Speciellt med telemark?

Speciellt med telemark?
har inte heller något bra svar där.. vet bara att k2 har gjort ett par skidor i år, som heter telemark, dom är förborrade för telemarks bindning och dom är jävligt feta, är sugen på att testa dom

Speciellt med telemark?
Om jag fattar det rätt är det själva skidan du undrar om det är ngn skillnad på?

Du kan välja att åka telemark eller alpint på vilka skidor som helst. Dock brukar de flesta telemarksåkare åka på något mjukare och en gnutta mer lättåkta skidor än alpina åkare gör.

Speciellt med telemark?
dom flesta skidor man köper sitter det ingen bindning på så om du har tänkt ha dom till telemark ber du dom montera på ett par telis bindningar,snacka med butiken så fixar det sig

Speciellt med telemark?
Jag vill åka vanligt d.v.s inge telemark,undrar vad som ingår (finns med på länken) . verkar ej gå och byta bindingar då detta är ett packet pris=S

Speciellt med telemark?
Naxo NX 01 är ju iaf inte en telemarkbindning utan en randoneé-bindning väl...
Och det verkar som det är den kombinationen som gäller om det inte gick att välja något annat tidigare på sidan...!?

Senast ändrad:
Speciellt med telemark?
Detta är en tur skida. Betyder att den är lättare än en vanlig. Inget jag skulle rekommendera om du ska ha den för att åka i pist med.

//H

Tillbaka
Topp