Spetsen av. Hoppar för kort?

nilz

Ny medlem
Jag fick ett problem efter min förra skidtripp. (ja faktiskt)
Det var så att översta delen på skidspetsen lossnade från understa delen.

Beror detta på att jag vid landning efter hopp slagit i skidan mot platten eller
är det fabriksfel?
De två alternativen är alltså
1. Jag hoppade för kort några gånger.
2. Det är fel på min extrem-freek skidor.

finns det fler alternativ?
Tack på förhand, lev väl/
nils

Både alternativ 1 och 2.
Kontakta Extrem och säg några väl valda ord.

Det är en klar reklamation.

/brandt

jag har oxå ett par Freek`s... har haft samma problem som dej, men jag fick ett par nya..
om d händer igen så tänkte jag kräva ett par santiago,
nästan så man ska bryta sönder dom själv!!

//ROkK

Jasså du fick ett par nya? intressant intressant!
Det ska jag köra om dom vägrar.. även om dom på adams sport brukar vara bra på sådant.
Fy på dig, det är fult att bryta av spetsen bara för att få ett par nya! dålig stil...
lev väl, mvh/
nils

Hej alla skidåkare,
vi på Extrem följer självklart med spänning allt som sägs på Freeride.nu

För att reklamera ett par skidor ska butiken, som ansvarar för sina sålda varor, vara övertygad att skidan varit behäftad med ett fel från början (när den var ny). Ett fel som kan härledas till material eller konstruktionsfel - alltså inte egen åverkan eller "övervåld". Om butiken känner sig osäkra att bedömma detta kan de vända sig till sin leverantör av detta märke eller i svåra fall till tillverkaren som ofta har ännu större erfarenhet eller större vana av att bedömma detta.

Vi på Extrem vet att några av våra två första årsmodeller inte var tillräckligt hållbara för "extrem" åkning/hopp/landningar. Idag vet vi betydligt mer samt att våra konstruktioner har ändrats till förmån för mer hållbara egenskaper - bl.a. "dämpgummi" som mildrar stötar samt en ny monteringszon med koto-faner under bindningarna - nu håller de även för Pata Sundbergs värre krashlandningar. Även dubbelt med glasfiber i tip och tail har bidragit till riktigt starka skidor.

Tänk på att killar som Henke Windstedt och Jon Olsson gör av med många par skidor/säsong när de tränar vissa "stunts", de "reklamerar" inte sina skidor som blivit skadade - de som blivit kaffeved är tyvärr bara att slänga för att börja om med ett par nya! Alltså det blir dyrt att hålla jämna steg med storstjärnor - förra säsongen hade t.ex. Jon avverkat ca. 12 par nya skidor...

Men för fan, kör hårt - det är bara bra om skidorna knäcks och inte skelettdelarna!?

/ Johan & Håkan

Härmed förklarar jag tråden för min del avslutad eftersom jag nu fått bytt skidan som var trasig.
Tack för mig och tänk på:
LEV VÄL!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp