Splitboardpaket eller ihopplock?

Johmau95

Medlem
Tjenare! Har en längre tid funderat på att köpa mig en uppsättning för topptur dvs splitboard,hudar,bindningar och stavar.
Står dock och velar om man ska köpa paket eller om man ska köpa var sak för sig.
Någon som har erfarenhet som vill dela med sig?

Titta på vad du vill ha för bräda och vilken typ av bindningar du vill ha, skulle du hitta vad du vill ha i ett paket som blir billigare så är det bara att slå till på det.
När jag köpte min splitboard så köpte jag delarna (splirboard, bindningar, stighudar och stavar)separat från olika ställen.
Värt att tänka på med stavarna är att tänka på vilken längd dom har när dom är ihopfällda, om dom går in i ryggsäcken eller behöver fästas på utsidan.

Senast ändrad:
Håller med @Tobler, fundera vad du vill ha och bestäm sen. Jag plockade ihop delar framåt vårkanten för några år sedan, delvis då jag ville ha ’hardboots’-variant - och blev billigare (men tull-/momseffekten av att beställa från USA är inte billig). Angående stavar hade jag dom sedan tidigare, från Black Diamond (Compactor tror jag de heter) - blir riktigt korta och har fått rum inuti de ryggor jag haft, smidigt att slippa ha dom på utsidan

Tack för svaren, har ni några bindningar ni kan rekommendera?
Och finns det något jag bör tänka på extra mycket innan jag köper? Misstag ni gjort etc?

Jag köpte karokaram bindningar för att jag tyckte dom verkade bättre när man åker då bindningarna spänner ihop brädan ,när jag köpte dom så fick man inte ha chineshooks på brädan utan behövde ha ultraclips, vet inte om det har ändrats ( vilket inte var ett problem för mig då jag köpte en Jones splitbord och dom kom då med ultraclips).
Är riktigt nöjd med min bräda och bindningar brädan känns riktigt stabil att åka på.

Tjenare! Har en längre tid funderat på att köpa mig en uppsättning för topptur dvs splitboard,hudar,bindningar och stavar.
Står dock och velar om man ska köpa paket eller om man ska köpa var sak för sig.
Någon som har erfarenhet som vill dela med sig?
Tjenare! Jag kör också splitboard och hade precis samma funderingar när jag började. Om du är ny inom toppturande kan ett paket vara ett smidigt val – du får allt som är kompatibelt direkt och slipper fundera på att para ihop olika delar. Det är dessutom ofta billiga litere.

Om du däremot har specifika preferenser (t.ex. en särskild bindning eller lättare hudar) kan det vara värt att köpa allt separat. Det kräver lite mer forskning, men du får exakt det du vill ha.

När jag beställde delar från olika butiker, använde jag ParcelABC för frakten, och det funkade superbra. Snabbt och säkert, särskilt om du beställer från utlandet. Kan verkligen rekommenderas! Lycka till

Jag har några få erfarenheter. Att köpa nåt ”för att ha” var ingen bra ingång.
Att stavarna inte gick in i ryggan stör mig. Varenda gång. Karakorams heel risers är ganska så värdelösa och svåra att använda utan att böja sig ner.
Däremot är jag vansinnigt nöjd med mina bindningar. Karakoram free ranger. Finns hur många saker på dom som kan gå sönder som helst men dom har hållt bra hittills utan att tappa skruvar etc.

Tillbaka
Topp