket Jon har kämpat för att vara där han är just nu. Jävligt hårt! Och om han festar lite? jag tror inte att han kommer ge upp skidorna för att ''festa''
Han har inte dragit en lott för att bli den han är, han är värd att ha kul. Sluta vara avundsjuka..
Big up Jon. Du är Tung!

Tillbaka
Topp