SPK vs Full Tilt

SPK vs Full Tilt
fulltilt helt klart! finns bara en nackdel och det är att man får sjukt ont i fötterna första fem dagarna men sedan är dom helt klart bättre!

SPK vs Full Tilt
ekdahl sa:
svåra att spänna? 1 mer spänne änn SPK.
tycker det går sjukt smidigt och fort.
Enig!
Den enda gången som FT blir jobbiga att spänna är när spännena börjar gå sönder och vägrar bete sig som folk. Men d e klart...då är dom trasiga och borde ersättas. Hoppas de nya spännena i metall fixar det bättre än de i plast

Kan inte säga annat än att jag verkligen älskar mina FT! Shinbang är ett minne blott. Testade vanliga 2delisar förra året.....och det var inte för mig :P

SPK vs Full Tilt
Jag har testat både FullTilt och SPK, och tycker att SPK sitter mycket skönare på benet, iochmed att den är bredare i foten. Fungerar hur bra som helst i parken, fick inte något benhinneont alls denna säsong, tack vare dem. FullTilt tyckte jag inte alls om runt benet. Kändes onaturliga. Har dock ej testat dem i park, så på så vis kan jag inte säga så värst mycket om dem. Men jag rekommenderar varmt SPK i alla fall! :)

SPK vs Full Tilt
Jag har kört på båda, 2 sesonger spk och 1 sesong Fulltillt.
Du har förmodligen kört med en pjäxa som har flärp tidigare så de kommer ta kortare tid att vänja in spk:arna, och den pjäxan är tyngre, "fetare", större, den är högre och osmidigare tycker jag. Dock så äre en sjukt skön pjäxa för foten och mycke skön och ha på sig.
Sedan til fulltilt som ja inte äns är helt van vid efter en hel sessong.
men den är iaf LÄTTARE, lite lägre, mindre och mycke smidigare. MIna smalben har mått bättre med fulltilt pjäxan än skp och ja är helnöjd med ft bootsen! Dock måste jag knäppa upp dom någon gång under dagen och låta foten hänga ut ett tag annars får ja "kramp" och fötterna brukar domna bort ibland, men så behöver de inte bli för dig!
Om fulltilt passar din fot så rekomenderar ja den:)
(ursäcka om de e massa osammahängade meningar, hinner inte fixa till de)

SPK vs Full Tilt
Railson sa:
Dock måste jag knäppa upp dom någon gång under dagen och låta foten hänga ut ett tag annars får ja "kramp" och fötterna brukar domna bort ibland, men så behöver de inte bli för dig!
förmodligen är dina ft's lite för smala på någon punkt därav krampet, går garanterat att trycka så du slipper detta :P

SPK vs Full Tilt
Tja har ett par andra "slalom boots" fast jag e park åkare. Så SVINIGT jobbigt när mina fötter domnar bort. Nån som har ett svar?

SPK vs Full Tilt
JHallabro sa:
fördel för SPK = toebang!!!

detta leder til latt jag antagligen kommer köpa dom för jag gillar inte blå stortånaglar!:)
det är sant! så är så sjukt skönt att det är typ kuddar i tårna! ;D
jag har overshoota lite och landa platt på plattån och det gör ingenting ont alls :S :D

det ända jag har känt är smalbenen att det gör ont som fan att landa fel :/
det är ju skydd i smalbenet i pjäxan men jag har ju haft det problemet innan jag fick mina SPK ...

så jag säger SPK PRO MODEL! :D

SPK vs Full Tilt
maxudd sa:
Tja har ett par andra "slalom boots" fast jag e park åkare. Så SVINIGT jobbigt när mina fötter domnar bort. Nån som har ett svar?
troligtvis så trycker pjæxan på ngn punkt eller så få din fot inget stød av sulan i pjæxan?? anyways... gå till en bootfitter :D

SPK vs Full Tilt
Ett tips.. Köp pjäxa efter fot och inte efter vad som är populärt. Gå till en bootfitter. Låt de hjälpa dig välja ut rätt pjäxa efter din fot. Åker man park vill man generellt ha en mjukare pjäxa fast det finns parkåkare som föredrar styva.

SPK vs Full Tilt
full tilt är grymt sköna om man kör park men så fort du måste börja jobba med benen i lite djupare snö så är dom värdelösa, har inte kört spk men du ska ju köpa dom som du tkr e skönast och inte dom som alla andra tkr e sköna.

SPK vs Full Tilt
maxudd sa:
PNyberg sa:
maxudd sa:
troligtvis så trycker pjæxan på ngn punkt eller så få din fot inget stød av sulan i pjæxan?? anyways... gå till en bootfitter :D
ok. Tack .Ska jag ta med pjäxorna då ellr? Har inte lust o köpa nya :)
Ja absolut..annars blir det lite svårt att ta reda på vad som ær galet med dom...eller dina føtter.

SPK vs Full Tilt
maxudd sa:
Köpte ett par Fulltilt Hot dogger i vintras och fick kramp i början och tänkte att det går säkert över, försäljaren sa även det.. Men det slutade med att jag fick trycka skalet 5ggr innan jag fick byta in dom mot ett par SPK, efter det har jag inte haft nått problem alls. Fast ibland gör det lite ont om man landar lite snett osv. Fulltilt gör dom smalaste pjäxorna så om du har lite bredare fötter.. köp SPK :D

SPK vs Full Tilt
fulltilts är helt underbara!! har aldrig testat spk så dom säger jag inget om.. En nackdel med fulltilts är att dom gör ont från början, typ 3-4 dar. men sen är dom grymt skön. sedan finns det bara fördelar!!:D

SPK vs Full Tilt
fulltilt är verkligen the shit! för er som tycker att dom är jobbiga att spänna så undrar jag hur ofta ni spänner pjäxorna under en dag i backen?

SPK vs Full Tilt
Beror ju på vilka FT du kör på också, Hot Doggern tycker jag är skönast. Tycker bootern är lite väl mjuk enligt mig.
Kör på FT! Men räkna med att ha lite ont i början så länge du inte får den formad efter din fot i affären. :) peace

SPK vs Full Tilt
Wazza sa:
Beror ju på vilka FT du kör på också, Hot Doggern tycker jag är skönast. Tycker bootern är lite väl mjuk enligt mig.
Kör på FT! Men räkna med att ha lite ont i början så länge du inte får den formad efter din fot i affären. :) peace
w-ord, hot doggern är det skönaste jag haft på mina fötter!

SPK vs Full Tilt
Dirty-T sa:
Wazza sa:
Beror ju på hur ens fötter ser ut också, det lika bra att pröva olika märken/modeller innan du köper! (Y)

SPK vs Full Tilt
V-InDahl sa:
Dirty-T sa:
Wazza sa:
Beror ju på hur ens fötter ser ut också, det lika bra att pröva olika märken/modeller innan du köper! (Y)
Japp! Men jag tcker hot doggern är skön! Har inte provat nån spk modell dock!

SPK vs Full Tilt
Tillbaka
Topp