Splitboard med smal midja?

mikhogl

Medlem
Hej, jag har 39 i skostorlek och har svårt å hitta en splitboard med runt 250mm i midja för mina 78kg. Den enda jag hittar är Jones solution men den gillar jag inte supermycket. Helst skulle jag vilja ha en bräda som kändes som en traditionell camber fast gärna lite taper och setback. Runt 156-158cm och max 252 i midja, är det någon som har nått bra tips?

Mvh

Hej, jag har 39 i skostorlek och har svårt å hitta en splitboard med runt 250mm i midja för mina 78kg. Den enda jag hittar är Jones solution men den gillar jag inte supermycket. Helst skulle jag vilja ha en bräda som kändes som en traditionell camber fast gärna lite taper och setback. Runt 156-158cm och max 252 i midja, är det någon som har nått bra tips?

Mvh

Burton Flight Attendant (158cm / 252mm)?

På måtten finns oxå:
Arbor Coda split 158cm / 252mm
Salomon sickstick split 157cm / 252mm

okok, Stort tack:-) Jag har Karakoram system och jag gissar att det inte funkar med burtons "The channel" och när det gäller de andra 2 så gissar jag att Sickstick är den bräda som känns mest som en traditionell chamber? Arborbrädan ser ju fin ut men jag är lite rädd att den blir sladdrig i pisten med bananformen?

mjo, men är det inte det? Eller funkar karakorma på denna?
burton.JPG

Tillbaka
Topp