Spektrum skutan goggles

Spektrum skutan goggles
Har kört med dem denna säsongen och är väldigt nöjd. Sitter skönt o verkar hålla bra. Enda jag är skeptisk till är hållbarheten av linsbytarfunktionen. Det är väldigt smidigt o byta lins o går på typ 1min men den känns lite svagt byggd. Inte haft några problem än men om det är något jag skulle ändra så skulle jag gjort den mer robust där. Men det är bra prestanda för vad man betalar i jämförelse med tex hur mycket du får betala för ett par oakley.

Spektrum skutan goggles
Tack för svaret. Va tror du om linskombon från intersport? Eller rekommenderar du att man köper nån annan utöver paketet?

Spektrum skutan goggles
Kommer inte ihåg exakt vad linserna jag har heter men en av dem är den blå/gröna spegellinsen och har hitills inte upplevt något väder jag skulle behövt en lins med ännu mindre ljusigenomsläpp. Den jag använt mest är den orangea som kommer med som extra. Är dock många dagar jag hellre hade haft en helt klar med 100% ljusigenomsläpp istället. Visserligen haft rätt många dagar med lågt hängande moln och snöfall vilket gjort sikten närmast obefintlig. Men att köpa tex en av de polariserade med lågt ljusigenomsläpp tror jag du inte kommer ha så mycket nytta av iaf.

Spektrum skutan goggles
Kan inte uttala mig om just den modellen, men har själv använt ett par Spektrum G001 Black. Kvaliteten på Spektrum skulle jag säga vara mycket god och jag upplever komforten som hög. Vad gäller lins kom mina med den oranga linsen för "halvklart" och extralins Purple för "molnigt. Jag har använt Purple-linsen mest på dessa känns det som och den är helt ok vid mulet väder, men som skrivits ovan har jag också önskat den helt klara många gånger. Framförallt på sen eftermiddag/kväll. Det får kanske bli en investering i en sån...

Linsbyte är som sagts tidigare mycket smidigt, och jag har ännu inte efter ca 1.5 år märkt något nämnvärt slitage här.

Tillbaka
Topp