Spinflip..

Spinflip..
Har alldrig hört talas men kan tänka mig att det är en backflip som man spinner in lite snurr i, fast då borde det bli en D-spin eller något sånt..

Kanske, en 360 och därefter en backflip. Måste vara sjukt svårt :/

Spinflip..
Vad det än är lär det inte va coolare än en Backflip to 5-0..
Men låter som nått hemmapåhittat namn till befintligt trick..

Spinflip..
För att göra en Spinflip måste man göra en vanlig grab samtidigt som man gör backflip för att få bättre kontroll i luften genom att böja sig och när man är upp och ner gör man 180/360.

Spinflip..
Marcus_mg sa:
För att göra en Spinflip måste man göra en vanlig grab samtidigt som man gör backflip för att få bättre kontroll i luften genom att böja sig och när man är upp och ner gör man 180/360.
Gör du backflip med 180 så blir det "Underflip" & gör du backflip med 360 så blir det "Back full", gör du den utan att ligga helt uppochner utan lite snett så blir det D-spin 720. Spinflip finns det inget som heter vad jag vet.

Spinflip..
Termen Spinflip myntades tidigt 2003 av ett gäng snowboardåkare som var ute och fixa en kick i offpisten i Klimpfjäll och där försökte en av dom snurra helt upp och ner och därav kom uttrycket Spinflip men Underflip är väl samma sak kanske...

Spinflip..
En Spinflip är: du tar vardera stav och placerar dem varsamt i byxlinningen, sen beger du dig switch nerför inrunnet. Var noga med fokus. När du väl befinner dig i luften, sträck ut armar och ben och försök efterlikna en spindel! Varpå du gör detta så adderar du simpelt en bakåtvolt! därav utrycket spin(del)flip!

Spinflip..
ebbe-werner sa:
En Spinflip är: du tar vardera stav och placerar dem varsamt i byxlinningen, sen beger du dig switch nerför inrunnet. Var noga med fokus. När du väl befinner dig i luften, sträck ut armar och ben och försök efterlikna en spindel! Varpå du gör detta så adderar du simpelt en bakåtvolt! därav utrycket spin(del)flip!
har jag också hört, den är riktigt fet faktiskt, tror att jag har ett filmklipp på den på datan nåstans.. ^

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp